ik weet niet of het hier het beste past, of op harnachement. Als het verkeerd staat, excuses!!
Ik ben pas begonnen met crossen: [SGW-ITP] mijn toch-niet-zo-bange paard zijn eerste crosstraining! Pony en ik vonden het geweldig, en ik wil na de vakantie zeker doorgaan met trainingen rijden, en een keer een oefencross meepakken. Ik wil graag crossbeschermers aanschaffen, zodat mijn pony net wat meer bescherming heeft dan met peeskappen maar de echte crossbeschermers zijn erg duur. Ik heb de zoekfunctie even gebruikt en de CSO beschermers worden aangeraden voor beginnende/ recreatieve crossers, omdat ze niet al te duur zijn maar wel wat meer bescherming bieden dan peeskappen met kogelbeschermers. Ook las ik dat ze wat groot uit konden vallen. Ik heb op http://www.paardenshop.nl/winkelen/been ... eschermer/ de set gevonden, en ze zijn verkrijgbaar in maat S, M en L. Ik heb een E pony, arabische volbloed dus wel lange, maar smalle benen. Hij heeft qua peeskappen maat cob, zou de maat M hem passen, voor zowel voor als achter? en zijn er mensen die ervaring hebben met deze beschermers?
Nooit gehad maar wel bij Divoza mee in mijn handen gestaan! Had een full en leken niet groter dan mijn L CC's? Zit wel een versteviging in maar geen kevlar of carbon zoals bij de dure merken! Je kan op het punt van "de plaat" hem wel gewoon buigen! Met dure gaat dat niet!
Ze zijn altijd beter dan normale peesjes of niks! Maar je zou uiterraard ook dure op MP ofzo tweedehands kunnen kopen! Vind hele goede bescherming heel erg belangrijk!
Kris
Geplaatst: 09-07-12 23:35
Ik heb ze en vind ze erg fijn mijn merrie heeft normale benen. Heb voor L en achter M!
Zo te zien heb je veel plezier met je pony! Ik zou gelijk voor 'goede' beschermers gaan en idd liever tweedehands dan, als dat qua budget beter uit komt. Tweedehands is vaak wel even zoeken op MP, ze zijn meestal heel snel weg