wanneer wel voldoende?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

wanneer wel voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:39

Hallo mensen,

Ik heb even een vraagje. Ikzelf rij L1 met mijn ruin. Twee weken geleden heb ik weer sinds een tijd een wedstrijd gestart. Geen winst maar 163 en 169 punten. Ik vond het niet erg, mijn paard deed goed zijn best.
Maar nou snap ik soms niet hoe jury leden sommige onderdelen waarderen met een cijfer.

In de L1 moet je bij E of B een grote volte maken in galop met enkele sprongen middengalop.
In 1 proef viel mijn paard uit de galop. Binnen 2 drafpassen had ik hem weer in de galop. Ok dat ik dan geen 7 of 6 krijg prima maar ik kreeg een 4! Mijn vriendin startte ook en ook zij had hetzelfde probleem. Paard valt uit de galop en zij kreeg hem na een halve baan pas weer in de galop. Resultaat: 7 met als commentaar Goed opgelost! Gestoord

Wat willen jullie in zo'n situatie zien?

Marije_jiplover

Re: wanneer wel voldoende?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 17:44

Ik vind een 4 geen raar cijfer voor een paard dat ipv middengalop te laten zien, in draf valt. Ik vind dat een behoorlijke fout, of je nu wel of niet binnen 2 drafpassen alweer in galop zit.
Ik vind de 7 van je vriendin dan ook overgewaardeerd.

Wanneer je van mij een goed cijfer krijgt voor een grote volte in galop, met daarbij enkele sprongen middengalop?
Wanneer je een mooi ronde volte rijdt, met twee duidelijke overganen, 1 naar de middengalop toe en 1 terug naar arbeidsgalop.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 18:36

Dat wilde ik ook even weten. Ik vind die 7 ook erg overgewaardeerd vandaar.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:50

Ik heb nu twee keer L1 gereden en ik vind eigenlijk dat ik ook steeds gematst wordt.
De eerste wedstrijd kreeg ik zessen en zevens. Een zeven vond ik terecht want dat voelde echt goed, duidelijk verschil getoond iig, de zessen en een zeven kreeg ik voor een paard wat wel vertrok maar niet goed terugkwam. Dat had van mij een vier mogen zijn.

En afgelopen weekend was mijn paard bang voor een poortje. Aangezien ik werk genoeg had om de volte rond te krijgen langs het poortje besloot ik de middengalop te laten zitten en gewoon in arbeidsgalop verder te gaan. Niet eens geprobeerd dus. Kreeg ik zessen. Heel lief van de jury maar het trekt nergens op want het was gewoon niet getoond Clown

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 20:52

Hm.. Ik word juist altijd ondergewardeerd. (Slecht begin, en ze blijven negatief naar je kijken....) Die 4 vind ik niet onterrecht, die 7 zeer zeker wel!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 07:41

Ik zou je ook een 4 hebben gegeven omdat je paard uit de galop viel. En de 7 dat je vriendin het goed heeft opgelost is te hoog. Ze heeft het dan misschien wel netjes opgelost, maar een 4 was dan nog het hoogstmogelijke cijfer mogen zijn, ze maakte immers een flinke fout door het haar paard mogelijk te maken in draf te vallen. De jury had altijd het commentaar er nog wel bij kunnen zetten dat het netjes opgelost was (alhoewel ik het niet gedaan zou hebben, in draf vallen is al een flinke fout).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 07:44

Van mij had je ook een vier gekregen en je vriendin ook. Het uit de galop vallen is een grove fout en die moet zodoende beoordeeld worden. Hooguit bij kinderen ben ik een enkele keer iets milder maar ook die halen geen zes of zeven, dat kan namelijk niet.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-07 08:55

Daar ging het mij ook om idd dat verschil ik een 4 en zij een 7. Uit de galop is gewoon fout!
Maar ik merk wel vaker dit soort dingen. Het blijft een jurysport natuurlijk maar ik heb liever een 4 met goed commentaar erbij.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 12:15

De mijne sprong op de volte overkruisd, die nam ik toen terug en sprong opnieuw aan,
toen had ik als commentaar 'valt in draf'
Heb ik dan een hele slechte overgang gereden of zagen ze niet dat hij overkruisd zat?

Ik vind het soms maar lastig, maar die 4 vind ik terecht en die 7 vind ik nogal hoog Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-07 16:05

Ik vind die 4 terecht. Bij ons kreeg laatst een meisje een 1 voor de volte in galop oid omdat haar paard eruit viel (ook L1).