Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
cadootje schreef:ik had laatst een wedstrijd in de b dressuur en ik had een jury ...... heeeel erg streng nou vind ik dit niet zo erg maar ik kreeg een 3 op mijn middendraf terwijl hij op het laatst wel een paar passen liet zien en een 2 op verkeerde galop maar hij wou verkeerd aanspringen maar in de lucht herstelde ik dit dus opzich was de galop goed kijk een 4 of een 5 had ik normaal gevonden maar een 2 en een 3 vind ik wel heel erg laag. zijn er meer die er zo overdenken? of gebeurt dit vaker? ik rij nu bijna een jaar wedstrijden maar zo laag heb ik het nog niet meegemaakt.

Silence schreef:Dat is voor mij ook de reden om voor endurance te kiezen en niet voor dressuur, wil niet afhankelijk zijn van het humeur van een jury om hoger te kunnen komen.

cadootje schreef:ik had laatst een wedstrijd in de b dressuur en ik had een jury ...... heeeel erg streng nou vind ik dit niet zo erg maar ik kreeg een 3 op mijn middendraf terwijl hij op het laatst wel een paar passen liet zien en een 2 op verkeerde galop maar hij wou verkeerd aanspringen maar in de lucht herstelde ik dit dus opzich was de galop goed kijk een 4 of een 5 had ik normaal gevonden maar een 2 en een 3 vind ik wel heel erg laag. zijn er meer die er zo overdenken? of gebeurt dit vaker? ik rij nu bijna een jaar wedstrijden maar zo laag heb ik het nog niet meegemaakt.
Silence schreef:Ik ga een aantal keer per maand met een vriend mee als hij gaat rijden en daaruit blijkt wel degelijk dat de voorkeur en humeur van de jury een belangrijke rol speelt. En dat zie ik niet zitten. Ze moeten je niet beoordelen op soort paard bijv. en dat zie ik ook maar al te vaak o.a bij die vriend van mij en mijn nichtje.
Katja schreef:Maar je baseert je beoordeling nu op de omschrijving van de ts. Wie zegt dat het er zo uitzag als zij omschijft? Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat het er noodzakelijk anders uitzag maar het zou wel kunnen.

Katja schreef:Dat had ik al begrepen.
Ik vind het alleen maar goed dat juist ook in de klasse B echte onvoldoendes gegeven worden. Je ziet helaas veel juryleden die een heel groot gebied met een 5 beoordelen waardoor mensen wel vooruit gaan qua rijden maar op een gelijk aantal punten blijven wat niet alleen onduidelijk is voor ze maar ook nog eens demotiverend.