Binnekomen in M, meteen afwenden...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte_F

Binnekomen in M, meteen afwenden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:11

Ik heb nu een paar keer gehad dat ik een erg vlotte jury had die direct belde zodra ik in de ring kwam waardoor ik niet één heel rondje kon rijden. Mijn merrie heeft er heel veel aan als ze rustig een rondje de ring door draaft, of even een paar passen stapt, maar als er voor de A wordt gebeld, moet ik dan meteen A gaan afwenden?
Of mag ik eerst toch nog een rondje rijden of desnoods een grote volte bij A?

(k ben tot nu toe maar meteen gaan afwenden om niet te worden uitgebeld ofzo...)

Vonnie84

Re: Binnekomen in M, meteen afwenden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:13

In het M mag je toch niet eens meer de ring verkennen? Of heb ik dat nou. Volgens mij moet je om de ring heen rijden en als je mag beginnen, direct binnenkomen over de middenlijn.
(geld overigens niet voor een binnenbak, waar je niet omheen kunt rijden).

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:16

Als je de gelegenheid hebt om er omheen te rijden moet je er omheen rijden is die mogelijkheid er niet moeten ze je in de bak laten... Maar je moet altijd de gelegenheid krijgen om de ring te verkennen dus, ik neem aan dat als hun bellen je nog gewoon en rondje om de ring mag rijden. (ik wilde me namelijk altijd zelf aan melden je weet maar nooit voor het zelfde geld hebben ze een verkeerde coupon)

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:19

In de M mag je inderdaad niet meer de ring verkennen (tenzij binnen). Volgens mij als de jury het startsein geeft heb je nog een bepaalde tijd, volgens mij kun je dan nog een rondje rijden in of buiten de bak.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:21

ok, maar je mag dus ook een rondje rijden in een buitenbak maar waar je dan niet omheen kan rijden?

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 21:22

Komt niet vaak voor volgens mij maar misschien kun je dan de jury ter plekke even vragen of ze het goed vinden?

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 21:37

hmm, is ook een idee, maar sommige kijken zooo streng, ik ben niet op mijn mondje gevallen, maar of ik het dan zou durven vragen..

tam20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:12

Indien je niet de mogelijkheid hebt om geheel om de ring heen te rijden, mag je in de ring de baan verkennen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 09:13

Na het sein van de jury heb je nog 45 sec om te starten. In die tijd kun je nog wel een rondje rijden.

cinny1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:30

Vanf de M1 mag je niet meer de ring verkennen voordat je begint. Je moet je buitenom de ring aanmelden en buiten de ring blijven totdat de jury het sein geeft dat je mag beginnen. Als er geen mogelijkheid is om buiten de ring om te rijden dan mag je je binnen de ring aanmelden maar dan zie je wel heel vaak dat de jury wil dat je meteen begint. Ik zou het risico in die 45 seconden niet nemen door toch nog een rondje te rijden want dan loop je een extra risico op diskwalificatie.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 12:32

@cinny1, uitsluiting maar maakt niet uit.

Als er geen mogelijkheid is om buiten de ring om te gaan, mag je in de ring, na het signaal van de jury heeft de deelnemer nog 45 seconden de tijd om te starten. Maar dit hebben meerdere al gezegd

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 13:24

miep1979 schreef:
@cinny1, uitsluiting maar maakt niet uit.

Als er geen mogelijkheid is om buiten de ring om te gaan, mag je in de ring, na het signaal van de jury heeft de deelnemer nog 45 seconden de tijd om te starten. Maar dit hebben meerdere al gezegd

Wat is dan het verschil tussen diskwalificatie en uitsluiting? Is hetzelfde m.i.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 15:26

Icie schreef:
maar als er voor de A wordt gebeld, moet ik dan meteen A gaan afwenden?
Na het startsein mag je géén volte meer rijden bij de A. Eenmaal de A gepasseert ben je begonnen, zoniet heb je een -2 te pakken.

pearlie schreef:
Wat is dan het verschil tussen diskwalificatie en uitsluiting? Is hetzelfde m.i.

Bij diskwalificatie mag je je eventuele 2e proef niet meer rijden.
Bij uitsluiting mag dit nog wel.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-07 10:04

_10_ schreef:
Icie schreef:
maar als er voor de A wordt gebeld, moet ik dan meteen A gaan afwenden?
Na het startsein mag je géén volte meer rijden bij de A. Eenmaal de A gepasseert ben je begonnen, zoniet heb je een -2 te pakken.

pearlie schreef:

Bij diskwalificatie mag je je eventuele 2e proef niet meer rijden.
Bij uitsluiting mag dit nog wel.

ok, dus toch na het startsignaal niet meer voorbij de A. Maar een eventuele volte bij de K ofzo in ieder geval nog ruim voor de A zou dan wel mogen, toch?
Ik denk dat ik het begin te begrijpen Clown Blond

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 14:47

Icie schreef:
ok, dus toch na het startsignaal niet meer voorbij de A. Maar een eventuele volte bij de K ofzo in ieder geval nog ruim voor de A zou dan wel mogen, toch?

