Coupons omgeruild

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Acupido

Coupons omgeruild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-08 19:46

Heeey,

Donderdag 17 april jl. had ik wedstrijd in Oostwold. Daar kon je 2 proeven rijden (bij de zelfde jury) in de klasse M of Z.
Ik en me zus en nog iemand van de club(anna) gingen daar dus heen. Ik in 't M2 en die andere 2 in 't M1.
Je werd ingedeeld in groepjes van 3 of 4, en die moesten dan hun 1e proef rijden en als ze alle 3 of 4 hun proef hadden gereden moesten ze hun 2e proef rijden. Me zus en anna zaten bij mij in het groepje samen met nog een jongen die tegen mij moest in 't M2. Wij allemaal 2 proeven gereden, bij mij ging het heel goed voor mijn gevoel bij me anna ook maar me zus vond het helemaal niet goed gaan en was al helemaal teleurgesteld en boos. Maarja kun je niks aan doen dachten wij. Uiteindelijk toen iedereen was geweest kwamen de punten eraan. Wij er direct heen om te kijken wat ons resultaat was.
Ik 1e proef:170
2e proef: 188 en 1e(anders was ik 2x eerste geweest)

Me zus 1e proef : 183
2e proef: 178

Me zus helemaal blij met haar wp natuurlijk ! want dat had ze nooit verwacht !
Ik dacht echt hoe kan dat nou zoveel verschil in die proeven van mij ...
maarja kan gebeuren ze vond blijkbaar de 2e proef veel beter gaan ..(?)

We gingen weg en in de auto nog even kijken wat voor punetn we hadden gekregen met de proef erbij (het boekje).
IK keek en zag ineen dat ik bij de 1e proef een 6 had op houding en de 2e proef een 7 (zelfde jury)
en ook stond er ergens bij , valt terug .. bij mij was dat een overgang naar de stap en bij me zus gebrokenlijn in contra -en inderdaat hij viel daar terug- Ook stond er op me zus haar coupon: te groot , bij haar was dat haar middendraf en bij mij me keertwendingen en dat klopte precies want dat was ook zo !

Blijkbaar zijn de coupons omgeruild omdat we dezelfde achternaam hebben en in het zelfde groepje zaten.
we hebben er niks van gezegd want ze kan die wp wel goed gebruiken en ik had er toch al 1.

maar nou mijn vraag aan de jury's hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt ?
En als ik er op de wedstrijd nog iets van gezegt had wat er dan gebeurt zal zijn?

alvast bedankt ! daphne

Lauraaa

Re: Coupons omgeruild

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:40

Ik heb eens een goede proef gereden.. Geen enkel foutje erin.
Stond op mijn protocol dat mijn paard uit de galop viel en in de verkeerde galop aansprong.
Achterwaarts had ik een 3 stond erbij dat het paard zich eronderuit drukte..
Punten: 163

Diegene na mij, had 187. Ze kwam naar me toe en zei dat dit niet klopte. Want wat op mijn protocol stond, klopte precies met haar gereden proef.Waarschijnlijk zijn de protocollen ook verwisseld. We zijn er verder niet achteraan geweest.

Het is inderdaad vervelend, maar je hebt geluk dat het je zus is!

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:52

Ik heb het ook wel eens gehad..
stonden ook dingen op die me helemaal vreemd waren..

Laten het net zo zijn dat we net die keer geen videocamera mee hadden..
Dan heb je misschien nog een kans, maar anders is het gewoon jouw woord tegen die van de jury.

Ach, als het maar bij een ongelukje blijft en niet te vaak gebeurd Nagelbijten / Gniffelen

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 13:56

ik heb een keer gehad dat mijn punten verwisseld waren. ik kwam er achter omdat er bij middendraf stond valt in galop en bij halthouden gaat achterwaarts. Was met de oude telling (156 wp). ik kreeg mijn coupon terug en daar stond in de 140 punten op. ik wachtte tot de rubriek klaar was en wilde de jury aanspreken op hoe dit kwam. zij kwam naar mij toe met de mededeling dat zij het een superproef vond waarop ik natuurlijk zei dat het niet aan de punten te zien was. Zij heel verbaasd. bleek mijn coupon verwisseld te zijn en was ik eerste.
als ik het commentaar niet begrijp vraag ik het meestal wel na (ligt ook aan de gevoel na de proef) juryleden willen vaak wel uitleg geven en soms klopt het idd niet

