189 punten, twee weken later afgekeurd voor de sport?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gamble

189 punten, twee weken later afgekeurd voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-08 17:34

Sara maakte zich een paar weken geleden al zorgen over Cor, wij zagen nog weinig dus toch gestart twee weken geleden. Bagger proef, kind overstuur, boos ze wilde er niet meer op. Het deed hem pijn.
Ook wij zagen geen "happy athlete" dus afspraak in Bodegraven. Uitslag, 2 zwaar overbelaste kogels, een peesblessure L.A. een onrustige scan R.A. achterhand zeer gevoelig en hij liep bij de buigproef LA steenkreupel. Volgens de da was het al een oudere blessure, ontstaan direct na de rustperiode van 1 jaar om te herstellen van het ongeluk

We waren heel blij hoor met 2x 189 punten maar het geeft geen goed gevoel.

KiWiKo

Re: 189 punten, twee weken later afgekeurd voor de sport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-08 17:39

kan je nagaan hoeveel het dier gedaan heeft voor jullie......... sterkte!!

Lauraaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 21:42

Veel sterkte en een mooie afsluiting van de sport met zoveel punten! Echt een werker voor jullie!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 16:14

Allereerst heel sneu dat de pony is afgekeurd.

Ik snap alleen niet zo goed wat je bedoelt met dit topic.
Bedoel je dat je het onbegrijpelijk vindt dat het dier eerst nog 2 x 189 pnt haalt en 2 weken later afgekeurd is? Je geeft zelf aan dat je er weinig van zag. Een jurylid is geen DA en mag ook nooit op de stoel van de DA gaan zitten.
Of staat het topic hier niet op de goede plaats en hoort het bij Verslagen?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 18:45

Dat was ook precies mijn gedacht... wordt de jury hier afgebrandt omdat hij/zij een WP gaf aan een pony die niet in orde was?

Ik zou liever de eigenaren willen afbranden dat ze met een pony starten van wie ze vermoeden dat hij niet in orde is....

Of staat dit topic op de verkeerde plaats?

gamble

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-08 14:08

amondi schreef:
Dat was ook precies mijn gedacht... wordt de jury hier afgebrandt omdat hij/zij een WP gaf aan een pony die niet in orde was?

Ik zou liever de eigenaren willen afbranden dat ze met een pony starten van wie ze vermoeden dat hij niet in orde is....

Of staat dit topic op de verkeerde plaats?

Zo die komt hard aan, gezien alle moeite die we voor deze pony hebben genomen.( Hoge kosten na ongeluk, 1 1/2 jaar herstellen)
Pony liep op het moment van de proef niet kreupel maar wel heel in verzet, niet door zijn lijf. Gewoon niet lekker. En daarom ook de vraag hoe je in hemelsnaam 189 punten kan rijden. De laatste week was er ook twijfel of ze nog moest starten. In de training lieten we bv het wijken al achterwegen en gedurende de proef ging het er niet beter op.Dat was ook de reden dat we terug zijn gegaan naar bodegraven. Daar bleek dat hij zwaar overbelaste kogels met een peesblessure te hebben. Hadden we dat geweten, dat het ongeluk dit met zich mee zou brengen waren we natuurlijk nooit aan het opbouwen begonnen. Daar staat tegenover dat we nu de mogelijkheid hebben hem naar huis te halen ivm verhuizen naar een boerderij. Anders hadden we hem moeten laten inslapen. ( toen waren er nog geen concrete plannen om te verhuizen en Corenzo mag niet meer in de kudde, dus zie dan maar een betaalbare weidegang te krijgen)

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 20:16

maar goed, het is niet de jury haar schuld dat pony nu afgekeurd is Knipoog

een jury ziet die pony waarschijnlijk niet eerdere dag dus beoordeeld wat hij/zij op dat moment ziet.
Kendelijk vond de jury het die winstpunt waard.

snap eigelijk ook niet goed wat je wil suggeren Verward

maar sterkte met de pony Ach gut

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:10

ik snap de reden van dit topic ook niet helemaal.. natuurlijk is het wrang dat het paard 2 weken na een wedstrijd wordt afgekeurd voor de sport, en blijft het niet leuk dat het dier schijnbaar al eerder last ervan had.
maar.. is het niet beter om dit als een goede afsluiting te zien? schijnbaar deed het paard voor de ruiter zo zijn best ondanks de pijn, dat het dubbel winstpunt waardig was.
dat laat dus het trouwe karakter van je paard al zien wat mij erg veel waard lijkt.

gelukkig hebben jullie de keuze gemaakt om hem te laten onderzoeken zodat verder leed bespaard is gebleven toen het wat minder bleek te gaan.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 23:22

Wat ik niet snap, dat als je paardje na een periode van rust/ongeluk/herstel,
nog steeds moeilijk loopt, je aan je water kan aanvoelen dat hij nog niet in orde is.

