lastigst in het m2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

taaltjuhh

lastigst in het m2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 16:24

wat ik graag wilde weten is wat naar jullie mening het lastigts is in de m2.
ik zelf vind het lastigt dat je mider tijd hebt om je oefening voor te berijden omdat alles sneller achter elkaar zit want de oefeningen op zich kan ik wel rijden.

nou ja ik hoor het wel

Storm

Re: lastigst in het m2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 16:44

Als je alleen maar last hebt van het voorbereiden (met ei dus), moet je nog een beetje dooroefenen. Als je verder je paard goed voor elkaar hebt en iedere oefening los wel goed kan rijden is het een kwestie van oefenen oefenen en nog eens oefenen.
Je paard moet op dat niveau toch wel een sb aan de ene kant kunnen doen en daarna een travers aan de andere kant?

Ikzelf vond de oprichting en verzameling het moeilijkste in de M2, en ook de halve keertweningen vond ik lastig.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:00

keertwending, keertwending, galop en dat op 20 meter.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:04

Storm76 schreef:
kzelf vond de oprichting en verzameling het moeilijkste in de M2, en ook de halve keertweningen vond ik lastig.

Die zaten toch alleen in de oude M1 proeven... als voorbereiding op de hele keertwendingen in het M2 Knipoog

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 18:09

jury schreef:

Ja die's zeker lastig...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 19:46

_10_ schreef:
Storm76 schreef:
kzelf vond de oprichting en verzameling het moeilijkste in de M2, en ook de halve keertweningen vond ik lastig.

Die zaten toch alleen in de oude M1 proeven... als voorbereiding op de hele keertwendingen in het M2 Knipoog

dat waren toch kwart keertwendingen?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 22:32

_10_ schreef:
jury schreef:

Ja die's zeker lastig...

Laat dat nou de enige oefening zijn die mij relatief makkelijk afgaat......heel typisch want ik heb een kasteel van een paard!

Maar ik vind bepaalde oefeningen erg lastig zoals bijvoorbeeld de travers, zit met mezelf in de knoop en dan dus ook met t peerd.....

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 09:10

Oei, ik weet het al, moet idd een halve zijn, was even in de war met een pirouette...

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:30

jury schreef:

Dat vind ik ook zo'n verrot punt, vooral dat bochtje Bloos
Travers, die vind ik écht het moeilijkst, hoewel ik vorige keer wel op één van de travers een 6 heb gekregen. Gelukkig, we maken progressie. Vork

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:35

ik ben nu aan het trainen voor de M2, nou die keertwending is echt moeilijk Tong uitsteken travers en sb doet die van mij zo.. ook dat galopstukje is indd nogal verrot Bloos

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 11:50

Pion schreef:
jury schreef:

Dat vind ik ook zo'n verrot punt, vooral dat bochtje Bloos
Travers, die vind ik écht het moeilijkst, hoewel ik vorige keer wel op één van de travers een 6 heb gekregen. Gelukkig, we maken progressie. Vork

dat bochtje gaat nog wel maar ik moet bij kw echt opletten dat ik lengtebuiging blijf houden en dan bij het aanspringen begrijpt hij mijn hulp niet direct. Ik zit nu nog op 5 meter voordat hij mij begrijpt en in rust aan kan springen, ik moet mijn keerwendig dus zo laat mogelijk inzetten (als hoofd boven hoefslag hangt ongeveer) om dan zoveel mogelijk meters voor de galop te kunnen maken.
Ik ga volgend weekend voor het eerst starten, ik ben benieuwd en hoop deze klasse zo snel mogelijk te doorlopen want volgens mij vind ik deze klasse niet echt leuk.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:52

ik vind de nieuwe m proeven zo gemakkelijk vergeleken bij de oude Haha! sorry Knipoog

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:08

@ Jury:

Klopt, die laatste keertwending moet je echt bijna rijden met hoofd op de hoefslag anders is het bijna onmogelijk om op D aan te springen.

