Jury's die haflingers maar niets vinden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stravero

Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:03

Hallo,

Ik was gisteren op wedstrijd te Haaren, startte de laatste keer M1 omdat ik toch al 13 winstpunten heb en niet lager rijd dan 190 - 195 punten. Start ik bij 2 jury's die ik aleens eerder heb gehad waarbij ik toen óók werd afgestraft door mijn haflinger, en het is niet te geloven maar ik werd 2x enalaatst met 176 en 178 punten. Gelukkig heeft papa gefilmd en er klopt helemaal niks van de coupons. Erg triest om een 15-jarig meisje met een 10-jarige haflinger af te straffen omdat ze met een zogezegde "boerenknol" rijdt.

Nu wil ik eens aan jullie vragen wat ik het beste kan doen. We hebben dus bewijs met de film, en het is gewoon écht oneerlijk gegaan, zelfs mijn instructeur zegt het. En die zegt het écht niet snel!!

Groetjes,
Stravero

mesastamp

Re: Jury's die haflingers maar niets vinden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:07

jurysport dat blijft gewoon zo, als je een schimmel hebt en ze moeten geen schimmel rijd je je punten ook niet, als jij lekker gereden hebt en degene die jou begeleidt tevreden is, dan moet je gewoon tevreden ijn en denken volgende x beter... zo is het nu eenmaal met paardrijden gewoonweg een jurysport...

fjord12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:10

ik vind het maar dom dat barokke paarde zo worden afgekraakt
als je goed rij rij je gewoon goed en is het oneerlijk als je dan je punten niet krijgt
echt heel dom bah bah
heb zelf een fjord en een haf en die klote jury hou me echt tegen om te starten
je word er kotsmisselijk van

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:12

@ mesastamp: Bedankt voor je berichtje Ja !

@ fjord12: Ik ben het volledig met je eens, en misschien moet de KNHS dit eens een keer aan gaan pakken en niet op de rolletjes doorlaten gaan??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:17

Wat klopte er dan niet?Wat was er oneerlijk?

Is het mogelijk het filmpje online te zetten?

Geeft toch een duidelijker beeld denk ik Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:20

@ runningkawa: Wij hadden gewoon een nette (winst) proef neergezet. En zo ging de proef anders ook, maar de jury staat erom bekend dat haflingers, fjorden, shires, tinkers en friezen niet in de dressuursport horen. Het is gewoon belachelijk dat een jury alleen zoiets al durft !!

Maar filmpje kan ik niet online zetten want zou niet weten hoe? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:24

Of iets een dikke winstproef is is zo niet te zeggen. We hebben je niet zien rijden.
Hoe hoog lagen de punten van andere deelnemers?
Was de hele ring laag gepunt?

En het is nu eenmaal zo dat de ene jury op dit let en de andere op dat, ook als je een warmboed start zit er soms enorm verschil in de punten.

Maar waar had jij dan slechte punten op je coupon waarvan je zegt dat had veel hoger moeten zijn?
Want alleen de trem mijn proef is wp waardig is nogal ruim omschreven om duidelijkheid te krijgen zonder het gezien te hebben Lachen

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:25

Ben het met Runningkawa eens. Het is voor ons niet te beoordelen of het terecht is of niet. En iedere jury let idd weer op andere dingen.... Blijft een jurysport. En joh, deze keer had je ze misschien wel verdient en heb je ze niet gekregen en een andere keer heb je ze niet verdient en wel gekregen. Je rijd toch voor jezelf en voor je eigen gevoel lijkt me?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:30

@ runningkawa: De andere deelnemers waren de punten ook niet hoe het zou moeten zijn, het was gewoon oneerlijk gegaan en dat zeiden 5 mensen van de 7 van mijn groep..

Op mijn coupon stond allemaal onzin, we hebben het nagekeken, bijv. E afwenden, B rechterhand stond er: Niet op de E-B lijn, want OMG, dat kunnen ze niet eens zien !!! Allemaal van die flauwe dingen??

En deze proeven gingen 3x zo fijn als de laatste keer in Wijk bij Duurstede, daar werd ik wél 2x dik 1e met 185 en 190 punten..Als ik deze proeven daar had neergezet had ik dik in de 200 gereden Knipoog

@ WenK: Ja, maar dan hoeft de jury volgens mij toch niet zo oneerlijk te doen, ik vind het echt niet moeilijk om laatst, enalaatste of 25e te worden. Maar het moet eerlijk gaan en niet haflingers afrekenen, wij doen óók ons best om een nette proef neer te zetten en dat moet de jury even gaan inzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:33

Maar als meer mensen zeggen dat de punten raar waren ligt het toch al niet aan dat je een haflinger hebt?
Of begrijp ik dat nu verkeerd?