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:18

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:21

triest eigenlijk, dat zo'n ruiter in de L2 niet voelt of ze 163 of 193 punten verdiend Huilen ,jij igg gefeliciteerd met je verdiende WP's en eventuele prijzen!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 10:24

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 14:08

Ik heb hetzelfde een keer gehad op een indoor selectiewedstrijd, toen reed ik nog M2. Ik had een super proef gereden (later bleek ook wel op de video). Wachten op de prijsuitreiking en coupons, ik had 166 p...... ????? Het meisje dat na mij moest rijden die zat haar paard af te rossen in de proef, die stuurde hem in de hoek tegen de muur omhoog en trok hem keihard in zijn mond.

Dat meisje werd tweede met 188p.... nou, ik wist genoeg. Onze coupons waren omgewisseld omdat er op mijn coupons stond dat ik mijn paard niet zo asociaal mocht afrossen in de proef...

Ik was zo verbijsterd en verdrietig en we zijn naar huis gegaan... achteraf natuurlijk hartstikke dom want toen ik met de KNHS belde volgende dag vertelde die dat ik het op de wedstrijd zelf had moeten aankaarten.

Daar ging mijn startplek voor de Friese kampioenschappen en dat stomme hang/ wurg/ trek/ schop mens mocht op mijn plek naar de kampioenschappen Boos! !!

bouierenaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 14:53

Linda_E schreef:
Ik heb hetzelfde een keer gehad op een indoor selectiewedstrijd, toen reed ik nog M2. Ik had een super proef gereden (later bleek ook wel op de video). Wachten op de prijsuitreiking en coupons, ik had 166 p...... ????? Het meisje dat na mij moest rijden die zat haar paard af te rossen in de proef, die stuurde hem in de hoek tegen de muur omhoog en trok hem keihard in zijn mond.

Dat meisje werd tweede met 188p.... nou, ik wist genoeg. Onze coupons waren omgewisseld omdat er op mijn coupons stond dat ik mijn paard niet zo asociaal mocht afrossen in de proef...

Ik was zo verbijsterd en verdrietig en we zijn naar huis gegaan... achteraf natuurlijk hartstikke dom want toen ik met de KNHS belde volgende dag vertelde die dat ik het op de wedstrijd zelf had moeten aankaarten.

Daar ging mijn startplek voor de Friese kampioenschappen en dat stomme hang/ wurg/ trek/ schop mens mocht op mijn plek naar de kampioenschappen Boos! !!

Ah das echt wel heel erg vervelend zeg Boos!
Ze zou het vast wel niet zulke hoge punten hebben gekregen op de kampioenschappen Knipoog

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 12:46

Ik heb het gehad op mijn eerste wedstrijd B bij de paarden. De jury had werkelijk alle coupons door elkaar gehaald. Iedereen was het er over eens inclusief de jury dat er niets van klopte. De jury had zelf echter niets bijgehouden. Ze wist alleen nog wie nummer 1 moest zijn, dus die kon uiteindelijk wel haar eigen coupon krijgen. Bij mij op de coupon stonden dingen als spring verkeerde galop aan, paard loopt gehele proef onregelmatig enz. Alles wat erop stond klopte niet met wat er in mijn proef gebeurd was. Nu bleek een meisje dat normaal altijd heel weinig punten reed met mij verwisseld te zijn. Haar commentaar klopte met dat van mij. Ik had bezwaar aan kunnen tekenen bij de bondsvertegenwoordiger. Ik heb dit echter niet gedaan omdat ik dat meisje ook wel eens een tweede plaats gunde en ik wist dat ik het wel gewoon goed had gedaan zelf. Alle wedstrijden daarna heb ik ook erg goed gereden, was ook zo de B uit. Heb dan ook geen spijt gehad dat ik dat meisje een keer haar prijs gunde.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:36

Oud topic.