Nullen geven in de B?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sjorsie

Nullen geven in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:01

Heb vandaag wedstrijd gehad en omdat het de 2de keer was dat mijn paard van stal was, was hij erg opgefokt, hij vond alles eng, winstpunten verwachtte ik dan ook niet.
En aantal keer kwam mijn paard flink in verzet dus wist dat de punten niet hoog zouden zijn.
Maar nu komt het op mijn protocol heb ik 3 Nullen staan, is dat niet wat erg cru in de B? heb ook in de protocollen van de anderen gekeken en die hebben ook nullen. Dat je in de M of Z een 0 krijgt bij absoluut verzet snap ik, dan mag dat echt niet meer maar in de B?
Thuis op stal ook gevraagd aan een mede stalgenoot die zelf Z jury is en die zegt dat hij zelf dan een 3 of 4 geeft maar nooit een 0 in de B, wat vinden jullie?

daniella74

Re: Nullen geven in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:03

Nullen zijn wel heel streng, vooral als meedere mensen ze hebben gekregen. Een 3 geeft ook wel meestal de boodschap door.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:04

Ik vind het persoonlijk niet erg is als er een nul gegeven word als een jury dan ook het lef heeft om een 9 of een 10 te geven.

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:04

Jee, inderdaad. Een nul is wat overdreven zeg.. Dat krijg je meestal bij niet vertoond toch??

Was er geen mogelijkheid om te praten met de jury achteraf?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:05

@ Elzepelze: nee helaas ze was meteen weg

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:07

Is 0 betekend dat het je hetgene niet getoond hebt. Op welke onderdelen had je een 0?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:09

Je moet het wel heeeeel bont maken voor je in de B een echte "niet getoond' voor je kiezen kan krijgen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:10

maar een 4 bij echt verzet vind ik ook nergens op slaan. een 1 of 2 kan best.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:11

bij het terugkomen uit de galop, hij wilde niet en toen ik de rem erop zette kwam ie wat omhoog en los van de grond maar kreeg hem wel terug en bij het halsstrekken keek hij even hoe hard hij kon op de volte, heel hard dus
echt verzet dus, maar een Nul?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:12

dan vind ik een 2 of 3 meer dan genoeg, dan praat je over echt verzet en niet iets dat niet helemaal gaat zoals bedoeld.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:12

Dat 2e is dan ook niet getoond tenzij hij heel hard ging met zijn neus over de grond.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:13

Verzet is een relatief iets, en moeilijk te beoordelen als je er niet bij bent geweest.
Lees nu wat het verzet was, 1e zeker verzet en 2e gewoon stout paard maar niet echt verzet vind ik.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:15

stalgenootje kreeg een Nul omdat haar paardje te snel uit de galop viel en daardoor de overgang terug niet meer kon laten zien, is dat dan wel terecht?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:16

Is allemaal wel heel streng vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:18

Een 0 is streng
Maar op de rem moeten trekken klinkt nu ook niet echt als de bedoeling, dus een 2 vind ik echt max.
Net als rondcrossen bij halstrekken, ga er vanuit dat de neus daarbij niet zakte. Knipoog
Een 2 voor de moeite van de volte vind ik dan ook meer dan genoeg Lachen

En geen overgang laten zien, daar kan ik me een 0 bij voorstellen, want je hebt het immers ook niet laten zien. Lachen

Ook in de B hoor je toch het gevraagde te laten zien.
Het is dan wel voor beginners, maar dat wil niet zeggen dat je niets hoeft te laten zien Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:24

RK: ben ook niet voor punten zomaar geven, ookal is het B, maar het moet wel motiverend blijven, we gingen nu echt naar huis zo van wat was dat? want ik vind ook dat als je nullen geeft je ook 8en en 9ens moet willen geven en dat was niet het geval, als ik 3 keer een 2 of 3 had gehad had ik ook bijna 10 punten meer gehad. En nee zijn neus zakte helemaal niet meer, was een brok dynamiet Haha!

Edit: was ook voor de ervaring, thuis is ie een stuk braver en relaxter

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:28

@ sjorsie:
Hm, raar. Daar zou je tenminste wat van opgestoken hebben..
En een brief naar de KNHS dan, waarin je de vraag /het probleem voorlegd.
Of denk ik nu heel overdreven..

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:31

Ik zou het incident laten voor wat het is en lekker inschrijven voor een volgende wedstrijd in de hoop dat je dan een wat realistischere jury treft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:32

Maar wil je een 8 of een 9 rijden moet het ook erg netjes gaan.
Meestal gaat dat niet samen in een proef met verzet, dan gaat de rest van de proef in de meeste gevallen niet bijna perfect Lachen

En ja elk paard loopt thuis fijner, daarom is het roepen van, mijn paard loopt thuis M nivo zonder ooit een wedstrijd te hebben gezien zo'n wassen neus. Op wedstrijd dat ook laten zien is heel wat anders Lachen

En demotiverend...ja...maar een paard dat gewoon niet terug komt uit galop en zo te horen er vrij grof uit gehaald moet worden en raced als het wat ruimte in de teugel/hand krijgt, daar zou ik als jury ook geen hoge punten aan kwijt kunnen om eerlijk te zijn Lachen

En voor de oefening en ervaring is het toch mooi?
Volgende keer een betere proef en bij behorende punten Lachen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 20:34

@Elzepelze : volgens mij is dat heel moeilijk, ik denk dat je dan bv een video moet hebben en mensen van die stal waar het was die het willen bevestigen, denk ook dat het weinig uit zal maken.

over 2 weken starten we weer thuis en volgend voorjaar gaan we het weer buitenproberen, zijn we alle 2 een jaar verder en wijzer Tong uitsteken

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:35

sjorsie schreef:
@Elzepelze : volgens mij is dat heel moeilijk, ik denk dat je dan bv een video moet hebben en mensen van die stal waar het was die het willen bevestigen, denk ook dat het weinig uit zal maken.

over 2 weken starten we weer thuis en volgend voorjaar gaan we het weer buitenproberen, zijn we alle 2 een jaar verder en wijzer :P

Een wijs besluit

esra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:39

een nul is best banketstaaf om uit te delen in de B geef dan een 3 of 4 of zoow!!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:45

en wat geef je dan aan iemand die netjes op de volte blijft draven maar waarvan het paard geen centimeter wil zakken met hals strekken? Een vijf is voldoende dus dat is zeker te veel, maar een vier zou dan hetzelfde zijn als TS die de volte heeft rondgescheurd.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:48

Ik ben sjorsie's stalgenootje. Ik had ook een 0 op mijn protocol. Mijn paardje viel een paar meter voor de gevraagde overgang uit de galop. De overgang heb ik dus wel gemaakt, maar niet op de letter.. (maar een paar meter ervoor dus)
Ik persoonlijk vind dat ook geen 0 waard.

Maar goed, volgende keer beter! Haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:55

VAn mij had je ook geen nul gekregen maar in het voorbeeld van Dabo heb je én die overgang niet gereden én hij zat niet in het gevraagde stuk (want op de letter hoeft niet in de B dus dat kan niet), dan heb je niet zo heel veel meer om nog een punt op weg te geven.

Maar goed, nogmaals nullen geef ik niet, geloof niet dat je de ruiter/amazone op zo'n manier stimuleert om de volgende keer meer werk van zo'n onderdeel te maken.......