Hoeveel uur jureren op een dag?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Hoeveel uur jureren op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 16:16

Beste mede-juryleden,

Hoelang jureren jullie gemiddeld op een wedstrijd?

Ik heb namelijk het probleem dat men mij zolang door laat jureren op een dag,
aankomende zondag moet ik maar liefst 5 uur achter elkaar jureren en ik vind dat te lang.

Om het leuk en niet langdradig te houden wil ik liever niet langer dan 3,5 a 4 uur jureren en dat is echt de max.

Hoe pakken jullie dat aan?
Zeg je van te voren dat je max 4 uur wil zitten? Of geven jullie een maximaal aantal starts door?

En als je erachter komt dat je veel te lang moet jureren, bellen jullie dan op?

Groetjes!

KarinvdM

Re: Hoeveel uur jureren op een dag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:18

Op juryplatform.nl heb ik aangegeven dat ik niet meer dan ca. 24 combinaties in de ring wil. In de zomer heb je er wel eens meer, maar als jij 5 uur moet zitten houdt dat in dat je 40 combinaties moet doen! Dat zou ik ook absoluut niet willen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 18:26

Karin,

Het zijn er 36, gelukkig heb ik nog wel eventjes pauze tussendoor...

Ik heb geprobeert te bellen maar ik krijg nog niemand aan de telefoon. Ik wil toch even doorgeven dat ik het teveel vind.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 20:39

ik heb het ook laatst gehad; van te voren werd mij gevraagd hoeveel combinaties ik wilde jureren, ik zei toen zo'n 20 coombinaties is een mooi aantal, vervolgens kwam de startlijst: 40 starts, ik heb gebeld (er was nog meer niet volgens afspraak) en er werd mij verteld dat 20 combinaties 2 proeven rijden, dus 40 proeven totaal. De meeste juryleden zouden hier geen moeite mee zo werd mij verteld. Ik heb gezegd dat ik mij dat niet kon voorstellen en dat ze mij niet meer hoefden te benaderen als het om dergelijke aantallen zou gaan.
Gelukkig komt dit niet zo vaak voor maar reken ik 1 1/2 dagdeel als een organiserende vereniging mij zo veel combinaties laat beoordelen en zeg bij het afrekenen ook hoe ik aan het bedrag kom. Ik begrijp best dat verenigingen op het geld moeten letten, maar de wedstrijdrijdende combinaties verdienen allemaal een objectieve en vooral heldere beoordeling!

storm76, kun je zelf misschien een extra jury regelen die de helft van je overneemt? Je kunt dan de vereniging bellen en zeggen dat je het echt te veel combinaties vind en dat je een 2e jury voor ze hebt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:24

Ik heb net gebelt met de desbetreffende vereniging, ik heb doorgegeven dat ik het teveel vind. Ze wist natuurlijk nu niet of ze 1-2-3 een ander jurylid erbij kon regelen en ik heb gezegt dat ik het deze keer wel wil doen, maar dat ze de afvallers niet mocht opvullen.
Volgende keer als ik moet jureren zeg ik erbij dat ik niet meer dan 24 starts wil jureren (8 in een uur, dat is 3 uur, 1 of 2 combinaties erbij is dan niet meer zo erg).

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-07 21:26

rhijnauwen, wel een goed idee, maar ik weet helaas niet zo snel een jurylid dat die dag mee zou kunnen...

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 06:25

Volgens de reglementen van de KNHS mag een jurylid per dag maximaal 40 combinaties beoordelen. Tussen de 20 en de dertig ben je verplicht als organisatie een fatsoenlijke pauze in te bouwen en als je meer dan dertig combinaties hebt, moet je verplicht twee pauzes inbouwen. Ik heb dit jaar het wedstrijdsecretariaat van onze rijvereniging gedaan. Wij hadden op zaterdag een Z1 ring van 36 (!!) combinaties. Vooraf weet je als organisatie dat je veel combinaties hebt in een bepaalde ring en daar is door ons ook rekening mee gehouden met het vragen van de juryleden. Er zijn namelijk ook juryleden die het heel leuk vinden om zo'n ring te doen. We hebben de eerste helft van de ring 's ochtends laten verrijden, daarna een uur middagpauze en vervolgens de andere helft. Omdat we het goed ingepland hadden, hebben we geen klachten gehad van de juryleden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 07:35

Ik moet zaterdag inderdaad ook 5 uur jureren. In het geval van het voorbeeld van Ritmisch vind ik het op zich nog logisch dat de vereniging graag 1 jury wil omdat het om 1 klasse gaat. Ik moet echter B, L1 en L2 doen en vind toch eigenlijk dat ze het hadden moeten verdelen onder 2 juryleden.

Verder valt het me op dat juryleden tegenwoordig erg laat geinfomeerd worden over de tijden waarop ze moeten jureren. De lijsten stonden al een aantal dagen op internet zonder juryvermelding toen ik er maar achteraan heb gemaild of het nog de bedoeling was dat ik kwam en zo ja: van hoe laat tot hoe laat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 08:06

Alls je dan toch 40 combi's moet beoordelen zou ik er wel 2 dagdelen van maken. En natuurlijk een pauze er tussenin Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-07 16:05

Scum, ik denk ook dat ik 2 dagdelen ga rekenen, niet om het geld, maar vooral om de vereniging in te laten zien dat ze net zo goed 3 juryleden hadden kunnen nemen ipv 2. Eigenlijk hoop ik dat de ochtendjury (die 4,5 uur moet jureren) ook 2 dagdelen rekent.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 18:00

Ik zit zondag 2x 3 uur. Zou eigenlijk bij 1 manege jureren maar gister belde er nog een op en dat was goed te combineren want ze zitten vlak bij elkaar, naja dan maken we er toch een jureerdagje van, geen probleem. Bij de eerste manege zit er om de 8 combinaties een pauze met prijsuitreiking en bij de ander zijn het ook maar 20 starts ofzo. En tussen de wedstrijden in heb ik 1,5 uur om naar de volgende te tuffen opt gemakkie.

Soms als ik erg ver weg moet stel ik het zelf voor om de hele dag te zitten, scheelt hun weer extra reiskosten als ze maar 1 jury hoeven te betalen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 11:08

Arggg, ik kijk net op startlijsten.nl en er is zelfs nog een combinatie bijgekomen!!!
En dat terwijl ik had gezegt dat er niks bij mocht, alleen maar eraf.
Nu moet ik zo 38 starts doen, dik 5 uur dus (wel met een pauze, goddank).

Stom, maar ik heb er nu een stuk minder zin in.

Ik had ze gebeld en gevraagd of er een jury bij kon, dan ging natuurlijk niet, maar ze hebben ook niet eens eventjes terug gebeld of wat.

Ik heb op juryplatform een profiel aangemaakt en erin gezet dat ik niet meer dan ongeveer 26-28 starts wil jureren, genoeg om het leuk te houden lijkt mij...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 07:31

Ik zat zaterdag in een ring van 31 starts. Dat leek mij ook vrij lang voor de jury.
Maar door dat het vlot doorstroomde, duurde dit met elkaar 3 uur en 20 minuten.
Het is maar net hoe de ringmeester is denk ik Knipoog