E pony start bij de paarden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

12luca98

E pony start bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-07 19:16

Mijn vriendin heeft een E pony,die zij uitbrengt in de klasse L1 dressuur bij de paarden.
Het lijkt alsof de meeste jury`s het niet waarderen dat er een kleiner paard of tewel een E pony tussen de paarden rijdt. Al rijdt ze de sterren van de hemel, een winst punt behalen vergeet het maar
wie herkent dit???? of maakt het ook regelmatig mee.

anouska2

Re: E pony start bij de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:26

Ik denk niet dat het er aan ligt dat het een E pony is. ik ken meerdere pony's die bij de paarden succesvol in het M of Z starten. Als je goed rijdt krijg je de punten echt wel.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:28

Zelf start ik met een haflinger tussen de paarden en je krijgt je punten echt wel als je deze verdient. Voor sommige onderdelen moet je alleen wat harder werken dan iemand met een paard.

mara_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:29

Ik rijd met mijn pony van 1.38 tussen de paarden. Nog maar net, dus kan er verder niks over zeggen. Maar heb het idee dat dat vooroordeel best wel mee valt..

Mazoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:30

Ik ken wel een aantal mensen die hun pony tussen de paarden starten en hun krijgen gewoon de punten die ze verdienen...

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:43

Ik heb er nog nooit last van gehad met mijn E-pony. Ik ben regelmatig met de eerste prijs naar huis gegaan toen ik nog wedstrijden reed, ook in het M2. Als de kwaliteit die je in je proef laat zien hetzelfde of zelfs meer is dan die van een paard, wordt je echt niet lager gejureerd omdat je met een pony de ring in komt.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 19:57

Mijn zus heeft met haar net-geen-E toch regelmatig er vooraan bijgezeten in het Z Lachen

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 20:28

Hier zijn al meerdere topics over....

Maar als jij je pony op orde hebt en je voert de oefeningen netjes uit, dan krijg jij je punten wel!!

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-07 15:09

Ik vind niet dat ik het moeilijker heb als ruiter met een e-pony (1.49m) tussen de paarden. Toch vind ik het altijd wel een prestatie en voel dan erg trots als ik bij de 1ste 4 hoor bij een aantal van bijv. 20 deelnemers. En dit gebeurt regelmatig (rijd M1).
De L2 heb ik tussen de paarden gereden en was er binnen 7 wedstrijden doorheen. Lachen

12luca98

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-07 07:45

Jeetje Tong uitsteken het ligt dus niet aan de grote van het paard wij weten het ook niet meer mijn vriendin is vrij klein van stuk aan haar pony is pak en beet 1.54 m mischien zijn ze in het zuiden strenger weet ik veel ik zelf ben ook niet zo groot en mijn paard is 1.70 m start hem binnenkort in het B na 5 jaar geen wedstrijden gereden te hebben groetjes Haha!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 14:45

er zijn genoeg e ponys tussen de paarden die wel goed rijden en goede punten krijgen..
misschien ligt het aan de combinatie?

Roxy20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:48

Ik rij met een D-pony 1.42 tussen de paarden en rij wel mijn winspunten bij elkaar. Maar denk dat het ook per jury verschilt, ik heb wel eens dat ik super gereden heb en dat ik niks haal. En er echt geen commentaar bij staat. Dus die houden niet van zo een pony. Maar dat heb je ook met bepaalde paarden die ze dan niet mooi genoeg vinden.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:31

Heb ook met een E gestart bij de paarden en regelmatig in de prijzen gezeten. Dus, nee, geen last van gehad!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 10:38

ik ben 47 jaar en start met mijn haflinger van 147 en we moeten nog 1 wp en gaan dan over naar de L2 ik weet gewoon dat we iets meer ons best moeten doen dan andere maar als je je proef netjes rijd haal je toch je puntjes wel

Mystique94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:09

Iedereen moet zijn best doen. Als je je onderdelen gewoon netjes rijdt en je scala van africhting is goed, dan maakt het niet uit of je een pony of paard start.

Ik ken een meisje die reed in de L2 gewoon 5 winstpunten op 1 wedstrijd met haar D pony tussen de paarden,
het zag er gewoon goed uit.. en dan krijg je je punten dus echt wel!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 11:12

Roxy20 schreef:
Ik rij met een D-pony 1.42 tussen de paarden en rij wel mijn winspunten bij elkaar. Maar denk dat het ook per jury verschilt, ik heb wel eens dat ik super gereden heb en dat ik niks haal. En er echt geen commentaar bij staat. Dus die houden niet van zo een pony. Maar dat heb je ook met bepaalde paarden die ze dan niet mooi genoeg vinden.

Dat heb je ook met je paard
dat je wel eens denkt, hier heb ikvast lekkere punten, maar valt het tegen.
Maar andersom heb je dat ook wel eens, maar dan hoor je de meeste niet Tong uitsteken

Nee heeft niks te maken verder met de grote.
Gewoon een goede proef neer zetten, daar kan de jury niet omheen Lachen

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:25

idd!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:38

Het heeft er niks mee te maken of je met een pony of paard rijd... Gewoon goed genoeg rijden, netjes alles afwerken etc...Ik rijd met een D pony tussen de paarden in de B... Gaat prima hoor en als ik geen winst heb ligt dat echt wel aan mij en niet aan de jury.

Bokker Ukkiepuk start sinds deze maand met haar shetlander L2 tussen de paarden!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 14:41

Denk toch echt dat het aan de ruiter ligt dan. En de gereden proef dus, want heb dergelijke dingen nog nooit gezien of gehoord.

Emeraldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 08:47

Ik rij sinds een jaar of 2 tussen de paarden met m'n kleine E-pony. We hebben de Z1 doorlopen en inmiddels ben ik nu een keer Z2 gestart. In de Z1 hebben we het twee keer voor elkaar gekregen om 2 wp per proef te halen.

En dat was ook in het zuiden.

Margo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 20:15

Ik heb met mijn E-pony regelmatig in het Z2 gereden en niet zonder verdiensten, reed regelmatig in de prijzen en in de punten. Heb deze zelfs nog 1 maal bij de junioren gestart..
Hoeft dus geen enkel probleem te zijn maar is wel enigzins afhankelijk van de gangen van je pony...

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 10:10

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 07:44

als ze niet goed rijd krijgt ze dr punten niet
Hier een foto van iemand die gister haar L1 debuut rijd op een kleine (1.40) haflinger. en die 192 punten had. want, het was gewoon netjes.
Ze liet vele (zwarte) dressuurpaarden achterzich
Afbeelding

Afbeelding

tommie6600

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:39

Wij hebben onze E pony in het Z springen en L dressuur gestart. Kwamen regelmatig met 2 wp of meer per proef thuis. Wij ondervonden er geen nadelen van. Bij het springen ook niet. Afstanden stonden veel beter

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:50

ik heb wel gehoord dat er in het zuiden weinig pony's tussen de paarden starten... EN ik blijf erbij dat dressuur een jurysport blijft. Ik ken een jury die een voorkeur voor schimmels heeft en ze ook extra punten geeft... Zo zullen er vast ook jury's zijn die een hekel hebben aan pony's tussen de paarden Ja
feit blijft wel dat net als wat RK zegt, zet een proef neer waar ze niet omheen kunnen Knipoog