lesgeven manege, hoeveel verdienen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

lesgeven manege, hoeveel verdienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:38

Hoi!

Zijn hier mensen die groepslessen geven op een manege en die willen vertellen hoeveel ze hiermee verdienen? Had nl laatst een manege aan de telefoon waar ze nog mensen zochten, maar daar betaalde ze zo weinig (vergelijking privelessen) dat niet echt de moeite zou zijn, is dat overal of was dat toevallig?

Farouche

Re: lesgeven manege, hoeveel verdienen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:47

Ik weet van een manege eigenaar dat de mensen die les willen geven denken dat er veel meer voor word betaald, terwijl dat eigenlijk nooit het geval is. De mensen die nu lessen willen geven willen meestal de opleidingskosten er snel uit hebben, terwijl ''vroeger'' was er geen opleiding dus toen betaalde je ook minder aan de instructie.

Zo ongeveer zeiden ze dat, ik weet niet helemaal hoevetre het klopt

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:54

ik volg dit even vraag me het ook wel af, wel weet ik dat je zoiezo een andere vaste baan erbij zou moeten hebben. Privelessen verdienen idd wel lekker bij als ik zie dat mijn instructrice ongeveer 10 mensen in de week doet (10x20) 200 euro in de week extra

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:57

volgens mij is dat per manege erg verschillend.
Maar ik denk dat je bij verenigingen beter af bent eigenlijk (ook groepsles)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 15:00

Ik verdien met mijn privelessen het dubbele van wat ik per uur op de manege verdien. Het fijne vind ik dat ik op de manege meerdere uren achter elkaar door kan draaien en dus weer geen geld verlies aan benzine en de uren tussendoor die je aan vervoer kwijt bent. Anders zou ik er eerlijk gezegd niet aan gaan staan Clown

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:56

Volgens mij verdien ik bij 1 rijvereniging 15 euro per uur en bij de andere 16,50. Maar hier gaat het dan dus niet om maneges. Ik weet niet of maneges en rijverenigingen vergelijkbaar zijn qua betaling.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:42

Ik geef les bij een manege een ponyclub en privelessen.
Bij de manege verdien ik het minste dan de ponyclub en de privelessen betalen het meest Knipoog

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 11:46

Meestal minimumloon voor groepsles.

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 14:09

Ik geef les bij 1 FNRS-manege en 2 FPG-maneges. FNRS-manege verdien ik net 10,- netto per uur, incl. vakantiegeld maar m'n contract is bijna afgelopen en ik heb besloten ermee te stoppen.
Bij de FPG-maneges verdien ik 15,- per uur, en daar komt dan nog vakantiegeld (= 1 maandloon) en reiskosten (0,28 per km) overheen.
Privelessen varieeren van 20 - 25 euries per uur, dit is afhankelijk van de afstand die ik moet afleggen en de dieselkosten die ik dan heb.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:48

ik geef ook manege lessen. bij de vorige eigenaar kreeg ik voor een groeples 7 euro (uur) en een priveles (half uur) ook 7 euro

toen kwam de nieuwe eigenaar en toen kreeg ik 7 euro per uur ongeacht prive of groep. toen ging ik de orun basis doen, die de eigenaar voor de helft heeft mee betaald en verdien ik nog t zelfde. 1 ding sgeelt in mijn vrije tijd ben ik altijd op de manege dus of ik nu na mijn paard in de kantine hang of in de bak sta maakt niet uit kwa reiskosten

oja ik was 16 toen ik begon en word nu bijna 17 en geef echt alleen maar manege lessen (soms rijd er wel een pension-combinatie mee) en heel soms een pensioncombinatie in de priveles... ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de rest krijgt Haha!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 22:49

luwaniej1 schreef:
ik geef ook manege lessen. bij de vorige eigenaar kreeg ik voor een groeples 7 euro (uur) en een priveles (half uur) ook 7 euro

toen kwam de nieuwe eigenaar en toen kreeg ik 7 euro per uur ongeacht prive of groep. toen ging ik de orun basis doen, die de eigenaar voor de helft heeft mee betaald en verdien ik nog t zelfde. 1 ding sgeelt in mijn vrije tijd ben ik altijd op de manege dus of ik nu na mijn paard in de kantine hang of in de bak sta maakt niet uit kwa reiskosten

oja ik was 16 toen ik begon en word nu bijna 20 en geef echt alleen maar manege lessen (soms rijd er wel een pension-combinatie mee) en heel soms een pensioncombinatie in de priveles... ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de rest krijgt Haha!

