Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

)
)
Joki schreef:Ik zeg ook niet dat je niet objectief kan blijven maar ik vroeg het me af omdat ik vaak met paarden start met volbloedvaders en die over het algemeen minder gewaardeerd zijn.
Lowara schreef:ik ben van mening dat de ouders niet elke keer genoemd hoeven te worden. ( dus ja.. geen intresse)
Vind het o.a een belediging dat bij afstamming op startlijsten er bij onbekende ouders consequent een vraagteken staat, net alsof zo'n dier niet telt. ( zucht.. ik weet dat dit niet zo is)
mijn vader is hoogleraar electro-techniek op de universieteit,maar je moet mij geen wiskunde voorschotelen, dat gaat mis.
Afstamming hoeft niets te zeggen, ons fijne dressuur paard had springouders van beide kanten o.a.
Met springen moest ik ooit als omroeper ook elke keer de afstamming omroepen bij de dieren waar het van bekend was, heb ik geweigerd, vond en vind het flauwekul, je rijdt op een afstamming ervan, niet de vader zelf.
als je zover gaat, kun je net zo goed moeders, oma en opa erbij vermelden en alle prestaties die het dier ooit gehaald heeft.
Maar goed, dit is gevaarlijk gebied en ik krijg 100% zeker commentaar erop van velen die het wel belangrijk vinden, dus laat ik me maar niet teveel gaan

Alanta schreef:Lowara schreef:ik ben van mening dat de ouders niet elke keer genoemd hoeven te worden. ( dus ja.. geen intresse)
Vind het o.a een belediging dat bij afstamming op startlijsten er bij onbekende ouders consequent een vraagteken staat, net alsof zo'n dier niet telt. ( zucht.. ik weet dat dit niet zo is)
mijn vader is hoogleraar electro-techniek op de universieteit,maar je moet mij geen wiskunde voorschotelen, dat gaat mis.
Afstamming hoeft niets te zeggen, ons fijne dressuur paard had springouders van beide kanten o.a.
Met springen moest ik ooit als omroeper ook elke keer de afstamming omroepen bij de dieren waar het van bekend was, heb ik geweigerd, vond en vind het flauwekul, je rijdt op een afstamming ervan, niet de vader zelf.
als je zover gaat, kun je net zo goed moeders, oma en opa erbij vermelden en alle prestaties die het dier ooit gehaald heeft.
Maar goed, dit is gevaarlijk gebied en ik krijg 100% zeker commentaar erop van velen die het wel belangrijk vinden, dus laat ik me maar niet teveel gaan
Wat een onzin verhaal zeg...........

Lowara schreef:ik snap zowiezo niet dat op bv de startlijsten de afstamming staat.
je rijd niet op die hengst, dus waarom vermelden?
( maar goed, ik ben te nuchter daarmee)

Terwijl ik wel regelmatig de 1e prijs meepak! 

KarinvdM schreef:Dat lijkt me wat overdreven Lowara, ik kom geregeld Tinkers tegen op concours.
En omdat jij met een Tinker start wil dat niet zeggen dat anderen het niet interessant hoeven te vinden om halfbroertjes en -zusjes te bekijken of om op wedstrijden te kijken hoe verschillende hengsten vererven.
Lowara schreef:in twente? welke dan?