Inhoud 2e fase (niveau 3) Allround ORUN

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam

Inhoud 2e fase (niveau 3) Allround ORUN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-08 11:39

Volgend seizoen wil ik heel graag gaan starten met de tweede fase van de ORUN. Ik twijfel alleen nog heel erg of ik allround of dressuur wil gaan doen. Wie kan mij meer vertellen over de inhoud van de tweede fase allround? Is dit nog steeds voornamelijk springen of komt er ook een flink stukje dressuur bij kijken ( en dan bedoel ik meer dan B niveau?)?

Alvast bedankt!

Judje

Re: Inhoud 2e fase (niveau 3) Allround ORUN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 09:33

Hoe uitgebreid is de informatie, die je zoekt?
Op de site van de KNHS is namelijk ook wat info te vinden, maar ik neem aan dat je dat al gelezen hebt?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 09:51

yep Ja
Ik ben op zoek naar ervaringen van mensen die de cursus doen of afgerond hebben....
Geloof alleen dat die niet zoveel op bokt zitten aan de reacties te zien Tong uitsteken

Dan gaat het me voornamelijk om de inhoud en het niveau van de lessen en het examen...

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:00

Dat dacht ik al, helaas heb ik die info ook niet voor je.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:02

Ik ben ook wel benieuwd.

De instructeur waar ik laatst ben wezen lessen geeft in Ermelo niveau 3 allround en die besteedde ontzettend veel aandacht aan het dressuurmatig rijden en de rijtechnische basis + de logica daarachter.

als hij dat in de cursus ook doet dan denk ik dat je daar ook in je dressuurlessen wel een hoop aan hebt Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:04

Je krijgt in de 2e en 3e fase echt springgericht les. Wel dressuurmatig maar wij hebben nooit een les gehad waarin niet gesprongen is.
Allround is dus eigenlijk richting springen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 11:24

Zo had ik het ook begrepen Katja Ja
Heb jij de hele cursus afgemaakt?

Jammer eigenlijk dat ze je dwingen tot het maken van een keuze, als ik het goed begrijp is er dus niet echt een optie voor echte allrounders.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 11:26

Ik heb deze hele opleiding afgemaakt en daarna overwogen om ook de dressuur te doen aangezien ik wel allround opgeleid wil zijn.
Maar dan had ik voor dressuur weer in de tweede fase moeten beginnen en dat werd met echt te gek.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:06

Ik hik een beetje tegen de kosten aan. Decentraal zit er hier wsl niet in ivm onvoldoende deelnemers.

Cursus is rond de 1000 euro, als ik 20 keer naar Ermelo moet zit ik al vlug aan 1500-2000 euro brandstofkosten en ik moet 20 dagen vrijnemen.
Vind het allemaal hartstikke leuk, maar dat gaat me(met vrije dagen erbij) een duizendje of 4-5 kosten en dat vind ik toch wel erg veel voor een cursus van 20 weken die ik niet nodig heb, maar alleen doe voor mijn eigen ontwikkeling en omdat ik het leuk vind...

Kan me voorstellen dat je niet nog een keer tweede en derde fase wil gaan doen als je het in de andere richting al gedaan hebt. Als je dan in kan stromen in de derde fase is het nog het overwegen waard.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:14

Dat vond ik ook. Ik moest zelfs een toelatingsexamen doen voor de tweede fase omdat het inmiddels meer dan twee jaar geleden was dat ik de eerste gehaald had.
Toen heb ik maar opgehangen. Clown

Voor het geld wat jij noemt Gomir kun je beter een paar keer een weer ergens gaan trainen voor je eigen ontwikkeling.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 12:36

Ik zou ook opgehangen hebben Tong uitsteken

Dat is mijn idee dus ook een beetje. Als het wel decentraal gaat lukken dan valt een heel groot deel van die reiskosten eraf, maar dan vind ik het nog steeds wel een hele dure onderneming Bloos

Ik ben tenslotte maar een enthousiaste amateur en hoeveel les zal ik straks nou helemaal gaan geven naast een baan als arts Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 16:24

Ik heb er ook aan gedacht om nog de 2de fase te gaan doen, maar ook besloten het nog even uit te stellen.
Vind het te prijzig worden voor 20 dagen cursus, vooral als je daar dan ook nog eens de reiskosten bij op moet tellen. Verder moet ik komend jaar ook afstuderen, veel tijd zal ik dan dus niet hebben (ook 20 dagen vrij zal moeilijk worden). Jaar daarna wil ik nog jaar STOAS gaan doen, dus dan kan ook nog niet. Denk dat daarna wel zie, of kosten ook echt opwegen tegen voordelen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-08 21:48

Katja (of iemand anders Clown ): Kun jij eens wat meer vertellen over de inhoud en het niveau van de lessen? Welk niveau reed je zelf toen je de cursus deed? Hoe was het niveau van de andere cursisten in je groep? Wat vond je leuk wat vond je minder? Hoe was je instructeur?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 22:05

Ik reed zelf ZZ en young riders toen ik de 2e fase deed. (en Z2 dressuur) In de 3e fase sprong ik nationaal 1.40m.
Lessen in de 2e fase waren bij mij van Patrick van der Meer wat mij niet zo goed paste, Ab van Olst en af en toe Johan Hamminga.
3e fase was wel heel goed met lessen van Johan Hamminga en Daan Nanning.
Mijn cursusgenoten waren in de 2e fase alles van M, Z tot nationaal ruiters in de 3e fase waren het eigenlijk wel allemaal (semi-) pro's.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 12:54

Misschien een tip:
Bij ons krijgt de rv subsidie van de gemeente als wij een cursus willen volgen, we krijgen iets van 90% vergoed geloof ik!
Misschien iets om na te vragen of dat bij jullie ook kan?
(is pas sinds dit jaar bij ons)