jury's wat vinden jullie van deze situatie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

jury's wat vinden jullie van deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 18:52

Storm

Re: jury's wat vinden jullie van deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-07 19:44

Hoi Cardy,
Wat een pech zeg, en ik moet je heel eerlijk zeggen dat ik het ook niet zo leuk vind van de jury dat ze een minpunt gegeven heeft. Maar ik moet er ook bij zeggen dat ik je proef niet gezien heb...
Ik las in je andere posts dat ze al weg was en je haar niks kon vragen, dat is jammer. Kun je achter haar naam en telefoonnummer komen, je kan haar eens bellen en vragen wat er nu zo slecht ging.

Je zou ook eens kunnen vragen of op de 1 of andere manier de wedstrijd nietig verklaard zou kunnen worden, als je met een grote groep ruiters én de organisatie van die wedstrijd een brief schrijft naar de KNHS en alles uitlegt, kan er misschien een oplossing worden gezocht.
Ik heb geen flauw idee of het kan en zal lukken, maar niet geschoten is altijd mis.

Waren er meer mensen met minpunten? En heeft iemand heeeel toevallig zijn proefje op video opgenomen die veel minder punten heeft dan hij/zij verwachtte? Kopie van protocol erbij en opsturen.
Ik zou morgen eens bellen met de KNHS en vragen of je iets kan doen. En misschien moet je dan ook niet met de eerste 'nee' genoegen nemen...

Veel succes en ik hoop dat je op je volgende wedstrijd meer geluk hebt!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-07 19:57

Bedankt.. Lachen

Ik heb de uitslagen bekeken en ik ben de enigste met zo'n lage score.

En nietig verklaren of iets dergelijks zal dan dus ook niet gebeuren, wat ik dan ook wel begrijp.

Maar ik snap de situatie zelf niet helemaal, want het was echt een nette proef.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:01

De meeste verenigingen die wedstrijden organiseren zijn vrij coulant hoor. Als jij aan had gegeven dat je liever niet had dat de coupons naar de KNHS werden gestuurd, dan stemmen veel verenigingen hier wel mee in ! Ik denk alleen dat het hiervoor nu wel te laat is!

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:16

talented schreef:
De meeste verenigingen die wedstrijden organiseren zijn vrij coulant hoor. Als jij aan had gegeven dat je liever niet had dat de coupons naar de KNHS werden gestuurd, dan stemmen veel verenigingen hier wel mee in ! Ik denk alleen dat het hiervoor nu wel te laat is!

Dit mág dus niet!!
En terecht ook, anders zouden coupons met verliespunten gewoon nooit opgestuurd worden!

Vandaar ook dat ik een aantekening maak op het jury raport indien er verlies is gevallen, ter voorkoming van dit soort 'fraude'.
Je krijgt niet zomaar verlies!

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:18

talented schreef:

Dan wil ik wel eens weten bij welke verenigingen jij komt! Bloos

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-07 21:20

Cardy schreef:

En nietig verklaren of iets dergelijks zal dan dus ook niet gebeuren, wat ik dan ook wel begrijp.

Te zien aan je onderschrift start je nog niet zo lang in de M2, was misschien je 1e keer??
Aan de M2 worden nu eenmaal veel strengere eisen gesteld, wellicht ging de proef voor je gevoel erg lekker, maar was hij gewoon niet M2 waardig...

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 08:21

_10_ schreef:
talented schreef:

Dit mág dus niet!!
En terecht ook, anders zouden coupons met verliespunten gewoon nooit opgestuurd worden!

Vandaar ook dat ik een aantekening maak op het jury raport indien er verlies is gevallen, ter voorkoming van dit soort 'fraude'.
Je krijgt niet zomaar verlies!

Natuurlijk mag het niet, maar het gebeurt wel veel Lachen!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 08:43

_10_ schreef:
Cardy schreef:

Te zien aan je onderschrift start je nog niet zo lang in de M2, was misschien je 1e keer??
Aan de M2 worden nu eenmaal veel strengere eisen gesteld, wellicht ging de proef voor je gevoel erg lekker, maar was hij gewoon niet M2 waardig...

