een traag en een druk paard!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kev

een traag en een druk paard!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 17:34

Hallo,

Misschien zijn er juryleden die me met het volgende kunnen helpen:

Ik rijd met een merrie Z1 en zij is ontzettend slecht voor het been in de proef! Thuis gaat het allemaal goed maar in de proef neemt ze me volgens mij gewoon in de maling! De oefeningen etc doet ze netjes alleen de impuls is slecht!

Met mijn andere paard, een volbloed, rijd ik ZZ-licht maar hij is soms zo druk dat hij heel moeilijk te sluiten is voor bijvoorbeeld een kwart pirouetten; Mede daardoor kan ik in galop niet genoeg impuls erin rijden waardoor hij de wissel naar links vaak in 2en springt of gaat rennen, wat is in zo'n geval wijsheid? Rustig houden en in 2en of toch wat meer impuls? (de wissel naar rechts springt hij wel goed)

Alvast bedankt!

nuka

Re: een traag en een druk paard!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:39

hoi kev,

over het eerste paard zou ik zeggen, zeker als ze het thuis wel goed doet, start een aantal keren h.c, dus buiten mededingen, en dan met zweep.
ze weet waarschijnlijk dat je haar in de proef nix kan maken, vaak is het maar een paar keer, even bijtikken als ze niet meer voor het been is, dan weet ze heel snel dat ze op wedstrijd ook moet luisteren.

rij je nou thuis ook niet met zweep, en is ze toch slecht voor het been, dean is het waarschijnlijk toch iets in jou, dat je veel spanning hebt of vergeet te rijden.

bij het tweede geval zou ik toch kiezen voor de impuls, dat heb je in elke oefening nodig, als er daartegen 1 wissel mislukt, jammer, maar liever dat dan dat de gehele proef met te weinig impuls is, dan gaat nix meer echt goed.
en als je andere oefeningen nou voor een 7 of 8 rijdt, kan je wel een foutje op de wissel maken.
succes