Wat voor opleiding heb je en hoe ben je verzekerd?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Wat voor opleiding heb je en hoe ben je verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-07 23:30

Ik lees nu al een tijdje hier mee en het valt me op dat niemand eigenlijk weet wat de eisen zijn van de verschillende verzekeringen.

Dus kunnen jullie me vertellen of jullie verzekerd zijn en hoe dan. Ben ook wel heel benieuwd welke verzekeringsmaatschappij dit dan doet.
Welke opleiding je hebt gedaan of wat voor andere eisen de verzekering had (denk daarbij aan EHBO bv).

En dan vul ik de vraag meteen even aan met de vraag of je ooit gebruik hebt gemaakt van die verzekering?

koeke

Re: Wat voor opleiding heb je en hoe ben je verzekerd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 13:58

Ik heb mijn bedrijfsaansprakelijkheid bij Interpolis verzekerd. Een van hun clausules is: "De aansprakelijkheid voor schades verband houdend met het geven van paardrijles is uitsluitend verzekerd, indien wordt aangetoond dat de les onder de directe leiding stond van een persoon in het bezit van het diploma paardrij-instructeur van een in Nederland erkend opleidingsinstituut."

Ik ben inmiddels elf jaar verzekerd en heb gelukkig nog nooit hoeven claimen. De directe aanleiding om me voor bedrijfsaansprakelijkheid te verzekeren was een ernstig ongeluk dat ik tijdens het lesgeven kreeg. Ik realiseerde me dat als mijn klant i.p.v. ik dat ongeluk had gehad haar zorgverzekeraar de enorme kosten bij mij had geclaimd.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:08

koeke schreef:
Ik realiseerde me dat als mijn klant i.p.v. ik dat ongeluk had gehad haar zorgverzekeraar de enorme kosten bij mij had geclaimd.

Er is pas wat te claimen als er aansprakelijkheid is hoor.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 14:37

Helemaal gelijk LDRD.

Bij het 'aanleidingsvoorval' zat de klant op een paard van mij en was het paard duidelijk de veroorzaker van de ellende.

Leuke foto's trouwens in je profiel! Ben ook Havidoff-fan.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 17:28

Maar ook Havidoffs kan je prima afvallen Clown .

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-07 22:52

koeke schreef:
Ik heb mijn bedrijfsaansprakelijkheid bij Interpolis verzekerd. Een van hun clausules is: "De aansprakelijkheid voor schades verband houdend met het geven van paardrijles is uitsluitend verzekerd, indien wordt aangetoond dat de les onder de directe leiding stond van een persoon in het bezit van het diploma paardrij-instructeur van een in Nederland erkend opleidingsinstituut."

Ik ben inmiddels elf jaar verzekerd en heb gelukkig nog nooit hoeven claimen. De directe aanleiding om me voor bedrijfsaansprakelijkheid te verzekeren was een ernstig ongeluk dat ik tijdens het lesgeven kreeg. Ik realiseerde me dat als mijn klant i.p.v. ik dat ongeluk had gehad haar zorgverzekeraar de enorme kosten bij mij had geclaimd.

Maar ze specificeren niet welke diploma dat moet zijn dan?
Want dat zou betekenen dat orun 2 of 3 in dat geval net zoveel waard zou zijn als de basis verzekeringstechnisch.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 08:41

Men eist een 'diploma van een opleidingsinstituut dat in Nederland erkend is'.

Geloof mij, medewerkers bij verzekeringsmaatschappijen hebben geen idee hoe zoiets eruit ziet Haha! .

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:15

LDRD schreef:
Men eist een 'diploma van een opleidingsinstituut dat in Nederland erkend is'.

Geloof mij, medewerkers bij verzekeringsmaatschappijen hebben geen idee hoe zoiets eruit ziet Haha! .

Gappig Haha!

Maar ik ben nog steeds benieuwd naar wat mensen allemaal extra moesten doen voor hun verzekering.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-07 12:27

Eerder triest Verdrietig , maar wel een gat in de markt Pling .

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-07 14:29

Ik heb een Deurne-diploma. Ben verzekerd via de manegebedrijven waar ik werk, en voor mijn privelessers heb ik zelf een verzekering afgesloten bij Unive.
Verder begin ik volgende week met de IPG-opleiding, ook ivm het verzekeringstechnische verhaal.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 12:18

Volgens mij ben je als instructeur idd alleen wettelijk verzekerd als je Deurne hebt gedaan.Orun telt niet mee.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:14

Elisa2 schreef:
Volgens mij ben je als instructeur idd alleen wettelijk verzekerd als je Deurne hebt gedaan.Orun telt niet mee.