En dat je bij de een 180 rijd en bij de ander 200 zegt niks...
Dat hou je gewoon altijd.
Dat gebeurd zelfs wel voor dezelfde proef als er 2 jury's zitten.
Daar moet je dus ook niet naar kijken Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:35

Ik wil het filmpje ook wel online zien, kun je overal uploaden, pak youtube bijvoorbeeld. Dan kunnen we er wat van zeggen! Dit hoeft namelijk echt niets met het haflinger hebben te maken te hebben hoor, gisteren nog een jury gezien die kans zag om de tweede ring gemiddeld 30 punten lager te punten dan dat de eerste ring gepunt werd.....iedereen liep te klagen. Dan is t makkelijk om te zeggen de jury houdt niet van mijn type paard maar dat slaat dan dus nergens op.

Ik wil je proef wel zien!

Rijan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:36

ik heb het ook heel erg met me fjord ! in de m2.
de jury van vorige week zat zo goed op telette dat ze nog geneens
zag dat ik me 1ne keertwending verkeerd re Clown Bloos
een er en jury uit kwam om te zeggen dat ie maar voor de kar moes Slapen Verdrietig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:39

maar dingen niet zien doen ze ook met een warmbloed Haha!
Ik heb wel eens wissel gesprongen zonder opmerking Haha!

En dat ik maar moest gaan springen heb ik ook wel eens gehoord...als ik dan zei dat ik M had gesprongen maar ook graag dressuurde waren ze stil Lachen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-07-08 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:39

@ runningkawa: De mensen vonden dat ík hoger moest eindigen, niet hun. Hun vonden de 2e en 3e plaats niet eerlijk, dat paard liep steeds met zn hoofd te slaan omhoog?

Ik snap wel dat alle jury's anders jureren, maar er zit écht geen 20 punten verschil tussen 2 exact dezelfde proeven, deze gingen zelf 3x zo goed Knipoog

@ Rijan_: Hahaha Tong uitsteken Dat kun je dan beter hebben *LOL*

@ daffodil: Het filmpje staat op papa's en mama's pc, en is te groot om door te sturen en we weten geen een van allen hoe het werkt Knipoog Het wás een oneerlijke jury, als 5 van de 7 mensen loopt te miepen dat ik bij de 1e 3 hoorde, dan klopt er toch écht iets niet hoor Knipoog

@ runningkawa: Ja, dat snap ik ook wel. En over de wissel: Dan vonden ze hem zeker mooi? *LOL* Ik had pas ook een 6 terwijl mijne wissel deed in de contra. Tong uitsteken

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:45

Ik geloof je heel graag. Het is zo´n bekend verhaal.
Ga geregeld met een vriend van mij mee op concours. Hij start ook met een Haflinger.
En inderdaad...hij wordt daar regelmatig op ´afgestraft´.
Eén bepaald jurylid heeft der mondje als klaar zodra hij aan komt.
O daar heb je dat joch weer met zijn Haflinger Verward
Hij heeft daarom ook besloten, om niet meer te starten als hij de betreffende jury heeft.
Enkele weken geleden had hij het ook weer.
Zette een nette proef neer, waar weinig fouten in zaten.
Vervolgens eindigd hij ruim 10 punten lager dan alle anderen uit de ring.
Later kwam het naar boven...ook deze jury had iets tegen Haflingers.

Ik vind dat zo diep triest. Het gaat er toch om, hoe de proef gereden wordt. Of die winstpuntwaardig is.
Ergens vind ik gewoon, dat jury´s die hun voorkeurzen zo extreem duidelijk maken, maar niet meer moeten jureren.
Dat je als jury een ras niet mag, kan natuurlijk altijd, maar dat moet je achter je laten als je een proef beoordeeld.
En in mijn ogen, mag de KNHS daar best maatregelen voor nemen.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:46

Misschien jureerde deze jury anders dan jij verwachtte?
Ook met een 'warmbloed' ben je het weleens niet eens met de punten..

Maar om dan meteen te roepen dat de jury vast niet van warmbloeden houdt? Of niet van blond haar, of of..

Gewoon laten zitten niet druk over maken..je hebt je punten toch al.. Lachen

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:49

@ Silence: Ik start ook niet meer bij deze jury's, dit is al de 2e keer dat ze ons dit flikken en een 3e keer komt er dus écht niet meer Knipoog Welk niveau rijdt die jongen met die haf??

