Cijfer voor galop een 6 maar voor alle oefeningen n galop 7

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Spemmm

Cijfer voor galop een 6 maar voor alle oefeningen n galop 7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 18:19

Vorige week had ik wedstrijd en had voor alle oefeningen in galop een 7.
Hoe kan het dan dat ik voor het algemeen galop een 6 heb?
Ik snap dat niet?
Wil iemand me dat uitleggen a.u.b.

Liefs Sem

griebels

Re: Cijfer voor galop een 6 maar voor alle oefeningen n galop 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:22

als je die oefeningen in draf had gedaan had je ook een 7 gehad. Het gaat om de oefeningen en niet om de gang.

AapjeAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 18:23

De cijfers voor de oefeningen gaan erom hoe goed je de oefening uitoefend.
Er wordt dan puur naar de oefening gekeken en niet naar de gang.
Je kan bijvoorbeeld een 9 voor draf hebben en een 5 voor een volte in draf omdat ie bijvoorbeeld vierkant is er niet rond.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 07:59

Het kan zijn dat je bijv. mooie voltes hebt gereden in galop maar dat de galop van je paard gewoon niet zo bijzonder is.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 08:05

griebels schreef:
als je die oefeningen in draf had gedaan had je ook een 7 gehad. Het gaat om de oefeningen en niet om de gang.

Nou dat is dan weer niet waar, de oefening moet wel uitgevoerd worden in de gang die staat aangegeven, anders is het een onvoldoende.

Het algemene cijfer galop is inderdaad niet over de oefeningen maar over hoe de galop van het paard is, tempo, kadans, sprong etc.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:03

De cijfers onderin gaan inderdaad over de "Kwaliteit van de gangen" en niet over hoe er gereden is, daar wordt je in de proef op beoordeeld

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:24

De cijfers onderaan gaan inderdaad over de kwaliteit van de gangen, maar die kwaliteit neem ik in de oefeningen ook mee. Een paard dat stapt voor een 6 zal bij mij nooit een 7 of 8 scoren voor E-M van hand veranderen in middenstap.

Kortom, ik vind het ook raar als je voor alle galoponderdelen een 7 hebt gescoord en dan onderaan voor de galop een 6. Ik begrijp dat eerlijk gezegd ook niet.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:18

veel jurys vullen gewoon standaard een 6 daarin. Ik heb ook al eens alleen maar 7én gehad voor de staponderdelen + de overgangen en dan nog een 6 daaronder. Zeker wat betreft de stap kun je voor de middenstap geen 7 halen en daaronder een 6. Want die middenstap toont ook de 'kwaliteit' van die gang. (beetje krom uitgelegd misschien)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:24

Sammie schreef:
Zeker wat betreft de stap kun je voor de middenstap geen 7 halen en daaronder een 6. Want die middenstap toont ook de 'kwaliteit' van die gang. (beetje krom uitgelegd misschien)

Nou ik heb wel eens een 7 voor een middenstap gehad en een 6 voor de stap onderaan hoor Clown
Ik vind het dus ook maar vaag die punten voor de gangen... Tenzij er natuurlijk tactverlies is o.i.d.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 19:26

Ja dat heb ik dus ook gehad. 7 voor de middenstap, gewone stap + alle overgangen naar de stap en onderaan een 6. Krom krom. Als jij tactverlies zou hebben in je middenstap behoor je daar dus ook geen 7 voor te hebben. Dat bedoelde ik dus met de laatste zin in m'n vorige bericht.

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:19

Ik heb het zelfs een keer andersom gehad had voor mijn uitgestrekte stap een 6 omdat ze meer moest verruimen en der neus er meer uitgereden moest worden en onderin hadden we wel een 8 voor de stap zelf.. Bloos (en dat op de regio kampioenschappen) Maar ben het eens met Novice en Marije_jiplover het gaat onderin om de "kwaliteit van de gangen "

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:14

Ik heb het laatst nog andersom gehad, kreeg een 4 voor een gebroken lijn in contra omdat mijn paard keurig een vliegende wissel maakte op x Clown maar kreeg wel een 8 voor de galop als gang (met het commentaar dat ze moest toegeven dat mijn paard een ijzersterke galop had Clown )

Het cijfer voor de gang ligt dus puur aan de kwaliteit van de galop, zuiverheid, sprong, e.d. en niet aan het onderdeel wat in die gang verreden wordt Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:19

Ja, andersom kan uiteraard wel, als je een fout maakt die op zich niets met de gang te maken heeft (zoals bijvoorbeeld een ongevraagde wissel of een bok of wat dan ook) dan krijg je op dat onderdeel puntenaftrek.
Maar ik blijf erbij dat wanneer een paard draaft voor een 6 hij nooit voor een 7 of een 8 een middendraf kan laten zien.
Als dat kan is nl de draf als gang meer waard dan een 6.

Ik heb het ook wel eens gehad, een 7 voor de middenstap met het commentaar dat ik iets meer in contact moest blijven en onderaan een 8 voor de stap in het algemeen. Oftewel, ik had een 8 kunnen scoren voor de uitgestrekte stap, als ik de teugels iets meer op maat had gehouden.

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 15:53

Klopt, in een midden- uitgestrekte- of verzamelde stap/draf/galop allemaal 7-ens rijden en vervolgens als gang een 6 krijgen is idd merkwaardig Ja

Maar als je het hebt over figuren/wendingen rijden in een bepaalde gang dan weegt natuurlijk het correct gereden figuur mee Ja

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:22

Alina schreef:
Maar als je het hebt over figuren/wendingen rijden in een bepaalde gang dan weegt natuurlijk het correct gereden figuur mee Ja

Daar ben ik het ook mee eens, mijn paard heeft geen sterke draf maar rijdt toch regelmatig 7ens of hoger voor bepaalde onderdelen in draf, dan heb ik het niet over de midden- of uitgestrekte draf.
Hoewel ik dat ook al wel een aantal keer tegen ben gekomen.. dat ik voor mijn uitgestrekte draf een 7 kreeg en voor mijn draf maar een 6 of zelfs een 5