Laat dan voor de zekerheid de DA kijken of wat er nog evt. aan de hand is.
Voor dat je uberhaud een wedstrijd start.

Jullie weten dat hij anders liep dan normaal, dat weet de jury niet en beoordeeld wat zij opdat moment zien.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:45

Als de pony al duidelijk niet lekker was, waarom dan toch nog starten? Je liet in de training al belangrijke onderdelen uit de proef (wijken) weg, omdat dat niet goed ging. Maar dan kies je er toch voor om te starten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 07:48

dat snap ik ook niet
Als de training niet gaat, wat je dus duidelijk opmerkt...dan blijf je toch thuis?
En of die pony nog zo zijn best heeft gedaan voor jullie in de proef dat het nog een wp waard was? Kan....
Toch vind ik het schandalig dat dat dier ooit in de ring is verschenen

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:08

Dat was mijn gedachte dus ook gelijk, als een pony in de training al niet lekker loopt, waarom dan toch starten. Ik bedoel, het wijken oefende je al niet eens meer, dat zegt toch genoeg.
Ik snap dan ook de strekking van je verhaal niet helemaal, waarom mag een jury niet coulant zijn, onze dochter heeft ook wel eens dat ze een proef geweldig rijdt, en dan net winst haalt, en dat ze een proef bagger rijdt, en met 2 winst aan de haal gaat.
Máár nogmaals, als ons paard van te voren al aan geeft dat hij niet goed in zijn vel zit, en daardoor ook slechter loopt, start ze niet eens. Het is niet de verantwoordelijkheid van een jury om te zien of hij wel of niet goed is, maar de verantwoordelijkheid van de eigenaar of ouder van het kind.

Shalot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 23:17

De jury ziet het paard voor het eerst en weet dus natuurlijk niet of het paard altijd al zo loop en dat het door een blesure komt. Als ouder of kind zie je het paard regelmatiger als de jury. Dus weet de eigenaar zelf beter als jury of het klopt hoe het paard loopt

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 04:59

gamble schreef:
Zo die komt hard aan, gezien alle moeite die we voor deze pony hebben genomen.( Hoge kosten na ongeluk, 1 1/2 jaar herstellen)
Pony liep op het moment van de proef niet kreupel maar wel heel in verzet, niet door zijn lijf. Gewoon niet lekker. (1) En daarom ook de vraag hoe je in hemelsnaam 189 punten kan rijden. (2)De laatste week was er ook twijfel of ze nog moest starten. In de training lieten we bv het wijken al achterwegen en gedurende de proef ging het er niet beter op.Dat was ook de reden dat we terug zijn gegaan naar bodegraven. Daar bleek dat hij zwaar overbelaste kogels met een peesblessure te hebben. Hadden we dat geweten, dat het ongeluk dit met zich mee zou brengen waren we natuurlijk nooit aan het opbouwen begonnen. Daar staat tegenover dat we nu de mogelijkheid hebben hem naar huis te halen ivm verhuizen naar een boerderij. Anders hadden we hem moeten laten inslapen. ( toen waren er nog geen concrete plannen om te verhuizen en Corenzo mag niet meer in de kudde, dus zie dan maar een betaalbare weidegang te krijgen)

(1) De proef was blijkbaar toch zodanig uitgevoerd dat de jury het deze punten waard vond Knipoog
Maar wat wil je daarmee zeggen? Bij mij komt eerder de vraag op hoe je in hemelsnaam met deze pony kan gaan starten, dit ligt niet aan de jury... (2) jullie pony heeft gewoon zo veel voor jullie over gehad dat het deze punten waard was. Maar heeft wel aan jullie laten voelen dat het hem pijn deed... daarom begrijp ik echt niet waarom er toch op wedstrijd is gegaan. Zoals anderen al zeiden; als je met de training voelt dat je paard niet goed loopt, dan zeg je imo toch af?

Het klinkt misschien wat hard, maar dit is wel wat er in mij opkomt Haha!
Het doel van dit topic gaat daarom ook een beetje aan mij voorbij denk ik Clown
Imo zijn de behaalde punten te danken aan het doorzettingsvermogen van je pony... niet aan een jury die het verkeerd heeft gezien.