Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
yvonnepuntnl schreef:dan is die manier van trainen dus niet verkeerd?
yvonnepuntnl schreef:dan is die manier van trainen dus niet verkeerd?
versace schreef:Ik rijd nu een enige tijd met in de wedstrijd sport, nu is er de afgelopen tijd veel gesproken over de ''Happy Athlete'' dat je het werk vooral leuk moet houden voor je paard. Wat ik nu vaak op wedstrijd zie vindt ik ook echt niet kunnen, mensen die hun paard met losrijden het liefst van voor en achter in elkaar trekken en schoppen en hier vervolgens nog winstpunten mee rijden ook! Zij worden dus beloond voor hun gedrag. Wat mij de laatste tijd ook opvalt is dat paarden die in de zijgangen afbreken en totaal geen lengetebuiging hebben hier ook voor beloond worden.
Ik zou graag willen weten hoe de juryleden hier over denken en mee omgaan.
meart schreef:versace schreef:Ik rijd nu een enige tijd met in de wedstrijd sport, nu is er de afgelopen tijd veel gesproken over de ''Happy Athlete'' dat je het werk vooral leuk moet houden voor je paard. Wat ik nu vaak op wedstrijd zie vindt ik ook echt niet kunnen, mensen die hun paard met losrijden het liefst van voor en achter in elkaar trekken en schoppen en hier vervolgens nog winstpunten mee rijden ook! Zij worden dus beloond voor hun gedrag. Wat mij de laatste tijd ook opvalt is dat paarden die in de zijgangen afbreken en totaal geen lengetebuiging hebben hier ook voor beloond worden.
...ik hoorde laatst tijdens het losrijden iemand aan een amazone (die dus op genoemde wijze haar paard aan het losrijden was) vragen, of ze het woord wreedheid kende, waarop ze die persoon een grote mond terug gaf. Toen gaf diegene te kennen dat hij zelf lid van de jury was een haar op "de lijst" kon laten zetten. Daarop zei de amazone niets meer en ging even later de proef in....met als resultaat...jawel...een winstpunt....
.. Maar ik zie ook vaak genoeg mensen op concours die inderdaad op deze manier losrijden en dan toch winstpunten en prijzen rijden.meart schreef:versace schreef:Ik rijd nu een enige tijd met in de wedstrijd sport, nu is er de afgelopen tijd veel gesproken over de ''Happy Athlete'' dat je het werk vooral leuk moet houden voor je paard. Wat ik nu vaak op wedstrijd zie vindt ik ook echt niet kunnen, mensen die hun paard met losrijden het liefst van voor en achter in elkaar trekken en schoppen en hier vervolgens nog winstpunten mee rijden ook! Zij worden dus beloond voor hun gedrag. Wat mij de laatste tijd ook opvalt is dat paarden die in de zijgangen afbreken en totaal geen lengetebuiging hebben hier ook voor beloond worden.
...ik hoorde laatst tijdens het losrijden iemand aan een amazone (die dus op genoemde wijze haar paard aan het losrijden was) vragen, of ze het woord wreedheid kende, waarop ze die persoon een grote mond terug gaf. Toen gaf diegene te kennen dat hij zelf lid van de jury was een haar op "de lijst" kon laten zetten. Daarop zei de amazone niets meer en ging even later de proef in....met als resultaat...jawel...een winstpunt....
meart schreef:...het jurylid , waar ik het over heb, was er trouwens gewoon privé....
..ik zou niet weten hoe de jury, die op dat moment proeven zit te beoordelen, tegelijkertijd het losrijdterrein in het oog zou moeten houden......of begrijp ik je verkeerd?
versace schreef:Ik rijd nu een enige tijd met in de wedstrijd sport, nu is er de afgelopen tijd veel gesproken over de ''Happy Athlete'' dat je het werk vooral leuk moet houden voor je paard. Wat ik nu vaak op wedstrijd zie vindt ik ook echt niet kunnen, mensen die hun paard met losrijden het liefst van voor en achter in elkaar trekken en schoppen en hier vervolgens nog winstpunten mee rijden ook! Zij worden dus beloond voor hun gedrag. Wat mij de laatste tijd ook opvalt is dat paarden die in de zijgangen afbreken en totaal geen lengetebuiging hebben hier ook voor beloond worden.