Ik had daarvoor ook al eens gestart en zat toen boven de 170, terwijl die veel slordiger ging dan deze wedstrijd.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:40

Je gevoel kan heel anders zijn dat hoe het eruit ziet.
Neem je proef eens op en kijk er kritisch naar, alsof je naar een ander zit te kijken. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:53

Dat ben ik met karin eens Ja
Heel vaak wordt gezegt ik dacht hoger te hebben.
Maar als je dan kritisch kijkt is dat vaak toch niet het geval.
En gezien je paard er toch flink moeite mee had kan ik me voorstellen dat het er toch minder uitzag dan je dacht Lachen

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 10:56

Had je 2 verschillende jury's?

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 11:09

talented schreef:

Wat grappig is de dressuursport toch. Ook hier weer dat trieste verhaal van iemand die zelf iets anders vond van de proeven dan de betreffende jury. En dan ga jij nog een tip geven om maar te frauderen! Zielige vertoning hoor, neem je verlies en ga verder met je sport, hou op met jammeren en medelijden zoeken op internet. Ga lekker rijden, vergeet zo'n wedstrijd, het leven gaat door.
Enne: ga nou niet aan een vereniging vragen of ze je coupons achter willen houden, je zet jezelf bijzonder voor joker.

talented

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:02

CharleyT schreef:
talented schreef:

Wat grappig is de dressuursport toch. Ook hier weer dat trieste verhaal van iemand die zelf iets anders vond van de proeven dan de betreffende jury. En dan ga jij nog een tip geven om maar te frauderen! Zielige vertoning hoor, neem je verlies en ga verder met je sport, hou op met jammeren en medelijden zoeken op internet. Ga lekker rijden, vergeet zo'n wedstrijd, het leven gaat door.
Enne: ga nou niet aan een vereniging vragen of ze je coupons achter willen houden, je zet jezelf bijzonder voor joker.

Zielige vertoning? Jezelf voor joker zetten? Ik geef een tip om te frauderen? Als je niet weet waar je over praat, zwijg dan liever! Ik geef alleen aan dat het gebeurt, en nog veel ook! Daarbij vind ik dat een jury wel een zeer stevige onderbouwing moet kunnen geven om tot een verliespunt te komen. Ik ken de desbetreffende combinatie niet, dus daarover kan ik geen uitspraken doen. Wat ik wel weet is dat jij niet helemaal begrepen hebt hoe je dingen wel en niet kunt formuleren op een forum als dit!

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:07

Het lijkt me, los van de punten, een hele kluif voor je pony om in zo`n baan te starten.
Als ik wist dat mijn pony zulke waarden had op de gewrichten dan had ik er denk ik voor gekozen om af te melden.

Maar ik was niet aanwezig, dus hoe het echt ging en of je pony er überhaupt last van had kan ik natuurlijk niet beoordelen Lachen

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:07

talented schreef:
Zielige vertoning? Jezelf voor joker zetten? Ik geef een tip om te frauderen? Als je niet weet waar je over praat, zwijg dan liever! Ik geef alleen aan dat het gebeurt, en nog veel ook! Daarbij vind ik dat een jury wel een zeer stevige onderbouwing moet kunnen geven om tot een verliespunt te komen. Ik ken de desbetreffende combinatie niet, dus daarover kan ik geen uitspraken doen. Wat ik wel weet is dat jij niet helemaal begrepen hebt hoe je dingen wel en niet kunt formuleren op een forum als dit!

Moet hier toch even op reageren hoor...

Je geeft wel degelijk een tip om te frauderen!!

En wat die onderbouwing betreft, hoezo dan?? Verward
Neem aan dat een coupon met verlies zoiezo al vol staat van commentaar, is het dan niet al duidelijk???
De ruiter kan zichzelf beter een keer achter de oren krabbelen hoe het zo slecht heeft kunnen gaan en de oorzaak tot verlies bij zichzelf te zoeken!