Dat zou idd mogen, zolang je maar binnen die toegestane 45 sec. blijf na het startsein Knipoog

Alvast veel succes volgende week!

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-07 20:18

Thnx jij ook!
Hier kan een slotje op, ik begrijp het helemaal Tong uitsteken Haha!

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:35

In de M mag je de bak niet verkennen, behalve als het binnen is , binnen mag je meestal 1 rondje de bak door ,, dan de ring verlaten en meteen binnen komen Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 15:01

winerieke schreef:
In de M mag je de bak niet verkennen, behalve als het binnen is , binnen mag je meestal 1 rondje de bak door ,, dan de ring verlaten en meteen binnen komen Lachen

Wanneer je buiten niet volledig om de ring heen kunt rijden, mag je buiten óók de rijbaan van binnen de hekjes verkennen.
En binnen mag je de rijbaan niet verkennen, wanneer je er wel helemaal omheen kunt rijden (grote hal).

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 17:40

Marije_jiplover schreef:
winerieke schreef:

Wanneer je buiten niet volledig om de ring heen kunt rijden, mag je buiten óók de rijbaan van binnen de hekjes verkennen.
En binnen mag je de rijbaan niet verkennen, wanneer je er wel helemaal omheen kunt rijden (grote hal).

Ja Tong uitsteken maar zo bedoel ik het ook Tong uitsteken ghehe,, zo is het duidelijk ja Tong uitsteken
Maar Je moet het wel altijd aan de jury vragen of je er door heen mag.
Want soms moet je daar voor op het kleine stukje blijven rijden en mag je niet door de bak.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:40

@Winerieke, dat is dus niet waar.
Juist om dit soort verwarringe te voorkomen staat het in de reglementen.
Kan je niet om de ring heen rijden mag je áltijd de bak verkennen! Je hoeft dus niet eerst 'toestemming' te vragen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 18:46

Ik heb laatst een aanvaring gehad met een jurylid die ten eerste vond dat een voorlezer de combinatie niet mocht aanmelden, daarna vond dat de combinatie maar 1 rondje in de ring mocht rijden als de ring afgesloten was, en ook nog eens vond dat je alleen in stap dan de ring mag verkennen (laat staan in galop!).
En dat zou volgens hem allemaal in de reglementen staan (zijn eigen reglementen natuurlijk).

Het is alleen erg vervelend als je zo iemand treft.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:50

Inderdaad, Scum, zulke juryleden kom ik ook nog wel eens tegen...
Bij ons in de buurt houden ze wedstrijden in de 20x60 buitenbak, waar je niet omheen kunt rijden. De Z ruiters starten hun proef dan ook van binnen de ring. De M ruiters moeten daar van buiten de ring starten, omdat je op het afgezette stukje kunt blijven. Heb daar ook al eens wat van gezegd, maar het was niet waar dat ik dan van binnenuit de ring zou mogen starten.
Nu is het inmiddels een locatie waar ik vaker geweest ben en weet dat Duvel niet moeilijk doet, maar de eerste keer had ik er graag een rondje door de baan gereden om te verkennen.

Ook heb ik het meegemaakt toen ik mee was met mijn voormalige instructrice. In een 20x40 binnenbaan, waar je buiten los moest rijden, mocht je wel naar binnen komen als je aan de beurt was, maar je mocht niet eens een rondje rond de baan, je moest binnenkomen en bij de E halthouden en als je het seintje kreeg dan meteen aangaloperen en via A binnenkomen. En dat terwijl het rond het vriespunt was, je buiten weinig kon doen behalve stappen (per 3 combinaties mocht je binnen een kwartiertje losrijden) en je dus je deken al af moest doen op het moment dat je de ring binnenkwam. Dat jurylid heeft geen vrienden gemaakt, en is vervolgens ook nooit meer gevraagd door de desbetreffende vereniging.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:56

Ja en ik kreeg laatst een -2 in de L2 omdat ik de ring verkende??
Ik had volgens jury niet de ring mogen verkennen!
Nou dat mag nog gerust in de L2, maar het heeft mij mooi wel de 3de prijs gekost!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 12:59

Zo Marije! Dat is ook fraai dan. Dan was ik toch mooi na afloop van de proef even naar het jurylid gegaan. Of naar de TA.

Charlotte_F

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 14:20

ja, ookal houd je je aan de regels, in feite heb je weinig te zeggen, want als jij zegt volgens de regels mag ik een rondje rijden en de jury zegt nee hoor, dan hoef je echt niet je rondje te rijden omdat je anders idd -2 krijgt, of je ziet het door al je punten heen. Maar, als ik het na mijn proef zou zien staan zou ik toch moeilijk doen hoor! Aan de andere kant ook weer niet, want als je die jury dan op de regio ofzo heb, dan ben je wel de pineut...
Ingewikkeld, zo'n jury sport Lachen