een heel raar vraagje!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

een heel raar vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 23:38

Ik vroeg mij af wat je moet doen als je een bloedneus zou krijgen als je een proef aan het rijden bent Clown Clown

Of je moet overgeven Clown

Mag je dan van je paard afspringen zonder dat je verliespunten krijg of moet je eerst afgroeten?

daantjuhhh

Re: een heel raar vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:46

Ik heb een keer een bloedneus gehad in het parcourse..
Ben gewoon doorgereden en ondertussen riep ik naar mijn vader.. pap, ik heb een bloedneus.. wat moet ik doen..
Maar reed wel door naar de volgende sprong en de volgende en de volgende... en was nog foutloos ook Haha!

(is overigens heeeeeeeel lang geleden.)
Ik was een jaar of 7/8 en had z'n C pony'tje..

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 23:48

Ik denk dat je dan pech hebt Haha!
Of de jury moet goedgezind en meelevend zijn Nagelbijten / Gniffelen

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:02

Als de jury daar een probleem van maakt.... De proef mag niet langer dan xx aantal seconden stil liggen. als je tussendoor van je paard af naar beneden gaat overgeven lijkt het mij geen probleem. (he jekkie) Een bloedneus zal misschien gezien worden als een gebroken teugel. Geen idee.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:59

Mijn knie ging een keer op slot tijdens een dressuurproef. Afgroeten zou me 2 verliespunten kosten, ben doorgereden en het heeft me een verliespunt gekost.
Tegenwoordig mag je afgroeten zonder verlies en inmiddels ben ik jury, als je in mijn ring een bloedneus krijgt zou ik als jury de proef stil leggen, (en evt. zelfs later over mogen doen ivm uitzonderlijke situatie) ik vind trouwens dat je wel even bij de jury moet (laten) melden waarom je er mee stopt of weg bent gegaan in zo'n geval.

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:57

Als ik jury was zou ik de proef stil leggen, en weer over laten doen ofzo, iig geen verliespunten/minpunten. want de ruiter kan er tenslotte ook niks aandoen!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 12:58

Als je een bloedneus hebt, zal de jury dat toch ook zien en ik neem aan dat ze menselijk genoeg zijn om je te laten stoppen en dat je later weer door kan rijden.
Als je moet overgeven.... tja, wat moet dat moet. Na de tijd maar even excuses aanbieden en hopen dat ze er begrip voor hebben.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-07 18:13

Oké want ik heb nog wel eens in ene uit het niets een bloedneus dus zat mij te bedenken wat er zou gebeuren als het op wedstrijd gebeurt.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 18:14

Melden vantevoren is mischien ook handig Knipoog

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 11:01

Als je moet overgeven op je paard tijdens de proef dan was je al niet helemaal lekker toen je de proef in ging denk ik (komt niet zomaar opzetten lijkt me), persoonlijk zou ik als ik misselijk zou zijn, echt niet meer kunnen rijden.

Een bloedneus kan gebeuren als je een beetje stoer bent rij je gewoon door en anders vind ik dat de preof wel even mag worden stilgelegt zonder consequenties...

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:13

ow het komt heus wel eens zo maar opzetten hoor Dressuurgek Knipoog
Een vriendin van mij haar moeder reed altijd springwedstrijden, alles ging goed totdat ze in de ring kwam, daar had ze altijd zo ontiegelijk veel last van zenuwen dat ze helemaal misselijk werd, en een keer voordat ze ging groeten ineens moest overgeven..... Nagelbijten / Gniffelen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 06:42

Ja maar dat is dan nog steeds ervoor! Neem aan dat als je eenmaal begonnen bent, dat dan de misselijkheid wel wegtrekt. Ik ben bijvoorbeeld nu echt niet in orde. Gister al migraine geprobeerd weg te werken maar dat lukt niet helemaal en sta nu flink beroerd op. Ga zo dus mijn wedstrijd afzeggen (denk dat ze nu nog niet wakker zijn) want ik kan zo neit rijden, je gaat niet het risico lopen dat je te paard nog beroerder word en dus over je nek gaat toch??

Bloedneus is ander verhaal, zat van de week met een vriendin aan de lijn en zomaar ineens pats bloedneus, dat zou me in een wedstrijd ook kunnen overkomen. Denk dat ik het zou laten afhangen van hoe hard het bloedt maar anders groet ik gewoon af.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 07:41

nee dan zit ze er in feite toch al zo'n beetje in Knipoog je bent al in de bak, je hebt al je rondje tussen de hindernissen gereden, en op het moment dat je wilt gaan groeten geef je over....

