starten of niet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

westernChik

starten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-07 20:17

nou het zit zo

mijn paardje loopt de ene keer wel aan de teugel of in de aanleuning en de andre keer weer niet
nu ga ik starten
maar twijfel of ik dat wel zal doen ivm de aanleuning
ze is blind aan 1 oog dus dan kijkt ze wel eens wat meer

hoe kan ik het beste aanleren om haar constant in de aanleuning te houden

ik heb in mijn profiel een foto staan hoe ze meestel loopt
welke jury of iemandt anders kan hier iets mee

Anoeska27

Re: starten of niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 10:00

Sorry, maar met die foto's kan ik weinig raad geven. Sowieso vind ik het moeilijk als ik de combinatie niet in het echt zie. Bij een proef zijn meer beoordelingsfactoren betrokken dan alleen de aanleuning. Wat zegt je instructrice ervan? Ik neem aan dat zij je wel tips kan geven om dit op te lossen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 11:37

Hoe je je paard aan de teugel moet lopen kun je vragen in het centrale topic op RT Knipoog Of aan je instructeur natuurlijk.

Je eerste wedstrijd staat al vast. En het is echt geen ramp als het paard af en toe eens tegen de hand komt. Je hebt niks te verliezen, dus gewoon starten.

westernChik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-07 13:01

bedankt
ja mijn instructrice die zegt dat ze moet leren goed over de rug lopen maar ja dat is niet zo gebeurt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-07 20:28

Mijn ervaring is dat het zelfs met een paard dat de hele proef nageeflijk loopt tegenwoordig niet vanzelfsprekend is om een winstpuntje in de B te scoren. Bloos

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:18

Daar heb ik ook moeite mee met mijn pony. De ene keer gaat het geweldig, de andere keer is het helemaal niks. Maar mij is altijd gezegt, in de B hoeft de pony niet aan de teugel te lopen. En als we dan weer een slechte dag hebben dan staat er 80 % van de keren bij: pony moet aan de teugel lopen. Maar in de B en de L1 hoeft het nog helemaal niet is mij dus gezegt, is dat zo of zijn de regels alweer anders geworden?

Intervarno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:25

Henkjan schreef:
Daar heb ik ook moeite mee met mijn pony. De ene keer gaat het geweldig, de andere keer is het helemaal niks. Maar mij is altijd gezegt, in de B hoeft de pony niet aan de teugel te lopen. En als we dan weer een slechte dag hebben dan staat er 80 % van de keren bij: pony moet aan de teugel lopen. Maar in de B en de L1 hoeft het nog helemaal niet is mij dus gezegt, is dat zo of zijn de regels alweer anders geworden?

In de B en de L1 moet de pony niet perfect aan de teugel of opgeriht te lopen, maar er moet wel al enige nageeflijkheid zijn;)

Urielle schreef:
Mijn ervaring is dat het zelfs met een paard dat de hele proef nageeflijk loopt tegenwoordig niet vanzelfsprekend is om een winstpuntje in de B te scoren. Bloos

Pff... Nee, ik weet er alles van... Maar het ligt er écht heel erg aan wat voor jury je hebt, de ene jury vindt het heel belangrijk dat je paard goed nageeflijk loopt, de andere jury vind het vooral belangrijk dat je je figuren netjes rijdt etc.

@TS: Ik denk dat je het gewoon moet proberen. Als je nou een paar wedstrijden hebt gereden en het gaat nog steeds niet goed, kun je altijd nog beslissen om een tijdje niet te starten. Ja

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 18:28

ik ga in januarie officieel starten met mijn tinker. Die van mij die loopt heel weinig aan de teugel. Maar ik wil het doen omdat ik gewoon een doel wil hebben. Het gaat wel steeds beter. Eerste rijfotos staan in topic horses at work.

Als ik jouw was zou ik het gewoon proberen en gewoon kijken hoever je komt.