Ben het volledig met je eens voor de rest!!! Knipoog

@ Born2BCrazy: Deze jury heeft mij dit al 2x eerder geflikt, en het valt wel op dat alle friezen, haflingers, shires, tinkers (enz.) precies bij hún als jury's nooit winst hebben en bij andere jury's wel Knipoog

Jep, en starten doe ik toch niet meer bij deze jury's.. Clown

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:50

Stravero schreef:
Hallo,

Ik was gisteren op wedstrijd te Haaren, startte de laatste keer M1 omdat ik toch al 13 winstpunten heb en niet lager rijd dan 190 - 195 punten. Start ik bij 2 jury's die ik aleens eerder heb gehad waarbij ik toen óók werd afgestraft door mijn haflinger, en het is niet te geloven maar ik werd 2x enalaatst met 176 en 178 punten. Gelukkig heeft papa gefilmd en er klopt helemaal niks van de coupons. Erg triest om een 15-jarig meisje met een 10-jarige haflinger af te straffen omdat ze met een zogezegde "boerenknol" rijdt.
Nu wil ik eens aan jullie vragen wat ik het beste kan doen. We hebben dus bewijs met de film, en het is gewoon écht oneerlijk gegaan, zelfs mijn instructeur zegt het. En die zegt het écht niet snel!!

Groetjes,
Stravero

Al ben je 6 jaar en rij je op een "boerenknol" een proef die niet winstwaardig is krijg je van mij nog geen punten hoor. Leeftijd is toch geen gegeven om mee te nemen in de beoordeling?

Je kan niks doen met die film in mijn ogen, je punten zijn overigens ook niet bijster laag. Vaak is het beoordelen van een koudbloed lastig aangezien ze een heel andere beweginsafloop hebben dan de rijpaarden. Het verruimen blijft vaak een aandachtspunt en het tot dragen komen ook. Dit betekent natuurlijk niet dat ze niet goed kunnen scoren. Ik kan natuurlijk niet oordelen over de door jou gereden proef, maar wanneer 2 juryleden jou beide ongeveer hetzelfde plaatsen moet je misschien iets kritischer je proef terug kijken?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:52

@ Talented: Het gaat mij ook niet om de leeftijd, want als ik 20 was geweest had ik óók deze punten gehad..

En het beoordelen van een koudbloed is écht niet lastiger want bijna alle jury's pakken mij gewoon net zo streng als de warmbloeden. En die proeven waren gewoon goed. De jury's zaten fout. Mijn nicht was mee die M2 rijdt met haar paard en die zei zelfs dat deze punten zwaar laag waren!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:53

Hij rijd ondertussen L1. Heel goed gezien zijn omstandigheden.
Maar deze zet ik niet openbaar als je t niet erg vind.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-08 08:54

@ Silence: Dat hoeft niet, maar was benieuwd welk niveau hij reed !! Ik vind L1 ook al knap Ja !

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:55

Àls je gewoon netjes rijd en een goed proefje neerzet, kan de jury echt niet om je heen hoor. Maar mensen kijken vaak alleen of een paard 'in de krul' loopt en dat zou dan winstwaardig moeten zijn. De impuls is dan ver te zoeken.
Ik zeg niet dat dat bij jou ook zo is, maar er spelen veel factoren mee, onder andere de gangen van je paard. Daar kan je ook veel punten op verdienen maar ook verliezen. 3x een 6 brengt je op heel andere punten dan 3x een 8. En soms heb je wel een fijn gevoel maar ben je bijv. een hoop punten verloren omdat de regelmaat niet helemaal in orde was. Dan kan je paard wel fijn aanvoelen, maar als er in ieder onderdeel wel 'iets' mis is, kom je ook niet aan je punten.
Zet je proefje eens op youtube, eerst een account aanmaken, is niet zo moeilijk omdat je het tegenwoordig ook in het NL kan doen. Alleen dan kunnen we zien of je die punten wel of niet verdient had.
Ik ben nieuwsgierig naar je proefje.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:56

Was het nou 1 jury voor 2 proeven, of 2 verschillende jury's?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:57

Zodra je de proef online zet, kunnen wij hier ook mee oordelen of de jurering terecht of onterecht is, als het erop aan komt, zijn er zelden mensen tevreden met de punten die de jury gegeven heeft, dus jou opmerking dat iedereen het oneens was met de jurering, doet mij dus niets.

Zelf ben ik geen fan van friese paarden, MAAR ik heb al meerdere malen gehad dat een fries bij mij in de ring boven aan eindigde omdat de hele proef beter was dan de overige deelnemers.

talented schreef:
[
Ik kan natuurlijk niet oordelen over de door jou gereden proef, maar wanneer 2 juryleden jou beide ongeveer hetzelfde plaatsen moet je misschien iets kritischer je proef terug kijken?

Of plaats het proefje hier online Haha!

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:58

Lijkt me een goed idee, upload dat filmpje!