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:20

De puntentelling is enige tijd geleden aangepast (aangescherpt) bij de KNHS, dat zal zo zijn reden gehad hebben. Je komt nu sneller aan een verliespunt. Ik denk dat dit heel naar is wanneer je zoiets overkomt, maar ik vind dat deze coupons niet zo maar (zonder overleg met de jury) achter gehouden mogen worden door de organisatie (dit is fraude!) Er is niet zo heel veel tegen te doen (de tip om het op het rapport te (laten) vermelden vind ik overigens een goede tip). Je kunt als jury niet halverwege een proef ineens hogere punten gaan geven omdat je anders op een verliespunt uitkomt. Een combinatie die tijdens zijn proef bang is voor een verliespunt kan immers zelf besluiten te stoppen, dit levert GEEN verliespunten meer op tegenwoordig!
Zodra je als ruiter de ring binnen rijd weet je dat je beoordeelt gaat worden, dit valt soms mee, soms tegen, als je hier niet tegen kunt kun je beter lekker in het bos gaan rijden (vinden de meeste paarden nog fijner ook!) We doen dit allemaal zowel de juryleden als de deelnemer organisatie etc voor ons plezier, ja ook een jury doet dit voor zijn/haar plezier en de meesten zijn echt wel bereid uitleg te geven over de gegeven punten. take it or leave it!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:22

Het komt toch ook voor dat vereningen uit eigen beweging verliespunten niet opsturen naar de KNHS.

Een vriendin van mij reed een verliespunt in het L1 en we gingen vragen waar haar coupon was. Deze lag namelijk niet bij de rest en zou "verdwijnen". Ze had dus al op de minpunt gerekend en dit was dus een leuke meevaller.

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:43

Toch vind ik het wel erg onzinnig dat coupons met een verliespunt niet opgestuurd worden naar de KNHS, ben dan inderdaad zelf zo slim als het echt heel slecht gaat om bijvoorbeeld 3 onderdelen voor het eind af te groeten, dan heb je zeker geen verlies. Het zou wat zijn als je bij voetbal ingemaakt wordt door de tegenstander met 15-0 dat die wedstrijd dan ineens niet telt, of dat de eindstand wordt bijgesteld naar 3-0 Haha! , dat komt in feite op hetzelfde neer.
Als je start, of doorrijdt als het niet goed gaat, loop je nu eenmaal het risico op een verliespunt, het zij zo, al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik mijn paard thuis houd als het zo matig gaat. Als ik zie dat de bodem bagger is meld ik me ter plekke af en ga lekker naar huis, ik ga mijn paard niet in de gort rijden om een proefje neer te kunnen zetten.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 15:52

ThisIsMe schreef:
Toch vind ik het wel erg onzinnig dat coupons met een verliespunt niet opgestuurd worden naar de KNHS, ben dan inderdaad zelf zo slim als het echt heel slecht gaat om bijvoorbeeld 3 onderdelen voor het eind af te groeten, dan heb je zeker geen verlies. Het zou wat zijn als je bij voetbal ingemaakt wordt door de tegenstander met 15-0 dat die wedstrijd dan ineens niet telt, of dat de eindstand wordt bijgesteld naar 3-0 Haha! , dat komt in feite op hetzelfde neer.
Als je start, of doorrijdt als het niet goed gaat, loop je nu eenmaal het risico op een verliespunt, het zij zo, al moet ik heel eerlijk zeggen dat ik mijn paard thuis houd als het zo matig gaat. Als ik zie dat de bodem bagger is meld ik me ter plekke af en ga lekker naar huis, ik ga mijn paard niet in de gort rijden om een proefje neer te kunnen zetten.

Ik sluit me hier helemaal bij aan, heb al menig maal mijn paard niet eens uit de trailer gehaald op een wedstrijd, maar keurig bedankt en weer terug naar huis gegaan. Ook met het overige genoemde ben ik het volledig eens en tieneke dit is een hele goed tip van jou, de volgende keer als ik helaas op een verliespunt uitkom bij een combinatie zal ik het in het rapport vermelden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-07 17:42

ThisIsMe schreef:

Ben het ook helemaal met je eens, en laat me dit geen tweede keer overkomen. Bedankt Lachen