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:33

Nou dan houd je het toch even in? Lijkt me ook niet smakelijk om voor de jury over te geven?!

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:37

Als ik een bloedneus zou krijgen
zou ik gewoon doorrijden! Ligt eraan hoe erg natuurlijk Vork
hele plas bloed Clown
Je kan alleen wel een nieuwe paardrijbroek gaan kopen Knipoog

JML

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 16:42

Ik denk dat de meeste Jury's er toch wel begrip voor op kunnen brengen wanneer zo'n situatie ontstaat.
Het is echt niet zo dat wanneer je paardje niet lekker loopt je een bloedneus 'faked' opdat je opnieuw mag starten haha! Wel een goed idee trouwens.

Als je vroegtijdig de ring verlaat is het wel zo netjes om even bij de jury aan te geven waarom.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:46

Kion99 schreef:
Nou dan houd je het toch even in? Lijkt me ook niet smakelijk om voor de jury over te geven?!

Verward hóe kan je dat nou inhouden? áls je moet dan moet je, lijkt me sterk dat je dat nog kan ophouden als je ineens moet....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 20:56

moeten kotsen zie ik als je eigen fout.

Zelf heb ik een keer een gigantische bloedneus gehad tijdens een proef, ik en mn paard zaten binnen notime helemaal onder.
Ik wou zelf niet stoppen (toen kreeg je nog verliespunten) en wou dus doorrijden.
Jury heeftde proef stilgelegd, 4 proeven later was er een kleine pauze tussendoor, en mocht ik mijn proef opnieuw doen.
Had voor de zekerheid wel "watjes" in mn neus gedaan (had toen erg vaak en erg snel bloedneuzen, alsik mn neusophaalde al!)

Ik vond het heel relax van de jury, heb ook wel is meegemaakt dat je toch je verliespunten kreeg als je stopte door een bloedneus.

Ik had trouwens wel een pobleem met de vlekken uit mijn plastron, blouse, broek en dekje te krijgen. Mn handschoentjes heb ik toen ook weggegooid.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-07 21:04

kotsen is je eigen fout? dát is wel heel erg kort door de bocht...

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:18

je moet dan al misselijk zijn voor je proef, dus dan is het je eigen risico (vind ik).
Je stapt dan al ziek op je paard, want moeten kotsen komt (als je gezond bent, en geen kater oid hebt) niet uit de lucht vallen.

Dus zie ik het als je eigen schuld/fout. Je was dus (waarschijnlijk) al niet lekker voordat je er op stapte.

Als je zelf heel noudig zou moeten poepen (of plassen) tijdens je proef dan doe je toch ook wat verkeerd? Je lichaam geeft vante voren al waarschuwingen bij dit soort dingen.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:56

zal even mijn stukje quoten, waarschijnlijk niet goed gelezen Knipoog
Citaat:
Een vriendin van mij haar moeder reed altijd springwedstrijden, alles ging goed totdat ze ín de ring kwam, daar had ze altijd zo ontiegelijk veel last van zenuwen dat ze helemaal misselijk werd, en een keer voordat ze ging groeten ineens moest overgeven.....

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:59

ik had jou post inderdaad niet goed gelezen.
Maar je kan over het algemeen wel zeggen dat je het van te voren voelt aankomen.
wat jij zegt komt door zenuwen, en neit door ziekte oid (waar kosten meestal van komt)

PacinoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:49

hahaha probeer het uit zou ik zeggen Tong uitsteken

Ik denk dat je gewoon ff met de jury moet praten en misschien als allerlaatste een nieuwe kans mag krijgen. Op het nummer waar je dus bent geeindigd.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:26

Ik heb laatst geschreven bij een combinatie die halverwege de proef een bloedneus kreeg. Ze is gewoon doorgereden, weliswaar met haar hoofd omhoog. Ze stopte eerst en toen liep haar moeder naar haar toe met een doekje. Dus de jury wilde eigenlijk iets ervan zeggen, maar toen zagen we dus waarom en hebben we het maar laten gebeuren. Het meisje was 12 denk ik en heeft de proef gewoon uitgereden, met haar hoofd omhoog. Ik vind het toch knap dat ze nog is doorgereden. Na de proef kwam de moeder het nog even vertellen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 14:34

Oud topic.