Juryleden, wat zien jullie liever?(Gevraagde gang of net fig

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

OdiEtAmo

Juryleden, wat zien jullie liever?(Gevraagde gang of net fig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 19:35

Ik had vandaag wedstrijd.
Nu ga ik vlak voor de proef altijd overdreven drijven, alsof ik bang ben dat hij elk moment stil gaat staan. (heeft iemand hier toevallig ook een tip voor?)
Door dat drijven sluit mijn pony zich steeds meer af.
Compleet mijn eigen schuld natuurlijk, kan hij ook niets aan doen.
Maar als ik nu weg moet rijden in bijvoorbeeld middengalop op de C-X-C volte, probeer ik toch goed weg te rijden.
Dit ten koste van het figuur, die ik dan vaak afraffel omdat mijn buitenbeen niet genoeg reactie krijgt om de volte netjes over X te rijden.

Nu ben ik heel erg aan mijn benen probleem aan het werken, maar als ik nu weer in het oude verval...
Wat kan ik dan het beste doen?
Het figuur gewoon netjes afwerken, proberen ietsje weg te rijden?
Of gewoon echt duidelijk wegrijden ten koste van het figuur?

En wat doen andere ruiters/amazone's eigenlijk in zo'n situatie?

En, het 10 meter wijken, als het wijken zelf netjes gaat, maar je komt niet tussen E-H uit, is dit erg? hoe wordt dit dan beoordeeld?
Wat kun je in zo'n situatie het beste doen?

Alvast bedankt Lachen

Mahitri

Re: Juryleden, wat zien jullie liever?(Gevraagde gang of net fig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:22

Het klinkt een beetje alsof je pony niet echt aan je been is. Ik snap niet helemaal waarom jij ineens zoveel gaat drijven voor een proef. Het lijkt mij dat je dat dan thuis ook doet.
Veel schakelen in en tussen de gangen dan wordt hij vanzelf actiever aan je been. Zodra hij goed op je been reageert heb je dit probleem ook niet meer want dan springt hij meteen netjes aan in de galop en kun jij dus je figuur rijden.
Jury's willen graag dat je het figuur netjes rijdt in de gevraagd gang.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 06:42

Dat is het vreemde, thuis en op het voorrij terrein kan ik mijn benen heel netjes stil houden.
In de proef word ik een soort van zenuwachtig en ga ik heel overdreven drijven (terwijl dit niet nodig is) en hem dan tegen houden op de manier van zitten.
Ik werk hier heel erg aan, in de eerste proef gaat het dan nog wel, maar zodra ik in de tweede proef kom verval ik in 'oud gedrag'.
Heeft iemand hier een tip voor, of trucje?

Galopaanspringen gaat netjes, alleen het wegrijden in middengalop niet.

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 16:57

Dan moet je dus veel oefenen in het schakelen in de galop. Wegrijden en weer opvangen. En misschien kan iemand je even waarschuwen als je weer overdreven begint te drijven. Je moet je er van bewust zijn dat je het doet dan kun je het jezelf ook weer afleren. Laat anders je voorlezer even kuchen zodat jij weet; Oja, niet te veel drijven Knipoog

Carantona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-07 17:01

[quote="Pion"]Dat is het vreemde, thuis en op het voorrij terrein kan ik mijn benen heel netjes stil houden.
In de proef word ik een soort van zenuwachtig en ga ik heel overdreven drijven (terwijl dit niet nodig is) en hem dan tegen houden op de manier van zitten.

Je weet zelf wat je fout doet dat is op zich al heel goed, je moet nu alleen nog zorgen dat je jezelf erop aan blijft spreken wanneer je begint met ''overdreven drijven''.
Volgens mij heb je het zo onder de knie, succes !

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-07 17:05

Dat van het kuchen lijkt me wel handig. Ja
Ik weet al een geschikt liedje voor tijdens het trainen Tong uitsteken
Hoofd, schouders, knieen, BEEN, knieen, BEEN Muziek!

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-07 16:27

Haha, dat lijkt me inderdaad een heel schikt liedje.
Je bent er al zo bewust mee bezig dat je dit met een paar keer kuchen volgens mij weer prima onder controle hebt.
Blij dat je humor er in ieder geval niet onder lijdt Haha!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-07 20:26

Haha!

De volgende wedstrijd ga ik gewoon weer knallen, met stille beentjes! Vork

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-07 05:13

Ik zie het liefste en en in plaats van of of. Gewoon zoals het er staat dus. Raffel je je figuur af of laat je de gevraagde gang niet zien dan staat er hoe dan ook een onvoldoende, simpel Knipoog

Voorlezer laten kuchen is niet handig, een jury hoort dat en ziet op welk moment dat gebeurd dus kan dat meenemen in je punten. Zet jezelf op de film dat werkt super en maakt ne nog meer bewust van je "gedrag" waardoor je nog sternger wordt op jezelf. Laat je paard zn 2e proef maar eens op eigen benen lopen, nouja dan verknal je misschien een proef jammer dan, of misschien loopt hij juist de steren van de hemel. Kwestie van uitproberen.
Succes!!!