Deze term bestaat niet. Wat bedoel je daarmee precies?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 14:18

Elisa2 schreef:

hoe kom je hierbij, de meeste sportruiters hebben Orun diploma's ipv het Deurne diploma omdat je daar niet vele dagen voor op school hoeft te zitten, maar het gewoon naast het bedrijf kunt doen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-07 21:14

Nou ik heb zelf ook de orun gedaan,en mij werd toen verteld dat verenigingen er vaak vanuit gingen dat je als orun instructeur de goede papieren had voor de verzekering voor de vereniging{geloof ik dat het zo was}.Terwijl de verzekering toendertijd de alleen de Deurneinstructeurs verzekerden ofzoiets.Ik weet niet meer helemaal precies hoe het zat,dit is al wel een jaar of 4 geleden.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 09:23

Ik sluit niet uit dat een individuele verzekeraar zich op dat standpunt gesteld heeft, maar dat is dan de uitzondering die de regel bevestigt.
De meeste clausules in een dergelijke polis luiden ongeveer als volgt: 'er bestaat alleen dekking wanneer de lesgevende instructeur beschikt over een diploma van een erkende instructeursopleiding'.
Orun is zo'n erkende opleiding en is dus voldoende.
Daarbij, de gemiddelde werknemer van een verzekeringsmaatschappij heeft geen idee hoor van dit soort diploma's, ik zie getuigschriften (= géén diploma) van 2 daagse cursusjes ook geslikt worden als zoete koek. Waarmee ik weer niet wil zeggen natuurlijk dat je dat experiment nou zou moeten aangaan Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 12:31

Nee haha inderdaad,ja dit werd mij een paar jaar geleden verteld,nu onthoud ik zulke dingen nooit zo heel goed.Ik denk dat het altijd goed is om zelf even te kijken hoe het precies zit.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:23

En het zou wel een grap zijn als de verzekeringen van de verenigingen de ORUN-opleiding niet zouden accepteren Clown De meeste verenigingen hebben hun verzekering namelijk via de KNHS afgesloten. En laten die de ORUN-opleiding nou zelf promoten Tong uitsteken

Zou toch wel humor zijn als ze een verzekeraar uitgekozen hebben die hun 'eigen' opleiding niet erkent Haha!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 23:31

Ik kijk bij de KNHS nergens meer van op. Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-07 23:35

LDRD schreef:
Ik sluit niet uit dat een individuele verzekeraar zich op dat standpunt gesteld heeft, maar dat is dan de uitzondering die de regel bevestigt.
De meeste clausules in een dergelijke polis luiden ongeveer als volgt: 'er bestaat alleen dekking wanneer de lesgevende instructeur beschikt over een diploma van een erkende instructeursopleiding'.
Orun is zo'n erkende opleiding en is dus voldoende.
Daarbij, de gemiddelde werknemer van een verzekeringsmaatschappij heeft geen idee hoor van dit soort diploma's, ik zie getuigschriften (= géén diploma) van 2 daagse cursusjes ook geslikt worden als zoete koek. Waarmee ik weer niet wil zeggen natuurlijk dat je dat experiment nou zou moeten aangaan Haha!

Ik zie dit topic nu pas vandaar mijn late reactie,

Ik werk bij een verzekeraar en laat ik nu net sinds enige tijd aan de bedrijfskant zitten en ja op AVB.
Verzekeraars blijven niet slapen en zetten hun mensen daar in waar de kennis aanwezig is.

Ik ben bij ons dus aanspreekpunt voor schades op dit gebied, zowieso op paardengebied ben ik het aanspreekpunt of het nu gaat om particuliere schades, bedrijfsschades, transportschades en ja ook fraudezaken zijn mij niet vreemd.
Gisteren toevallig nog zoiets onder ogen gehad en toen bleek maar weer dat het zeer handig is dat ik in dit clubje zit.

En de diploma´s zijn bij mij echt wel bekend.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-07 00:17

krackertje schreef:
Ik zie dit topic nu pas vandaar mijn late reactie,

Ik werk bij een verzekeraar en laat ik nu net sinds enige tijd aan de bedrijfskant zitten en ja op AVB.
Verzekeraars blijven niet slapen en zetten hun mensen daar in waar de kennis aanwezig is.

Ik ben bij ons dus aanspreekpunt voor schades op dit gebied, zowieso op paardengebied ben ik het aanspreekpunt of het nu gaat om particuliere schades, bedrijfsschades, transportschades en ja ook fraudezaken zijn mij niet vreemd.
Gisteren toevallig nog zoiets onder ogen gehad en toen bleek maar weer dat het zeer handig is dat ik in dit clubje zit.

En de diploma´s zijn bij mij echt wel bekend.

Dus jij als verzekeraar let speciaal op diploma's?

Gekke is dat ik inmiddels wel een aardig pak van die dingen heb verzameld en in veel staat dus gewoon niks. Lijkt er op alsof alleen grote verzekeraars het een beetje gebruiken als schifting.