herexamens ORUN in september, wie gaat en waar

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mar_Nimbus

herexamens ORUN in september, wie gaat en waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-07 22:25

hoi

ik kreeg vandaag een brief voor herexamen rijden te doen voor de |ORUN 1ste fase
kwam afgelopen examen 1 puntje tekort

ik ga inschrijven voor oud-gastel op 12 september

wie gaat er nog meer en waar denk je te gaan?

Anniicka_x

Re: herexamens ORUN in september, wie gaat en waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 14:13

Heej

ik moet ook her doen omdat ik op de examendag ziek was maar heb nog geen brief thuis gehad..

groetjes annicka

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-07 15:45

Anniicka_x schreef:
Heej

ik moet ook her doen omdat ik op de examendag ziek was maar heb nog geen brief thuis gehad..

groetjes annicka

o vreemd
misschien moet je even bellen
ik kreeg een brief thuis en daarin stonden alle data voor de herexamens
voor alles
theorie, lesgeven en rijden

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:39

Dat is raar!!
Ik heb 2 maanden geleden een brief gekregen dat je je pas op kunt geven in het eerste kwartaal van het volgende jaar!!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 11:03

ik heb het echt al ingestuurd hoor
bel even met de knhs anders

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 07:43

Ik kon van het voorjaar al herexamen doen, maar het kwam me toen niet zo goed uit. Was ook ontzettend ver weg allemaal. Ik hoorde van een ander meisje dat op het lesgeven was gezakt en dat wel is gaan herkansen dat ze een stukje strenger keken. En zij had even bij het rijden staan kijken, en het waren op zijn zachts gezegd niet echt fijne paarden die er mee kwamen. En ook niet de fijnste ruiters (gaat natuurlijk meestal samen).
Misschien dat ik het volgend jaar toch een keertje ga doen. Maar een basisinstructeursdiploma heb ik toch al en die tweede fase wil ik toch niet gaan doen. Vrees dat ik ook volgend jaar niet zoveel zin heb om dat herexamen te gaan doen.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 09:43

ja het is nu zowiezo maar afwachten wat voor paarden er mee gaan komen
ik hoef alleen het rijden over te doen
de paarden uit je cursus heb je gezien en sommige kunnen proberen
nu dus helemaal niet meer
zal mij benieuwen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:10

Ik had hardstikke fijne paarden met mijn herexamen maar zag in de groepen erna inderdaad een paar wat mindere. Helaas leverde het geen slagen op, ze hebben gewoon de hele herkansingsgroep laten zakken. Voor mezelf vind ik dat niet zo erg maar ik heb er echt twee tussen zien zitten waarvan ik wel dacht dat deze geslaagd zouden zijn.

Ik ga niet nog een keer op, de manier van rijden die zij willen zien past absoluut niet bij mijn idee van rijden en ik ga mijn paard daar ook niet mee lastigvallen. Ik hou van opbouwen, loswerken en soepel maken en zij willen patsboem een paard bovenin en stevig aan het werk......

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-07 13:57

daffodil schreef:
Ik had hardstikke fijne paarden met mijn herexamen maar zag in de groepen erna inderdaad een paar wat mindere. Helaas leverde het geen slagen op, ze hebben gewoon de hele herkansingsgroep laten zakken. Voor mezelf vind ik dat niet zo erg maar ik heb er echt twee tussen zien zitten waarvan ik wel dacht dat deze geslaagd zouden zijn.

Ik ga niet nog een keer op, de manier van rijden die zij willen zien past absoluut niet bij mijn idee van rijden en ik ga mijn paard daar ook niet mee lastigvallen. Ik hou van opbouwen, loswerken en soepel maken en zij willen patsboem een paard bovenin en stevig aan het werk......

helemaal mee eens
ik ben ook niet eens met de manier van rijden
dat geruk en gepluk

ik hoop dat ik slaag maar als ik dat niet doe weet ik ook niet of ik nog verder ga
ik blijf de kas van hun niet spekken

ik merkte trouwens wel met het echte examen dat degene die dus deden wat zij wilden zien
rukken, plukken en niet losrijden en opbouwen enzo
die waren wel geslaagd en sommigen ook nog met een 8!!!!

ik hoop niet dat ze aan die van mij gaan trekken want da gaat hij loeirecht omhoog
dat pikt hij echt niet, maar dat merken ze dan vanzelf wel
ik hou ze wel in de gaten want als het me niet bevalt zeg ik er wat van
al is het tijdens het rijden zelf

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:57

Fijn om te horen dat ik er inderdaad niet als enige zo over denk, vooral mensen die direct geslaagd zijn, hebben er een handje van om te beweren dat t allemaal wel meevalt, maar ik heb dit nu al een aantal keren zien gebeuren......

