[SGW] Is dit goeie bescherming?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dav

Is dit goeie bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-12 14:12

Omdat we het nu allemaal wat seriuezer aan gaan pakken zit ik ook te kijken naar betere bescherming van de paardebenen.
Paard is gevoelig voor mulle ondergrond en ikzelf vind het een prettig idee als de klappen wat worden opgevangen door de beschermers.

Nu rij ik gewoon met simpele peesje's alleen zoek ik nu iets wat helemaal afsluit/beschermt aangezien m'n paard soms wel eens iets aantikt.
Bij divoza raade ze mij dit aan-->
http://www.divoza.com/collectie/paard/b ... rmers.html
Zit carbon in (weet de precieze reden niet waarom dat zo goed maakt) maar de verkoopster was er enthousiast over.

Nu kan ik helemaal ernaast zitten maar dit is ontwikkelt door een dressuurruiter,kan dat dan geschikt zijn voor de cross? :o

Heb ook die soort western beschermers van zacht materiaal en dat ook helemaal afsluit ook rondom de kogel,enkel vind ik dat weer zo irritant omdat het water opneemt en zand ertussen gaat zitten.

Wat zijn nou goeie beenbeschermers en waar moet ik op letten? En zijn de beenbeschermers wat die ik in de link heb staan hierboven?
Mijn ''eisen''zijn dus;
Rondom beschermd.
''klappen''opvangen.
Fijn voor het paard.

Ilsemarie

Re: Is dit goeie bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:14

Daar zit geen carbon in volgens mij, de verkoopster bedoelde waarschijnlijk deze:
http://www.amirashop.co.uk/acatalog/Ver ... RAPS-1.jpg
(die verkopen ze ook bij de divoza) Die zijn inderdaad erg goed! Maar of ze voor de cross geschikt zijn vraag ik me af want de voorkant is open... Maar carbon is heel sterk dus dat vangt echt wel klappen op, maar dat carbon zit alleen aan de achterkant bij de pees!

Die beschermers die jij laat zien geven echt geen beschermering, wilde ze eerste zelf ook maar zijn echt slap! Dan kan je net zo goed gewone neopreen beschermers omdoen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:26

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 14:28

Ik zou inderdaad voor speciale crossbeschermers gaan. Dit is een Nederlandse site:
http://www.canter-equipment.nl/cross_be ... rming.html Als je een mail stuurt met waar je precies naar op zoek bent kan ze wel aanraden wat het beste is. ;)
In deze crossbeschermers zit ook een speciale plaat, dat hebben gewone beschermers meestal niet.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 15:57

Voor dat geld zou ik inderdaad voor echte crossbescherming gaan. die heb je dan zelfs goedkoper en en betere bescherming dan de gewone peeskappen.
Deze verkoopt divoza niet maar wel de sites die hiervoor genoemd zijn.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-12 16:20

PercyLeen schreef:
Als je wil gaan crossen zou ik voor echte cross beschermers gaan. Hier zitten een soort stalen platen in.

http://www.eventingshop.be/catalog/inde ... Path=17_21

Geen staal wel carbon of kevlar ;)

De veredus beschermers zijn leuk en heel mooi voor het normale springen! Cross echter niet! De voorkant blijft open en dus onbeschermd! Je moet indd gewoon voor echte cross beschermers gaan!
Daarbij zijn de eerste beschermers die je liet zien van neopreen en zuigen zich echt vol met water! Niet heel handig in de waterbak :P

Kijk is op www.eventingshop.be

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-12 07:09

Bedankt allemaal,word zo een stuk wijzer.
Okay die piaffebeschermers zijn dus niks ondanks dat ze de lucht ingeprezen werden.... >;)

De site die jij aangeeft Brechtje raak ik helemaal het overzicht kwijt (zwak puntje van mij) zie zoveel merken en dan klik je een merk aan en dan heb je nog steeds veel keus... *helup*
Een echt voorkeur voor een merk heb ik niet en mis ook de cross ervaring om een bepaald merk goed te vinden. Met bv pad's weet ik dat ik PK een fijn merk vind maar daar kom je pas achter door eerst van alles te proberen. (enkel wil ik voor de bescherming van de benen in 1x het zo goed mogelijk doen)
Een mailtje kan ik idd even sturen :j

De eventingshop.be is ook een mooie site (met ook weer ruime keus)
Qua prijs zit er ook ontzettend verschil tussen,maar duurder betekent in dit geval niet per se beter?

De Ecogold Cross Country boot word helemaal aangeprezen (235,- voor en achter)
Style Cross Boot Carbon (259,-)die is weer in allerlei kleuren te verkrijgen,wat op zich wel leuk is en qua carbon ook extra bescherming...
PE Aircooled Event Boot (124,-) Is de helft qua prijs van die andere 2 maar word wederom ook de lucht in geprezen door luchtgaten,beschermingsplaten...

Lastig hoor om in 1x wat goed's voor de benen te kopen terwijl je nog zo nieuw bent in deze tak.
Een fout wil ik mij niet permiteren,ben dol op m'n paard(en) en wil ze het beste geven qua bescherming.

