[SGW] Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:55

Hoe is het alle bokkers vergaan in Maarsbergen?

Kom maar op met die verslagen!

Annetje

Re: Verslagen Eventing Maarsbergen B/L/M 24/25 juni 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 15:02

Ik ben ook benieuwd hoe het gaat! Ik hoop dat de bodem het gehouden heeft. Hier heeft het namelijk de hele dag gehoosd (en niet alleen vandaag) Hopelijk is de bodem daar beter dan hier!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:19

Nou, ik ben de eerste zo te zien :P

Dressuur was vreselijk, echt heel erg., met een beetje strenge jury bestond de kans niet de cross in te mogen := gelukkig viel het mee zelfs nog 170 ...
Springen ging dit maal gewoon weer goed. Foutloos

Cross ging echt top. Hij pakte heel goed aan. Waar hij vorige keer soms wat twijfelachtig was en wat slingerde opweg naar de hindernissem, sprong hij nu alles keurig, strak en gewoon heel fijn.
Echt een top gevoel aan overgehouden dus :D
Horloge was ik vergeten om te doen, dus qua tijd niet goed op kunnnen letten. Voor mn gevoel had ik mooi tempo en dat klopte aardig, ik zat nl maar 4sec van de ideale tijd af :)
Uiteindelijk 10e ofzo? Door mijn dressuur helaas een grote achterstand, en dat valt natuurlijk niet meer in te halen.
Maar maakt niet, ik heb een topdag gehad.

Op paar korte, maar fikse buien midden op de dag na, was het droog en mooi weer.

venga

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:21

:wave:
Ik heb 2x een nat pak gehaald vandaag, na mijn dressuurproef kwam de eerste donkere wolk over. Deze duurde niet zo lang gelukkig, en ik had wel droog mijn proefje gereden. Niks aparts, kunnen we beter, maar toch 191 punten.
De cross verkend, en daarna gezadeld om te gaan springen. Weer kwam er een donkere wolk over en na het losspringen ging het regenen. Met regen het parcours in, daarna ging het steeds harder. Ook hier wat slordig gereden, 2 balken.
Nog even geschuild voor de regen voor we naar de DA gingen, maar het hield niet op, dus uiteindelijk in de stromende regen daar geweest en door naar de cross. Net voor het starten werd het droog, en gingen we van start. De bodem viel me eigenlijk wel mee, tot aan hindernis 7. Daar had ik mijn eerste weigering te pakken en schoven we zo nog een paar meter door (geen ijzers). Daarna fijn door tot aan hindernis 13, 2 weigeringen. Mezelf en paard helemaal opgepept, en mezelf naar de finish gepraat. Mijn doel gehaald, de finish! *\o/* *\o/* *\o/*
Helemaal happy dus. *\o/*

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:34

Dat zijn alvast twee positieve verslagen, super!
Wij gaan morgen naar Maarsbergen om te kijken :)

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:36

Balen van je dressuurresultaat Jetske. Anders had je misschien wel in de prijzen gezeten! Maar natuurlijk top dat de cross zo lekker ging.
Voor Venga zouden een paar ijzers met stiften wel fijn geweest zijn. Zelfs met stiften had ik ook een glijpartij net na de voorlaatste hindernis (langs de schuur).
Dan mijn verslagje: dressuur was niet best. Vos was tegen de hand en bleef naar trekken aan de teugels. En ik trok terug. Stom, 176 punten was het resultaat. Met springen voor het eerst foutloos gebleven! Helaas wel 1 strafpunt wegens tijdoverschrijding. Had toch binnendoor moeten rijden kennelijk om binnen de tijd te blijven. Had wel een fijn rondje.
De cross ging super. Onze tweede en al zoveel makkelijk dan Vlietlanden. Geen slingers, maar gewoon in een fijn tempo door kunnen rijden. Het water was wel een weigering, misschiens zelfs 2, maar verder gewoon overal overheen. Geen idee van de tijd, doet er nu ook nog niet toe.
Ben benieuwd naar de andere verslagen!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:48

