Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

kate__ schreef:de knhs wil graag een happy athlete en heeft nieuwe proeven gemaakt waarbij vooral in de b en l veranderingen zijn aangebracht ,veel b en l jurys gaan hier prima mee om,echter, zit er een jury die bijna altijd m of z jureert,dan valt het me op dat een b of l proef met een jong paard soms lager gewaardeert word dan een ruiter met een m of z paard die opnieuw in de b of l word uitgebracht,deze lopen vaak met veel oprichting,soms zelf verzameld en dat was volgens mij niet de bedoeling van de nieuwe proeven,dus ik vraag me af ,los van het feit of een jury goed of minder goed is,hoe deze jurys er zelf over denken,of ze misschien niet teveel het m of z paard bevoordelen omdat ze dat meestal jureren en dus dat jonge paard,wat volgens de nieuwe proeven een uitstekende proef laat zien hier het nakijken heeft.
Heb ook nog nooit een zin met zoveel komma's gezien, misschien dus eerst je verhaal nog eens duidelijker maken?
Citaat:25 jaar in duitsland gewerkt en gereden,hele leven in de paarden gezeten,nu dus een grijze ,oude dressuurmuts,die met lede ogen aanziet hoe het,de goeden nagelaten,er tegenwoordig aan toe gaat in paardenland. zeer veel jongens en meisjes nemen over wat de toppers doen en dat is bij veel dingen niet in het belang van de pony of het paard.slecht gereden in de proef,volg ze maar is naar het inrijterrein en kijk wat daar dan soms gebeurd.vroeger was paardrijden een edele sport met een edel dier waar je in harmonie mee samenwerkte. natuurlijk moet je duidelijk zijn en zijn het geen troeteldieren maar mijn laatste paard deed op z'n 18e met een lichte aanleuning bijna alle grand-prix oefeningen nog fluitend en dat is voor mij een bewijs dat de skala der ausbildung z'n werk doet ,alleen dat kost tijd en dat is er tegenwoordig vaak niet meer bij helaas!! zolang sommige trainingsmethoden toegestaan blijven zullen er heel wat dieren een ellendige wedstrijdperiode hebben waarna ze op jonge leeftijd de kroket in gaan want ze zijn versleten op cruciale plekken,dat gebeurt en is bewezen terwijl het niet nodig is.
Citaat:als je tegenwoordig op wedstrijdterreinen zowel bij de paarden als pony's rondloopt en je ogen goed de kost geeft dan denk ik dat de 75% in de krul getrokken dieren 1000 keer beter af zijn bij een recreatieve ruiter dan bij al die ruiters die de rolkur imiteren en dit gaat zelfs bij toppers mis [zie filmpjes van ulrike thiel uit 2004 op you tube,bvb laurens en anky]zie het struikelen en onregelmatig lopen van achteren en open monden,pure kwelling.elke zaterdag ga ik met iemand mee op wedstrijd die godzijdank haar paard rustig van achter naar voor rijd en het paard de ruimte geeft,met uitstekende wedstrijdresultaten tot gevolg,okee anky's paarden worden oud maar als je het filmpje van laurens ziet dan moet hij nu niet verbaasd reageren dat zijn paard geblesseerd is,ik hoop dat hij eerst bij zijn manier van rijden te rade gaat dus misschien levert het nog wat goeds op.dus fanatieke recreatieve dressuurruiters prima ,ook al zitten ze op grand-prix niveau,zolang het maar plezierig voor de paarden is.
maar hoe de proef gereden wordt. Het kan dus net zo goed een 4-jarige als een 15-jarige zijn die aan kop staat.