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:02

Ik heb die proeven met keertwending-keertwending-galop nu 1 keer gereden, maar heb gewacht met aanspringen tot ik 'in' de bocht was zegmaar. Zoals ik het begrijp staat er DKAF galop links. Is het dan niet zo dat je mag kiezen of het het op of tussen D-K-A-F doet? Ik heb er iig geen minpunten op opmerkingen op gekregen.

Ontopic: Mij viel vooral het verschil tussen gevoel en punten tegen. Als ik fijn had gereden vielen de punten tegen, en als ik waardeloos had gereden voor het gevoel, kreeg ik dikke punten. Al werd dit wel beter toen ik vaker was gestart.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:08

Kit_for_ever schreef:
Ik heb die proeven met keertwending-keertwending-galop nu 1 keer gereden, maar heb gewacht met aanspringen tot ik 'in' de bocht was zegmaar. Zoals ik het begrijp staat er DKAF galop links. Is het dan niet zo dat je mag kiezen of het het op of tussen D-K-A-F doet? Ik heb er iig geen minpunten op opmerkingen op gekregen.

Nee dat is niet zo, in de B en L staat er nog: tussen F-A-K (bijv) maar in de M is het gewoon oefeningen op de letter rijden Knipoog
M.a.w, overgangen moeten gemaakt worden op één bepaalde letter en in dit geval moet je D-K-A-F in galop zitten, dus op D al aanspringen.
E-B-E grote volte middengalop is toch ook niet 'ergens' op de volte middengalop, dat betekend de gehele volte in middengalop. Knipoog

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 09:51

Het lastigste punt is de keertwendingen en travers. Verder valt allemaal wel mee ter vergelijking met oude proeven.

Enige wat er veranderd moet worden is dat kwart keertwendingen terug moet komen in M1!

mvkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 18:57

Ik de proeven eigenlijk wel mee vallen. Ik vind dat je best veel tijd hebt voor de oefeningen..

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:38

ik vind de keertwendingen en travers het lastigste.
het is net als wijken. de ene jury wil dit zien de ene jury wil dat zien.

Ze zeggen dat de Z1 makkelijker is omdat je dan 20 x 60 hebt (Meestal alleen buiten) en heb je meer tijd om je oefeningen voor te berijden.

vind zelf de M2 een rotklasse.. en heb nu 13 winstpunten. en ga in september Z1 starten! Weg uit die r.ot klasse

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 20:48

Ik heb net mijn 1e M2 proef gereden.
Mijn gevreesde keertwendingen gingen aardig 6, 6, 5 met opmerking dat ik niet direct in galop ging (ze moest eens weten hoe ik hier tegenop zag). Totaal had ik 189 pnt en was 1e, dus dat viel niet tegen.

Bij 2e proef was de puf bij mij eruit en ging het stukken minder en kreeg geheel terecht 167 pnt. Eigenlijk vond ik deze proef lastiger/minder leuk terwijl ie er op papier makkelijker uitziet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 08:26

Oprichting, verzameling, impuls. Dat vind ik de lastigste dingen.
Verder heb ik nog steeds veel moeite met de travers.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:12

Ik vind het bij deze proef lastig om M-X-D ( geloof ik ) te wenden en dan een halve volte en dan travers .. Huilen van het lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:14

Ik vind het DKAF arbeidsgalop links na de keertwendingen echt het verschrikkelijkste onderdeel!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:23

Kit_for_ever schreef:
Ik vind het DKAF arbeidsgalop links na de keertwendingen echt het verschrikkelijkste onderdeel!

Dan mag je bij A ook nog aan springen hoor Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:29

Stravero schreef:
Kit_for_ever schreef:

absoluut niet, je moet van D-F arbeisgalop laten zien, het is geen B proef Knipoog Heeft al in de P&S gestaan en is regelmatig hier besproken.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:44

Stravero schreef:
Kit_for_ever schreef:

Jij was toch degene die klaagde dat je te lage punten kreeg? Dat kan ik dan wel verklaren, je voert dit onderdeel om te beginnen al niet goed uit, aanspringen is op de D, want het onderdeel is DKAF galop, en dan mag je dus NIET pas bij de A aanspringen!