Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

En het lekker speels houden, dus veel verschillende dingen als zonder teugels/beugels, oefeningen op het paard doen. En ik zou het niet langer maken dan een half uur, is lang genoeg voor die kleintjes 

Maartje1990 schreef:en een meisje van 10 kan ik opzich wel op een haflinger zetten? Mijn haflinger is óntzettend braaf en mijn shetlander.. nouja.. is typisch een shetlander.. en hij heeft gewoon zo z'n streken en ik vertrouw dat meisje meer op m'n haflinger dat op m'n shetlander zéker aan de longe

) naar een goed aangeschreven/gediplomeerde/gecertificeerde manege sturen, en die niet bij een of andere beunhaas laten rondhobbelen. Met als voornaamste reden de veiligheid.
En geloof me het is écht wel veilig hoor zonder cap komt ze er niet op en ik zou bij wijze van spreken haar nog gewoon in haar uppie naar buiten kunnen laten gaan aangezien mijn haflinger zo braaf is dat ze toch niks zal doen
Maartje1990 schreef:ik ben ervaren genoeg om les te geven hoor,
Maartje1990 schreef:Daarbij geef ik ook al les op een manege óok aan kinderen ja!
jasmijn78 schreef:Als jij hier op zoek moet naar tips om les te kunnen geven aan een kind; kun je je misschien afvragen of je wel ervaren genoeg bent om les te kunnen geven. Gezien het ook om de veiligheid van een 10-jarig kind gaat, zou ik dat dus nog maar eens overwegen..... Het is nu ook niet voor niets dat je niet verzekerd bent als je lesgeeft zonder diploma's....
Persoonlijk zou ik mijn kind (als ik er 1 zou hebben) naar een goed aangeschreven/gediplomeerde/gecertificeerde manege sturen, en die niet bij een of andere beunhaas laten rondhobbelen. Met als voornaamste reden de veiligheid.
jasmijn78 schreef:Maartje1990 schreef:ik ben ervaren genoeg om les te geven hoor,
Ben je gediplomeerd? Ken je EHBO? Op welk niveau rij je?Maartje1990 schreef:Daarbij geef ik ook al les op een manege óok aan kinderen ja!
Dat zegt niet altijd alles; sommige maneges nemen het niet zo nauw met veiligheid en deskundigheid van de instructie.
Maartje1990 schreef:Ik rijd niet echt op een niveau aangezien ik geen wedstrijden rij maar ik rijd ondertussen zo'n 14 jaar.
Maartje1990 schreef:En nee ik 'ken' geen EHBO nee.
Maartje1990 schreef:Daar waar ik les geef weten ze heus wel hoe 'deskundig' ik ben en wat ik wel en niet kan qua lesgeven
jasmijn78 schreef:Dan zouden ze namelijk weten dat zij volledig aansprakelijk zijn bij ongevallen in een les van een ongediplomeerde instructie, en dat de verzekering dat dan NIET gaat dekken.
.