Wij zijn ook weer terug. Top dag gehad!
Even heel kort (ga zo langer foto verslag maken): dressuur ging lekkerder dan afgelopen keren: bij tijd en wijle begon Giga zelfs lekker te sjouwen, maar zonder doorzitten blijft het toch wat moeizaam om haar op te peppen. Wel in de regen moeten dressuren, maar was niet zo'n heel erge bui.
Daarna cross verkennen: zag er leuk uit. Allemaal mooi afgewerkte hindernissen. Allemaal wel redelijk smal (niet echt van die enorme (qua van links naar rechts zeg maar), ingebouwde bomen, maar veel vrij staande dingen. Daarna rustig aan opgezadeld voor het springen. Vandaag was Paul, mijn man, mee, dus dat was erg handig met vasthouden :D . Terwijl we naar het springen gingen, zagen we een redelijk donkere wolk aankomen................ nou dat hebben we geweten: stond net de hindernis in een kruisje te veranderen en toen kwam me er toch een bak met water naar beneden. Heel verschrikkelijk. We zijn echt tot op het hemd (was simpel want ik had alleen een T-shirt aan) nat geregend. Ik kon gelukkig met m'n camera bij iemand onder een paraplu schuilen, dus ik heb toch nog springfoto's kunnen maken. Oh ja, springen was foutloos, op twee plekken binnendoor gereden en daardoor ook binnen de tijd.
Daarna richting cross. Gelukkig werd het weer droog in de tussentijd. Paul en ik zijn naar het veld gelopen, daar kon je echt veel hindernissen zien. Oh oh wat heb ik een spijt dat ik de videocamera niet meegenomen had :( . Nou ja, het was in ieder geval toppie om te zien: Giga sprong alles zonder twijfel. Heerlijk. In galop zelfs de waterbak in, alleen in het water gaat ze dan in draf. En dan de berg op en hindernis 9 springen was best zwaar. Maar daar zie je het verschil met vorig jaar: ze springt dan wel gewoon, dus dat was super.
Foutloze cross, 10 seconden te langzaam en een mooie 4e prijs *\o/* . We zijn helemaal toppie trots op het Giga-monster.

Oh ja: ben Sim en Sanne nog tegen gekomen :wave: .En Jobke natuurlijk, leuk! En ik heb Jetske nog op de foto (in de cross) en Margriet ook (in springpacours).

Nu ga ik eerst de boel uit m'n auto laden en dan de foto's uploaden. Wordt vervolgd.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 16:58

Netjes gereden allemaal, gefeliciteerd!

Ik ben niet verder gekomen dan het losrijdterrein :')

Continue prachtig weer, ik moet m'n dressuurproef in, komt met bakken uit de hemel, Schumi was not amused, maargoed heb de proef nog uit kunnen rijden. (punten weet ik nog niet)
Springen losrijden was ze eigenlijk wel fijn, best relaxed, moet ik de ring in, begint het echt zooooo hard te regenen. Nou Schumi wilde dus echt niet meer, kwam niet eens in de buurt van hindernis 1 :')

Wel balen want had echt heel veel zin in de cross. Maargoed daarom had ik Leidschendam ook niet gestart, dacht dat de weersverwachting voor vandaag beter zou zijn maar helaas. Als het zo begint te regenen en zo nat is stopt ze gewoon met lopen..

LiesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:17

Wat zuur Arielle! Volgende keer beter met zonneschijn!

Ik heb een prima dagje gehad. Dressuur liep hij fijn (geen idee wat mijn punten waren, wist niet waar ze hingen?)
Springen dat hij altijd wel goed dus foutloos binnen de tijd en de cross blijft voor hem heel spannend, had in totaal weer 3 weigeringen en heb hem dus uitgereden dus ben tevreden! Vond het een mooie cross en het parcours was nog prima te doen, alleen opletten bij de bocht bij de huisjes (hindernis 6 voor de B) want daar was het wel glad!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 17:23

whow, wat was dit gaaf zeg! Mijn allereerste cross, en dus op van de zenuwen!
Gister nog super slecht gedressuurd maar vandaag ging het super. Geen id wat mn punten zijn, maar ik was tevreden. Springen ging ook fijn, foutloos, maar tijdsoverschrijding omdat ik twee weigeringen had op het rechte stuk... Ik zag niks engs, maar zij blijkbaar wel ;)
Toen die enge cross!! Ging heerlijk *\o/* helaas een weigering op het water en op 13, maar beide echt mn eigen onzekerheid... Ik ben wel ingehaald, maar ik heb echt genoten. Kortom: de cross uitgereden en geslaagd voor het militair ruiterbewijs in zilver :D

Morgen ga ik even kijken bij de pro's :P

tequila

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:21

Ik ben vandaag ook even gaan kijken in Maarsbergen, en wat een mooie cross zeg! Voor mij als beginnende crosser (en angsthaas) vond ik dat er een aantal flinke hindernissen tussen zaten, maar weinig problemen gezien bij de ruiters. Heb volgens mij Jetske nog zien rijden (te herkennen aan de blauwe laarzen ;) ) en Marieke met Otto, zag er bij beide simpel uit. Ik doe het jullie in ieder geval voorlopig nog niet na, maar kan me de kick ervan nu bijzonder goed voorstellen!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:36

Ook weer thuis, na allerlei rare dingen meegemaakt te hebben.

