Galop onzuiver?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Galop onzuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 20:02

Vandaag had ik concours in Raalte en ik heb 1 proef M1 gestart. Het ging opzich wel aardig maar de punten vielen erg tegen; 163.
Ook een aantal mooie cijfers maar 1 cijfer kan ik niet bij. Een 5 voor de middengalop van H naar K met als commentaar: onzuiver.

Hoe kan een paard nu onzuiver galloperen?

miamivice

Re: Galop onzuiver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:05

Het eerste wat in mij opkomt is geen zuivere drietact. Maar dat lijkt me in de middengalop niet zo logisch. Misschien heb je niet vloeiend voorwaarts en terug gereden en heeft de jury het niet goed kunnen verwoorden. Het is raar commentaar in ieder geval.
Succes met je volgende wedstrijden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 20:42

Ik denk hierbij ook aan een 4-tact.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:42

miamivice schreef:
Het eerste wat in mij opkomt is geen zuivere drietact. Maar dat lijkt me in de middengalop niet zo logisch.

Dit komt juist bij een middengalop vaker voor dan in een arbeids tempo.
Zoals Roxx al zei denk ook ik dat het hier om een 4-tact gaat.

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:23

Dat zou heel goed kunnen maar ze zien liever een 4 tactgalp dan een 4 slaggalop, dan galopeert je paard te veel op de voorhand waardoor van het diagonale benenpaar (binnenachterbeen + buitnvoorbeen) dat tegelijk neergezet moet worden eerst het voorbeen op de grond komt en daarna het achterbeen. Bij 4 tact is het dus andersom en galopeert hij dus meer vanuit het achterbeen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 14:59

De middengalop behoort sowieso geen 4-tact maar een 3-tact te zijn. Pas als je in rengalop gaat, mag je paard in 4-tact galopperen.

Maar zoals je weet, hoef je in een proef geen rengalop te laten zien Knipoog Wellicht dat je paard tijdens de middengalop een 4-tact aangenomen heeft en de 3-tact dus verloren is.

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:56

Misschien helpt het zoeken op google wel. Het lijkt me dat er wel wat over te vinden moet zijn.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 22:02

Ja misschien wel. Ik heb het nog nooit eerder op mn coupons gehad en had het afgelopen weekend ook niet. Maarja, misschien was het een erg strenge jury: 2 ruiters met een verliespunten en 1 bijna....