Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Lesgeven aan kinderen
Cursusnaam: Lesgeven aan kinderen (van 6 – 16 jaar)
Prijs: € 250,-
Doelgroep:
Instructeurs/instructrices die regelmatig lesgeven aan kinderen
Cursusduur: 4 dinsdagavonden van 19.30 tot 22.15 uur
Tijdstip/Datum: Aanvang cursus afhankelijk van de inschrijvingen
Plaats: Het Nederlands Hippisch Centrum te Deurne
Inhoud:
De volgende onderwerpen komen aan de orde:
de motorische ontwikkeling van het kind in de leeftijd van 6 tot 16 jaar
pedagogiek en didactiek afgestemd op deze leeftijdscategorieën
de wijze van aanbieden van instructie aan kinderen. Hoe houd je de les leuk en toch leerzaam.
Variaties in lesvormen, die gekoppeld zijn aan de diverse disciplines binnen de paardensport.
De cursus wordt afgesloten met een certificaat. U dient dan wel 75% van de cursus gevolgd te hebben.
------------------------------------
Praktijkleergang lesg.
Cursusnaam: Praktijkleergang Lesgeven
Prijs: € 250,00
Doelgroep: Instructeurs/instructrices met meerdere jaren leservaring.
Cursusduur: 4 dinsdagavonden van 19.30 tot 22.15 uur
Tijdstip/Datum: Aanvang cursus afhankelijk van de inschrijvingen
Plaats: Het Nederlands Hippisch Centrum in Deurne
Inhoud:
In de cursus komen aan bod:
· theorie over het paardrijden
· didactiek
· praktijk van het lesgeven
Het uitwisselen van ervaringen zal tijdens de bijeenkomsten worden gestimuleerd. Er bestaat de gelegenheid om in overleg met de docent eigen leerlingen te laten rijden. De coördinatie van de cursus is in handen van Marion Schreuder.
De cursus wordt afgesloten met een certificaat. U dient dan wel 75% van de cursus gevolgd te hebben.
!!!!
! Citaat:Je krijgt idd. een certificaat maar dat is niet geldig als verzerkeringsbewijs
runningkawa schreef:Citaat:Je krijgt idd. een certificaat maar dat is niet geldig als verzerkeringsbewijs
Dat is wel erg jammer
Daar zouden veel mensen het denk ik toch ook wel voor doen
!
!
!
maar dan zal zo'n cursus snel als negatief de wereld in komen!
's tussen zitten! Die houden dan toch de boel onbewust op omdat ze niet weten waar ze over praten omdat ze geen ervaring met lesgeven hebben
! 
Evelienepien schreef:Ik heb de cursus Praktijk Leergang lesgeven gevolgd. Hij is idd. maar 4 x en dat is veel te weinig!!!!
De avonden bestonden uit gedeeltes theorie, lezingen en er werden idd paarden voorgereden door o.a. studentes, 1 leerkracht en 1 medecursist. Omdat iedereen die hieraan deelnam al meerdere jaren ervaring heeft in lesgeven (wat volgens mij een vereiste is voor deelname), was er ook veel ruimte om te overleggen hoe je methodes ziet, wat het best werkt voor Pietje maar niet voor Jantje etc.
Er zaten ook gediplomeerde Orunmensen in onze groep en die vonden dat ze nu meer informatie hadden gekregen over lesgeven dan bij de Orun.
Je krijgt idd. een certificaat maar dat is niet geldig als verzerkeringsbewijs.
Kortom, voor mij heel leerzaam. Het was een mooie opfris en bijleercursus! Jammer dat hij zo kort was!