Wij kwam het terrein nog niet op of we zaten al vast. Ook niet echt handig dat daar prikpaaltjes stond, waardoor je dus door een groot spoor heen moest. Tja, eventjes ging wel, maar echt muurvast daarna. Paard eruit, trailer los, maar auto zat gewoon vast. Na heel veel gedoe, ging de parkeerwacht een 'tractor' halen. Het leek meer een veredelde zitmaaier kwa formaat, maar we kwamen eruit. Zusje was de mob nog kwijt, gelukkig liep er iemand achter haar die zo oplettend was. Na de dressuur kwamen we terug, hadden we dus het raam van de auto helemaal open. Met alle navigatie, mobiel, portomonnee's en alles erin.

Ondertussen dat die man zijn trekker ging halen, wij alvast opzadelen voor de dressuur, want het werd allemaal wel krap. Ik naar het losrij terrein en zusje naar het secretariaat. Kreeg daar nog commentaar dat ik eerst had moeten betalen voor het opzadelen. Tja, daar was geen tijd meer voor na een half uur martelen in de drek. Toch nog even los kunnen rijden en 185 punten.

Springen en cross ging echt fenominaal. Had ook niet echt anders verwacht. Vond het een redelijk simpele B cross eerlijk gezegt. Wel wat te snel, dus het laatste stuk heel rustig aan gedaan. Maar al met al een goed gevoel.

Jetske, ik heb je langs zien komen. Borex word wel erg lang in de cross. Daardoor lijkt hij vanaf de kant ook erg zoekerig en ik zag je op het huisje en die daarna. Daar leek hij nogal wat moeite te hebben, zeiden zusje en ik tegen elkaar. Maar misschien dat je gevoel anders was.

Verder Motje11 nog gezien, Marielle123, Eef, Sim en Sannn.

Het was een leuke wedstrijd!

Danique1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:51

Dan ook maar mijn verslagje :)

Dressuur ging fijn, naar mijn idee een beetje saai. maar toch 191 punten :)
Springen foutloos!
en ook in de cross helemaal foutloos rond!! :D
en dat voor onze 3e cross, vorige week had ik nog een stop op t water!!

maar nu ging ze echt heel fijn, eerste 4 hindernissen nog wat zoekerig.. maar voor de rest ging ze heel fijn.
Ik was 3 seconde te snel.

Uiteindelijk zijn we 3e geworden (ring 2)

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 18:54

Mijn verslagje dan maar. Zit echt nog met een glimlach hier te stuiteren, heb heerlijk gereden!

Dressuur ging netjes, maar wat braaf: 199 pnt
springen ging voor het eerst sinds tijden weer gecontroleerd en erg fijn. Helaas een balkje op3 eraf getikt.

Cross ging echt super! Ik was er na de keuring van de DA nog hard afgevallen bij het opstijgen ( Quick schrok en rende weg terwijl ik er half op zat/hing en ik belandde hard op mn onderrug op het verharde pad....) Maar dat mocht de pret niet drukken. Voordeel van een zere kont is dat ik de hele cross keurig in verlichte zit heb gereden ;-)

Hij ging wat twijfelend over 1, had even het zweepje nodig. Daarna 2 tm het einde super aangetrokken. Fijn vaart kunnen maken op de rechte stukken, netjes opnemen voor de hindernis en met fijne afstanden eroverheen. af en toe een klein tikje op zijn schouder als hij al loerend op de hindernis naar rechts uitweek om erlangs te willen, doet wonderen. Foutloos gecrosst!!! Heb me niet druk gemaakt om de tijd, maar had een lekker tempo. Uiteindelijk 20 seconden buiten de tijd gefinisht. ( 8 strafpunten)
( voorgaande keren was het vaak 1,5-2 minuten, dus we boeken vooruitgang!)
uiteindelijk nog 9e geworden in mijn ring :-)

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:06

Zo ik ben weer thuis :+

Venga; mooi dat je doel gehaald is! Dan zat je net in die vreselijke buien, regende echt keihard toen. Ik had al te doen met de ruiters die rond die tijd te paard zaten.

Mireille: Fijn dat het alweer zoveel beter ging dan vlietland! Jammer van je stop(s), maar klinkt alsof je fijn gereden hebt verder.

