Niet-progressieve overgangen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Chupa

Niet-progressieve overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:06

Hallo,

Ik heb op het moment een pony in de B en een in de L. Als ik thuis train rijd ik de
overgangen voornamelijk niet-progressief. Ze kennen allebei alle overgangen, ook
gewoon die van halt naar galop en omgekeerd etc.
Ze kunnen alles niet-progressief uitvoeren, maar in het proevenboekje staat dat in
de B t/m M1 (dacht ik?) de overgangen progressief zijn. Mág je ze dan wel
niet-progressief rijden, of gaat je cijfer daarvan naar beneden?

Gr. Sjoukje
Lachen

Suprice

Re: Niet-progressieve overgangen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:08

Ik dacht dat in de M1 de overgangen niet meer progressief mogen zijn... Ik weet niet, ik reed ze altijd gewoon progressief, dan weet je zeker dat het goed is. Als ik moest schrijven dan werd er wel eens commentaar op gemaakt..

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:08

Wat wordt er bedoeld met progressief?

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 13:12

Dat je de overgang zeg maar 'geleidelijk' rijdt. Dus als je bijv. van draf naar het halthouden moet bij het afgroeten dat je eerst een paar passen gaat stappen voordat je ook daadwerkelijk stil gaat staan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:35

afgelopen weekend ging bij mij daardoor het punt naar beneden...
commentaar was geloof ik dat het progressiever moest.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:47

Oh ja, nou snap ik het. Ja

Hozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 13:50

Ik heb ook wel eens bij een L2 proef commentaar gehad op mijn protocol, dat ik een overgang minder progressief moest rijden.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 14:43

Je moet de overgangen progressief rijden. Pas in het M2 moeten ze niet-progressief zijn.
Hozie: ik kan me voorstellen als je een overgang maakt (draf-halt), en je stapt teveel dat er dan staat dat je minder progressief moet rijden.

inke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-07 20:50

ja, ik probeer ook altijd een vloeiende overgang te maken , iemand die ook nog in de B zit maakt de overgang van draf naar halt eerder heel bruut en plots ..dat is natuurlijk minder mooi. Maar ik probeer wel zo snel mogelijk de overgang te maken. dus vloeiend en vlot, niet gehaast of te bruut. (getrek in de mond enzo of een sliding stop..)

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 11:47

Alles staat in het proevenboekje. Kijk maar eens vooraan bij het onderdeel "overgangen". Knipoog

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 15:06

Ja Precies. Overigens vind ik het meestal mooier als de overgang niet-progressief word gereden. Anders word het soms zo'n rommeltje. Van draf naar halt word dan draf>stap>halt. Sommigen maken daar vaak een zooitje van terwijl het zelfs makkelijker is dan meteen halthouden.

Wel apart dat je word benadeeld als je in je proef al 'een stapje hoger' rijd [Wanneer je de overgangen niet-progressief rijd dus in de B/L.] Lachen Alleen is het aan de andere kant ook wel weer logisch. Je moet wel de proeven opvolgen.