Nog een extra vraag; Rijden jullie altijd met de cross beschermers? Ook als jullie dressuur rijden of een gewoon hindernis parcour afleggen?
Heb zelf gewonen (balk) hindernissen waar ik mee train,heb wel een lage boomstam maar daar doet het paard al niet al te veel moeite meer voor want dat vind ze te laag :+ Zouden jullie dan ook met die c-beschermers rijden of doen jullie dan liever de eenvoudige peesje's om?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:09

Dav schreef:
De site die jij aangeeft Brechtje raak ik helemaal het overzicht kwijt (zwak puntje van mij) zie zoveel merken en dan klik je een merk aan en dan heb je nog steeds veel keus... *helup*
Een echt voorkeur voor een merk heb ik niet en mis ook de cross ervaring om een bepaald merk goed te vinden. Met bv pad's weet ik dat ik PK een fijn merk vind maar daar kom je pas achter door eerst van alles te proberen. (enkel wil ik voor de bescherming van de benen in 1x het zo goed mogelijk doen)
Een mailtje kan ik idd even sturen :j

Haha, ja dat had ik eerst ook :)) Maar het is gewoon zo dat je van een merk los de beschermers voor voor kan kopen, los de beschermers voor achter of je kan een set kopen en dat is het iets goed koper.
Ik had zelf ook een mailtje gestuurd dit is het antwoord:
Citaat:
In het zwart zijn de Woofwear Brushing boots
http://www.canter-equipment.nl/ww_brushing_boots.html of de Woofwear Ultra
boots http://www.canter-equipment.nl/ww_ultra_boots.html beide beschermers
met een goede prijs/kwaliteit verhouding.
De Brushing boots zijn zeker prima voor de beginnende crossruiter, de
Ultra boots geven net even meer bescherming door de carbon stroken die
erin verwerkt zijn.
Beide beschermers nemen geen vocht op en blijven goed zitten, en hebben
ook geen tape nodig rondom om extra vast te zetten.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 08:19

Ik rij thuis en op cc altijd met gewone beschermers. Ben overigens ook geen fanatiek crosser, heb dit seizoen 2 oefencrossen op het programma staan en daarvoor heb ik crossbeschermers geleend. Voor de basisport hoef je echt niet het duurste van het duurste te hebben hoor :n

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 18:33

Ik kan je zeker de Woofwear Ultra boots aanraden, bij canter 135 euro voor voor en achter, ik heb toen voor die gekozen omdat ze redelijk betaalbaar waren maar wel kevlar voering hebben (zelfde als bij kogelvrije vesten) en ik ook voor het eerst ging crossen, inmiddels crossen we alweer 3,5 jaar, en zijn ze 3 jaar meegegaan waarbij wij behoorlijk fanatiek gecrosst hebben, na 3 jaar waren de beschermers nog steeds goed maar ging het klittenband loslaten en vond ik het tijd voor nieuwe. Veel andere beschermers zijn in leuke kleurtjes te verkrijgen, maar heb er veel in handen gehad en vind die van mij toch echt het fijnst qua comfort, bescherming en pasvorm, ook nooit schuurplekken gehad (wat vaak bij de lucht-gaten versies, waar dan zand ik komt, voorkomt).

Ik rij er overigens alleen crossen en crosstrainingen mee, de rest doe ik met simpele peesjes.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-12 23:32

Ik sluit me helemaal bij Eef Bam aan! De woofwears heeft een vriendin van mij ook en zijn super mooi en stevig!
Het duurste hoeft zeker niet de beste te zijn!

Ik heb CC's maar kon deze tweedehands overnemen van een stalgenoot! Anders had ik ook de woofs gekocht!

Ik gebruik tijdens normaal springen ook gewone peesjes! Behalve met de crossen en crossles!

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-12 08:24

Bedankt allemaal voor de verhelderde antwoorden,er is zoveel keus maar meerdere mensen gaan voor de woofs en ik ga vandaag haar benen opmeten en bestellen. :)

Perceleen,ik ben het helemaal met je eens dat het duurste van het duurste ook niet alles is.
Mijn motivatie voor goeie peesbeschermers kan ik wel verklaren; 1 van mijn paarden met leuke vooruitzichten in de sport heeft 1 trap gehad van de pony en kan enkel nog maar als grasmaaier dienen (dag wedstrijdtoekomst) -O-
Ernstig peesletstel en nog maar de vraag of het goed komt.
Dat is voor mij 1 van de redenen om die pezen zo goed mogelijk te beschermen.
(bedoel het niet aanvallend naar jou toe,maar dat is mijn reden om iets goeds en duurzaams te kopen)

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 08:35

Als je gewoon gaat voor iets waar rondom carbon (of kevlar) in zit, maakt het niet zo gek veel uit welk merk je kiest. De verschillende merken hebben alleen wel allemaal verschillende pasvormen. En aangezien ook de goedkope niet goedkoop zijn, moet je daar even goed op letten bij de keuze die je maakt. Het is namelijk zonde als je over een half jaartje weer nieuwe moet kopen omdat ze schuren, afzakken of weet ik veel wat er nog meer mis mee kan zijn!
Ik heb wel gelijk voor een wat duurder merk gekozen (eerst Dalmar, nu styles met carbon stroken) omdat toch vaak de regel blijft gelden dat goedkoop duur koop is.
Ik rij er alleen crossen en crosstrainingen mee om ze zo lang mogelijk te kunnen gebruiken waarvoor ik ze gekocht heb. Andere beschermers volstaan voor dressuur en springen ook prima. Dus waarom dan mijn dure crossbeschermers slijten... :P

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-12 12:55

Ben voor de woofs gegaan nadat ik eerst foto's had gemaild van m'n paard haar benen met de cm band erbij en wat ben ik blij dat ik dat had gedaan!
Ik had wss voor de maat L gegaan maar de shopdame raadde mij maat M aan en ziehier het resultaat.

Afbeelding

Mooie schone beschermer bij een smerig been :+
Afbeelding

Na het rijden zaten ze nog steeds op dezelfde hoogt,paard is ook niet anders gaan lopen dus ik denk dat ik (dankzij jullie!) een goeie keus heb gemaakt.