Bijscholingsbijeenkomst instructeurs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jobbeltje

Bijscholingsbijeenkomst instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-07 22:10

Vandaag ontving ik de volgende brief van de KNHS:
KNHS schreef:
Beste instructeur,

Traditiegetrouw organiseert de KNHS in de week tussen Kerst en Nieuwjaar bijscholingen voor lager instructiekader. Dit jaar zal deze bijscholing plaatsvinden op donderdag 27 december 2007 in het KNHS-Centrum te Ermelo en op vrijdag 28 december 2007 in het KNHS-Centrum te Wanroij. Beide bijeenkomsten beginnen om 10.00 uur en zullen om ongeveer 16:00 uur afgesloten worden.

Sponsor PrimeVal opent beide dagen met een presentatie over het thema: "Hoe houd je een paard met stress bij de les?". Gedragstherapeute Debbie Rijnders zal in samenwerking met PrimeVal de aanwezige instructeurs meer inzicht geven in de oorzaken en mogelijke oplossingen voor zowel acute als chronische stress. De rest van het ochtendprogramma in de rijbaan zal in het teken staan van de dressuur, op donderdag 27 december 2007 onder leiding van Toon de Kok en op 28 december 2007 onder leiding van Johan Hamminga. In de middag zal Wim Bonhof het onderdeel springen verzorgen.

De kosten voor het bijwonen van deze bijscholing bedragen EUR 15,-- per persoon (inclusief eenvoudige lunch). Dit bedrag dient op de dag zelf, contant te worden voldaan.

Wie gaat?

frappa

Re: Bijscholingsbijeenkomst instructeurs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 22:38

Ik wil wel even op mijn werk regelen voor een vrije dag. Dan ga ik 28 dec.

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 04:35

ik ga volgend jaar wel weer.
kan dit jaar helaas niet vrij krijgen, Verdrietig

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 06:50

Misschien ga ik dit jaar dan maar weer wel eens, ben namelijk wel benieuwd naar dat stukje: Hoe houd ik mijn paard met stress bij de les. Denk alleen niet dat het echt de oplossing gaat worden, maar goed, wie weet... *En ja, dat paard staat al op primeval rotzooi, en op genoeg, dus daar kan het niet aan liggen Haha! *

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 09:41

Ik heb de brief niet gehad. Maar ik ga er ook niet naartoe. Het wordt gesponsord door Primeval en dat lijkt met niet meer objectief. Ze gaan vast vertellen dat je dan wat spul van hun bij moet gaan voeren.

Bovendien is het weer doordeweeks, op een normale werkdag. Het springgedeelte had ik wel interessant gevonden. Maar voor tips op springgebied kan ik ook wel bij mijn eigen springinstructeur terecht.
Ik vind het wel goed dat het nu ook in Wanroy gehouden wordt, omdat Ermelo voor veel mensen ver weg is.

Zaluki

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 11:51

Ik ga wel, het scheelt dat ik dan toch kerstvakantie heb. Naar Ermelo trouwens.
Het is voor mij wel interessant een topic over accute en chronische stress. Sinds mijn paard daar ook last van heeft.
Verder het springen met Wim Bonhof vind ook ook altijd zeer plezierig om naar te kijken en luisteren.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 12:20

ik ga ook
27 december

Elinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:15

Ik denk ook dat de bijeenkomst niet heel erg objectief zal zijn omdat Primeval de hoofdsponsor is.
Sowieso zijn de bijeenkomsten nooit zo heel erg leerzaam, net zoals de hele Orun basisopleiding... Ja sorry hoor, maar het niveau is er echt schrikbarend laag!
Vorig jaar gaf toch heel iemand anders de bijscholing naar mijn idee?
Ook de datum is niet heel erg handig gepland Tong uitsteken.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:38

Vorig jaar vond ik het zo teleurstellend dat ik het dit jaar maar over sla. Jammer dat ze het springen weer als afsluitend gedeelte doen, de heer Bonhof was vorig jaar zeer indrukwekkend. Ook jammer dat ze het "traditie getrouw" tussen kerst en nieuwjaar houden, een periode waar iedereen al druk is en veel mensen moeilijk vrij kunnen krijgen van hun werk.

Elinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 21:45

En een tijd waarin je de kerstboom van je balkon af wilt gooien, oliebollen moet bakken en alles inslaan voor de niewjaarsviering. Ik vind de tijd ook niet heel goed nee.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 22:58

Zoals ik dus ook al noemde.
Maar de KNHS wil natuurlijk niet van hun traditie's afwijken Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 23:01

Hmm... Ik hoop eigenlijk wel dat het de moeite is, vorig jaar niet gekund. Wil dit jaar eens gaan kijken, zal eens informeren of er meer meewillen, in m'n up is het nogal een reis.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 09:57

Ik had vorig jaar echt spijt van het feit dat ik gegaan was.
Dus sla dit jaar maar over en volgend jaar zien we wel weer.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:12

Ik heb die brief ook gehad. Zo te horen zijn er niet echt veel instructeurs die deze bijscholing aanraden. Haha!

Olanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:52

ik ga naar ermelo omdat dat dichterbij is maar had liever johan hamminga gehoord.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:46

Dat ben ik dan wel weer met je eens olanca.
Maar Wanroy is voor mij echt te ver plus het feit van de data's die de KNHS traditiegetrouw aanhoudt.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 13:56

miep1979 schreef:
Dat ben ik dan wel weer met je eens olanca.
Maar Wanroy is voor mij echt te ver plus het feit van de data's die de KNHS traditiegetrouw aanhoudt.

Dat meen je niet? Ik kan die Johan Hamminga niet meer aanhoren, dat stomme gewauwel van hem. Ik snap dat hij z'n eigen leerlingen niet wil afvallen met iedereen erbij, maar om nou dingen goed te vinden, terwijl het echt nergens op slaat, dat gaat me ook weer erg ver.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:03

missmiekie schreef:
Dat meen je niet? Ik kan die Johan Hamminga niet meer aanhoren, dat stomme gewauwel van hem. Ik snap dat hij z'n eigen leerlingen niet wil afvallen met iedereen erbij, maar om nou dingen goed te vinden, terwijl het echt nergens op slaat, dat gaat me ook weer erg ver.

Heb nog nooit de heer Hamminga aangehoord tijdens een bijscholing, maar zo op papier, kies ik toch echt voor de heer hamminga.

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 14:08

Ik ga naar Wanroy, maar alleen naar het ochtendprogramma. Dat primeval verhaaltje prik ik wel doorheen hoor. Ik ga met een vriendin, zij is Johan Hamminga fan, ik niet, dat geeft altijd leuke discussies. Ik stik juist van de tijd dan. Ben blij als je een keer van huis kunt tussen kerst en oud en nieuw. Dus ik vind de timing juist perfect.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 11:59

Tot nu toe is elke bijscholingsbijeenkomst voor mij één grote teleurstelling en ik heb het dus ook maar opgegeven. Het heeft niets maar dan ook niets met bijscholing te maken en ik verwacht zeker dit jaar niet omdat het gesponsord wordt, dus ik ben heel benieuwd wat dat voor gevolgen heeft. Daarbij is het inderdaad gewoon weer een werkdag en ik heb geen dagen meer helaas!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-07 14:48

Ik heb de brief niet gekregen, maar helaas, donderdag vind ik niet interessant genoeg en Wanroy vind ik te ver.
Ik had wel graag Johan Hamminga beluisterd.
Maar als ik het zo lees van degenen die al eens geweest zijn, mis ik er weinig aan.

utjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 07:53

ik heb de brief ook gekregen, vinden jullie het echt niet de moeite waard?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 12:09

Het is gelijk met de Hengstencompetitie in Zuidbroek en Wanroy vind ik te ver (en ook niet interessant). Bovendien is het programma haast hetzelfde als vorig jaar, dus volgend jaar maar weer eens verder zien...

moniquelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 21:51

Ik was vorig jaar in Wanroy, dit jaar kan ik helaas niet.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 09:28

[quote="Gitta1977"]Het is gelijk met de Hengstencompetitie in Zuidbroek en Wanroy vind ik te ver (en ook niet interessant). /quote]
Inderdaad, Wanroij is niet te doen vanaf hier en 27 dec is de hengstencompetitie.