Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
amondi schreef:misschien dat de jury dacht met een automaat te doen te hebben?
Er reed een paar jaar geleden hier ook een meisje rond van een jaar of 10, die er alleen bovenop zat met de wedstrijden en de rest van de tijd werden de pony's( zeker niet de minste!) door een prof getraind.
Dat is het enige dat ik me erbij kan voorstellen.
andafries schreef:Jammergenoeg staat de naam van het jurylid er niet volledig op alleen maar een onduidelijk handtekening.
andafries schreef:Een vraagje voor de jury leden. Tijdje terug kreeg een leerling van ons een geel briefje aan protocol . Op haar protocol stond netjes de punten vermeld waren ook nog goede punten . Maar de jury had er speciaal een geel briefje aangeplakt en daarop stond dat de rijstijl de jury niet beviel ! Omdat hij/zij de hulpen niet kon waarnemen.
Nu heb ik altijd begrepen dat de hulpen die je geeft zo onzichtbaar mogelijk moeten zijn in de dressuur. Dus dat de toeschouwer niet kan zien welke hulpen er gegeven worden.Volgens mij staat er ook zoiets in de regelementen maar ik rijdt al jaren geen wedstrijden meer dus misschien is dat in de loop der tijd verandert. En moeten er nu duidelijke zichtbare hulpen gegeven worden.In dat geval ga ik mijn leerlingen zo nodig verbieden om wedstrijden te gaan rijden. Want dan gaat paardrijdend Nederland op wedstrijd nivo toch erg hard achteruit.
Ik ben zeer benieuwd naar uw mening !!!
Lusitana schreef:Omdat de oefeningen worden beoordeeld, dus hoe de pony/het paard een en ander laat zien/uitvoert, niet zo zeer hoe de ruiter erop zit. Zolang die voor elkaar krijgt dat het paard/de pony doet wat gedaan moet worden, krijgt die zijn/haar punten.
Lusitana schreef:Ja, maar nooit zoveel dat je enorm zakt in punten. Als je anders een 10 had, krijg je dan een 9, maar niet een 5...
We zien helaas trekkers en prikkers gewoon doorgaan tot Grand Prix. En er was zelfs een dame die niet normaal kon doorzitten (Nina Menkova)....