Leliaardje: Gefeliciteerd met de prijs en het mooie resultaat!
Foto's zijn altijd leuk, ik ben benieuwd :D

Arielle: Wat balen zeg! Ik zag je langskomen bij de trailers, je laarzen zijn gaaf hoor :)) !

LiesR: Mooi dat je tevreden was.

Loetie: Mooizo! En gefeliciteerd!

Tequila: Blauwe laarzen moet ik geweest zijn ja :Y)

Tientje: fijn dat je simpel de cross en het springen door ging!
Kan wel kloppen hoor, dat ie wat lang wordt zeker. Het blijft nogsteeds enigszins zoeken. Ik heb natuurlijk het beeld/gevoel van onze eerste cross in C'ray erbij. Het verschil tussen hoe hij daar aanopakte en vandaag was heel groot. Vandaag deed hij het zoveel beter. Hij voelde veel zekerder (nog lang niet zo brutaal als ie op training is), maar in c'ray voelde hij echt wat twijfelachtig. Vandaag al veel zekerder.

Danique: Mooi resultaat en gefeliciteerd met je prijs!

Anika: was jij dan nummer 80(of 81?)? Die zei tegen mij dat ze er al afgevlogen was bij het opstappen bij de DA :Y)
Mooi dat je foutloos hebt gecrosst en dat het springen fijn ging.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:27

Tientjeh, wat een gedoe met parkeren :(:) . Lekker dat je fijn gesprongen en gecrosst hebt!
Ik heb Jetske ook gezien op het huisje en 7, maar kan me niet herinneren dat ik het er zoekerig uit vond zien. In mijn beleving liepen ze lekker. Misschien heb je mij dan ook nog gezien, ik stond op het bultje bij de L-hindernis te fotograferen op dat moment.

Wat mij heel erg opviel: 's ochtends was er in onze ring (2) maar 1 persoon met een weigering in de cross, verder allemaal foutloos. En 's middags toen ik rond liep, hoorde ik niets anders als weigeringen en toestanden. Zou de bodem door de regen moeilijker geworden zijn?

Danique: ik dacht al dat je een bokker was toen je naam omgeroepen werd bij de prijsuitreiking. Gefeliciteerd!

Annika: akelig van het vallen. Ik heb wel een paard los zien lopen vlak voor het hek/uitgang/secretariaat. Misschien was dat die van jou? Was jij inderdaad #80? Dat was nog een concurrent van Laurie: je was de enige van de middagploeg die betere dressuurpunten had, dus we hebben je nauwlettend gevolgd in de cross :D . Zag er soepel uit!!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:38

Van nummer 80 heeft mijn moeder ook een fotootje gemaakt bij de waterbak zie ik, dus als je dat idd was annika. Laat maar weten. Dan stuur ik hem naar je door :)
Edit: en ook nog over het rode huisje, hindernis 6 was dat geloof ik.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:39

Oh ik had jou niet gezien Jetske!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:41

Wat een leuke resultaten! Een heleboel mensen zijn helemaal happy :D

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:47

Arielle, ik zat ook in de auto toen je langskwam. Ik was heel wat nummers later dan jij aan de beurt. Ik was toen klaar na de dressuur met afzadelen en omkleden. Wij zaten net te lunchen :P

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:48

Marijke, jou haar is leuk hoor! Moest wel even goed kijken!

Parkeren was echt een gedoe. En als je dan mensen om hulp vraagt. even helpen duwen, dan is er geen hond die wil helpen. Dacht dat het er anders aan toe ging op sgw's. Maar dit viel me ook weer zwaar tegen.

Leliaardje, zat jij dan bij Sim en Sannn?

Nadua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:49

Gefeliciteerd voor iedereen met goede resultaten! Horen goede verhalen!

Hoe vonden jullie het springen vandaag staan?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:50

Wie waren er ook alweer nog meer foto's maken?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:50

hahaha Jantine dank je! Al stond het vandaag bijna recht op en krulde het onwijs door de regen!

Balen dat wij net waren dressuren anders hadden wij zeker geholpen met drukken. Vind het flauw als anderen niet helpen. Dan heb je vast geen echte crossers gehad want die helpen wel ;)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 19:51

tientjeh schreef:
Leliaardje, zat jij dan bij Sim en Sannn?

:j Ik had een rode trui aan (had in m'n T-shirt in de wolkbreuk gestaan, die was dus echt doorweekt. Gelukkig had Paul een trui om z'n middel geknoopt: kon ik nog iets droogs aan :Y) ).

Wat stom dat niemand kwam helpen met duwen. Ben ik niet gewend inderdaad _-:( .