Commentaar 'uitgestrekte stap is niet wandelen'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

miramare

Commentaar 'uitgestrekte stap is niet wandelen'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 08:21

Zoals de titel al zegt, had ik afgelopen weekend op mijn protocol het commentaar staan bij uitgestrekte stap dat het geen wandelen is. Dit had een ander meisje ook op haar protocol staan. Maar ik, en dat andere meisje ook, wist niet wat de jury daar nou mee bedoelde. Het was een erg zware bak dus misschien dat het daaraan lag, dat de paarden moeilijk uit het zand konden stappen. We hadden daar allebei 2x een 4 voor.

Weet iemand hier wat er mee bedoeld werd? Helaas was de jury al weg...dus konden het niet meer vragen.

Scum

Re: Commentaar 'uitgestrekte stap is niet wandelen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 08:50

Ik denk precies wat er staat. Je ziet weleens een paard lekker door de wei wandelen. Dat is dan duidelijk geen uitgestrekte stap. Dus het zal er meer als wandelen uitgezien hebben dan als verruimen.
Ik zou er dan zelf eerder op zetten: meer impuls en te weinig verruiming.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 09:29

Ja idd, dat was wel duidelijker geweest... Zal ook wel het geval geweest zijn, het was moeilijk om te verruimen. Maar om nou te zeggen dat hij aan het wandelen was... Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 12:31

Wij hebben dat eens gehad met"in vrije stap de baan verlaten"
staat er: paard wandelt de ring uit.... of te wel, geen ondersteuning, gewoon de teugels lang "gegooid" en weinig tot geen impuls meer.

Ik vond dat de opmerking zeer raak was!
Het lijkt erop dat een andere jury hem heeft overgenomen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 13:12

Ik heb altijd geleerd dat de stap geen impuls heeft maar activiteit, doordat er geen zweefmoment is in de stap.
Ik zou dus als commentaar gegeven hebben: Actiever, meer verruimen.

miramare

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 18:20

Nou het was volgens mij niet het geval dat ik hem losgooide... over het algemeen is zijn uitgestrekte stap juist goed en verlengt hij goed in zijn hals. Misschien kwam het doordat de bak zwaar was, want hij kon er moeilijk uit komen. Ik denk idd dat actiever en meer verruimen duidelijker was geweest.