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:24

1 keer was genoeg hoor Knipoog

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 15:26

o sorry, ik had het zelf nog niet eens gezien Tong uitsteken

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 08:59

op manege verdien je echt heel weinig.
ik was 6 uur in dienst wel achter elkaar en ik verdienen 9 euro bruto. dus gewoon het minimumloon!
hiervoor ga ik nu echt niet meer in de bak staan!

privelessen verdien ik 15 p 30 min incl reiskosten.
en verenigingen verdiende ik 15 euro schoon per uur.

dus conclusie manege betaald niets, verenigingen al beter en privelessen verdiend lekker.
ik wil per uur minimaal 15 euro hebben voor groepslessen anders ga ik er niet meer staan.

hoop dat je hier wat aan hebt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 12:54

Poeh 6 uur achter elkaar is ook echt heel veel, dan ben ik niet meer zo fris aan het eind hoor Haha!
Ik heb meestal 4 uur en daarvan zijn 2 uur priveles, maar 6 groepslessen... tjemig!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 21:19

ik vind 4 uur 4,5 uur achter elkaar wel t max.. zeker met veel privelessen.. groepen vind ik beter te doen dan

engel3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 14:51

toen ik bij een manege les gaf verdiende ik maar 9,- per uur + reiskosten er dan nog bij.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 17:19

luwaniej1 schreef:
ik vind 4 uur 4,5 uur achter elkaar wel t max.. zeker met veel privelessen.. groepen vind ik beter te doen dan

Ik vind groepen juist veel intensiever lesgeven. Je moet echt overal bij zijn, ogen in je rug hebben. Misschien scheelt het dat ik soms echt groepen heb met bijv. 17 ruiters. Als je dan iedereen in de les aandacht wil geven en ook nog goed les wilt geven ben je echt continu bezig.

Bij een priveles kun je ze nog eens zelf iets aan laten voelen ipv gelijk zeggen wat er mankeert Lachen

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-07 21:13

bij mij zitten er max. 8 in de groep..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-07 09:01

Iedereen bedankt voor de reacties!

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:56

In de gulden tijd kreeg ik 25 gulden per uur + reiskosten. (manege en 8 kinderen in de les)
Nu zit ik op 15 euro per uur zonder reiskosten. (andere vereniging) bij mij zitten er max 6 kinderen in de les. Dit is netto. Ik geef 3 uur les op een manege.
Prive vraag ik 17,50. Reiskosten hangt ervan af waar ik heen moet

PacinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:50

Bij ons was ongeveer €15,- per les.
Dat delen door het aantal leerlingen.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 16:37

pfff dat is echt weinig zeg! ik had gedacht dat men meer zou verdienen omdat je meer ruiters in de groep zou hebben?
ikzelf geef privelessen en kleine groepslessen thuis en verdien hiermee 10 euro per persoon per uur.
Dus priveles 10 euro, en bv 3 mensen tegelijk 30 euro voor een uur. wel is 3 het maximum hier, anders zou ik wel heeeeeel goed verdienen Nagelbijten / Gniffelen

Buggie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:12

Toen ik nog op de manege werkte en lesgaf verdiende ik maar € 3,90 het uur (daar was ik dus ook niet lang)
En op de vereniging krijg ik € 25,- het uur
Prive les € 10,- half uur..

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 17:59

3.90 per uur? was je zeg maar de hele dag in dienst en moest je als een van de taken ook lesgeven?