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 21:35

daffodil schreef:

Dat is uiteindelijk ook mijn voornaamste reden om waarschijnlijk niet te herkansen. Ze willen gewoon in een zo kort mogelijke tijd zien dat jij een paard spectaculair kan laten lopen. En in de juiste houding, oftewel flink bovenin. Dat hij misschien niet helemaal door zijn lijf loopt en half omhoog wordt getild maakt niet zoveel uit.
Op mijn eigen paard zou ik het beste "mijn kunnen" kunnen laten zien, maar ik vind het niet eerlijk om hem eerst 20 min los te rijden en dan pas examen te doen waar hij dan nog 3 x 20 min flink op zijn huid word gezeten.
Dat losrijden is voor mij echt nodig, mijn paard is 15 en heeft een vrij korte en gevoelige rug, hij kan leuk lopen maar de eerste 10-15 minuten moet hij echt even warm draaien, en dat doet hij beter wat lager ingesteld.
Bovendien; met wisselen lijkt het mij onmogelijk een vreemde ruiter op mijn paard te zetten, dat in de gaten te houden, én nog een vreemd paard te rijden. Ik ga dat mezelf en mijn paard niet aandoen. Dat basisinstructeurs diploma is toch al binnen Haha!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 15:58

Ik ben ook gezakt op het rijden voor op mij nu nog steeds wazige punten waar ik niets mee kan. Mijn cursus leidster snapte niet waarom ik het niet gehaald heb.
Ik had mijn M paard mee voor het examen neem nu mijn Z2 paard mee naar het herexamen. Mocht ik het weer niet halen laat ik het er wel bij zitten ik heb de basis nu omdat het lesgeven wel goed was. Ik ga samen met een vriendinnetje die ook gezakt was naar wanrooij

Bolzak23

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-07 19:35

Nimber schreef:
Ik ben ook gezakt op het rijden voor op mij nu nog steeds wazige punten waar ik niets mee kan. Mijn cursus leidster snapte niet waarom ik het niet gehaald heb.

Ik ga ook herkansen maar heb echt totaal geen idee wat ik kan verwachten!! Ook van die "wazige punten".. Wat moet ik ermee...?? Ik moet geslotener zitten op mijn eigen paard Ziek .. Die rijd je als eerste, ben je dan niet aan het losrijden?? Moet je dan al gaan sluiten? Krijg je op de wedstrijden altijd 7ens en 8en op je houding en zit? Mijn instructrice vond het ook vaag. Pas als we gaan doorsluiten (zijn we meestal al zo'n 45 minuten aan het losrijden) sluit ik in mijn zit..

Maar ik zal er wel geen verstand van hebben Haha! ga gewoon (weer) mijn best doen.....

Afbeelding Ook de groeten van het grote gevaar haha Vork

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 14:49

Ik ga ook herexamen doen, heb geen idee wat ik er van moet verwachten, had allemaal rare aandachtspunten waar ik helemaal niks mee kon/kan. Had vorige keer het Z paard van mijn moeder mee maar die is nu verkocht dus neem nu mijn eigen paard mee misschien brengt hij meer geluk haha ik ga trouwens 10 sept in leusden dus als er nog meer zijn.... zou wel gezellig zijn

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 22:42

Ik moet om 14.30 rijden zat vandaag in de bus..
spannend weer maar ik zie het wel

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 12:02

o jij weet in ieder geval je tijd
ik heb alleen maar een acceptgiro gekregen
had jij die ook al?

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 17:47

ik heb ze allebei tegelijk gekregen lagen eergister al in de bus ik moet 16.15 lekker laat op de middag dus

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-07 18:25

zaten die acceptgiro en de brief bij elkaar in 1 enveloppe?
ik had vandaag ook nog geen brief

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-07 13:02

ik heb mijn tijden
ik moet 12 september in oud gastel
om 18.30 uur
best laat maar hoef in ieder geval in de ochtend niet te haasten
ik vraag me af of we binnen of buiten rijden
ik hoop binnen

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 14:45

ik heb ookal betaald. en mijn orunvriendinnetje ook we gaan lekker samen met 2 paarden.

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-07 08:55

ik vergiste me in de tijd
ik moet om 17.30
wel lekker relaxed je hoeft maar drie kwartier van te voren aanwezig te zijn

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 13:42

Ik zou toch iets eerder aanwezig zijn, toen ik her deed kwamen er twee van de eerste groep niet opdagen, één in de file en één met trailerpech, toen moest ik als een haas zadelen en rijden!

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 15:31

ja dat doe ik zeker
ook gezien de spits en de files

Magic_Ubaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:38

ik moet 12 september in oud-gastel! Moet mn theorie en lesgeven doen..rijden was geen probleem! Het lesgeven is alleen nog steeds een vraag teken wat k daar aan moet veranderen! Stond amper commentaar bij!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:38

Ik moet ook 12 septemeber in oud gastel.
Moet als eerste om 11uur.