wanneer mag een jury weg rijden bij de ring?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

CARLIJN_

wanneer mag een jury weg rijden bij de ring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 09:53

Ik had concour in lemele en moest 2 proeven starten. de ring waar ik als 2e moest starten liep 10min uit ik was klaar met de proef en wou mijn andere proef starten. dus ik na die ring heen is er niemand meer!! gelukkig wou een man van ring 4 mij jureren anders had ik voor niets betaalt! want het secretariaat vond dat ik mijn 2e proef eerst moest starten en het zelf maar in de gaten moest houden! Met springen spring je toch ook niet eerst progesief en daarna klassiek omdat klassiek 10 min uitloopt. ik vond het allemaal maar raar. En andere jury's namen het voor mij op maar het secretariaat vond het allemaal maar dood normaal Sigaar .

Dus jury's gaan jullie altijd zo snel weg ?

Amarie

Re: wanneer mag een jury weg rijden bij de ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 13:35

Dit lijkt me meer een probleem voor de organisatie.
Als ik op een groot concours ga jureren dan zeggen ze eigenlijk altijd tot welke tijdstip de ring open moet blijven en of er op verplichte startvolgorde of op aanmelden is.
En als het verplichte volgorde is (volgens de startlijst) wat te doen met mensen die te laat komen?

Volgens mij mag je niet eens eerst de tweede proef en dan de eerste rijden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 15:04

Lagen je ringen zover uit elkaar dan? Als ik nog coupons heb dan vraag ik aan de ringmeester (als die aanwezig is) en anders aan het secretariaat of de persoon aanwezig is. Zo niet dan ga ik alvast naar voren toe. Ik ben altijd nog een half uur na de laatste proef op het terrein aanwezig, dus komt er iemand wat later dan kan diegene alsnog de proef rijden.

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-07 20:38

De organisatie vond het allemaal maar heel normaal..
Nee de ringen lagen niet zo ver van elkaar.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-07 20:43

Raar dat de organisatie dat vond... als ringmeester moet je daar toch een beetje op letten en als je wilt dat iemand eerst andere proef rijdt dan zeg je dat toch even. (als dat wel mag, dat weet ik dan weer niet)
Als jurylid rij je toch niet zomaar weg als je weet dat er eigenlijk nog iemand hoort te komen?
Vreemde gang van zaken, gelukkig dat ander jurylid je wel wou jureren.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 06:34

Aankaarten bij de KNHS, volgens mij hoort er een ringmeester te zijn. En rara van de jury dat hij/zij weggaat als ze nog niet alle combinaties heeft gehad.

CARLIJN_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-07 08:41

Nee er was niet eens een ringmeester .
er zaten alleen wat mensen koffie te drinken maar verder deden hun niets .
ik vond het allemaal maar raar als die andere man mij niet wou jureren had ik ook geen geld terug gekregen omdat het volgens hun mijn fout was.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 12:18

net of jij er wat aan kan doen als je ring uitloopt. Vaag verhaal.

Only_Kiekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-07 22:56

Jaa idderdaad!

Mijn moeder is zelf jury en ik schrijf altyd bij haar

( heb zaterdag concour in lemele:P)

Maar we hadden dit weekend concour in middel ( ons eigen concour)(KLOOSTERRUITERS!!!)

Er waren niet genoeg jury's en omdat mijn moeder jury is hadden ze gevraagt of zij dan wouw jureren. En dat wouw ze wel.

Zondag's bij de paarden stonden er 2 niet op de lijst en een was er fout gegaan maar mijn moeder wacht altyd nog even of er nog iemand komt of niet..

Maar mijn moeder heeft uiteindelijk er nog een extra gejureerd omdat dat het met springen niet kon ofzo en ze zag dat er nog wel een bij de dressuur bij kon

Ik vind wel dat je moet wachten en evemtueel bij de ringmeester('s) moet vragen of er nog iemand komt! Of laat de schrijfster dat doen!

Maar zomaar wegrijden vind ik wel heel flauw hoor!
En dat het secritariaat er zo over denk ook heel flauw!
Wel leuk dat de jury van ring 4 je wouw jureren

ben benieuw hoe het bij ons gaat zaterdag in Lemele!

xx,