leukste jury-ervaringen van "schrijvers"/ruiters

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

karin_gracia

leukste jury-ervaringen van "schrijvers"/ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 04:28

nou, de naam zegt het al, naar aanleiding van het topic: raarste jury-uitspraken dacht ik: nu is het eens tijd om van jury's te genieten!

zelf heb ik 2 keer geschreven bij een jury, en dit is me echt super bevallen. ik heb zelf niet zo'n goed voorbeeld, maar toen ik de laatste keer schreef heeft de jury iedereen die op 1/2 punten na geen winstpunt had, er 1/2 punten bijgegeven. dat vond ik echt zooo lief!

PERENBOOMPIE

Re: leukste jury-ervaringen van "schrijvers"/ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 05:27

Nou dat vind ik toch bij de raarste in het rijtje thuis horen,een jury hoeft niet "lief"te zijn maar gewoon beoordelen wat hij of zij ziet per onderdeel en wanneer je dan aan het eind geen winst hebt vind ik het raar dat die punten eraan toegevoegd worden om winst te laten behalen.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:25

Dat vind ik eigenlijk ook best raar, dat er 1/2 punten bij opgedaan word, om toch wel aan die wp te komen.. Als ik met mijn moeder mee ga te schrijven, en er is iemand die op 179 uitkomt, dan gaat ze altijd even kijken of ze de proef wp waardig vond of niet, zoniet maakt ze er 178 van, zowel maakt ze er 180 van..

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:47

mienetje schreef:
Dat vind ik eigenlijk ook best raar, dat er 1/2 punten bij opgedaan word, om toch wel aan die wp te komen.. Als ik met mijn moeder mee ga te schrijven, en er is iemand die op 179 uitkomt, dan gaat ze altijd even kijken of ze de proef wp waardig vond of niet, zoniet maakt ze er 178 van, zowel maakt ze er 180 van..

Tja het eerstgenoemde voorbeeld van de TS vind ik raar, maar wat jij beschrijft is ook raar!
Ik jureer ook, tja en als zo'n combinatie op 179 punten komt dan laat ik dat staan.
Je kunt toch niet in je beoordeling gaan zitten kliederen...? Je hebt gewoon een winstpunt gereden bij 180 of hoger en als je daar onder zit dan mankeert er nog het 1 en ander aan de proef.
Als een combi op 180 komt ga je dat toch als jury ook niet veranderen omdat je het toch geen wp waard vond??? Vind dat echt niet kunnen...

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:50

Mies7 schreef:
mienetje schreef:

Tja het eerstgenoemde voorbeeld van de TS vind ik raar, maar wat jij beschrijft is ook raar!
Ik jureer ook, tja en als zo'n combinatie op 179 punten komt dan laat ik dat staan.
Je kunt toch niet in je beoordeling gaan zitten kliederen...? Je hebt gewoon een winstpunt gereden bij 180 of hoger en als je daar onder zit dan mankeert er nog het 1 en ander aan de proef.
Als een combi op 180 komt ga je dat toch als jury ook niet veranderen omdat je het toch geen wp waard vond??? Vind dat echt niet kunnen...

Toch gebeurd dat vaak genoeg hoor..

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:35

Elzepelze schreef:
Toch gebeurd dat vaak genoeg hoor..

Ik vind het eigenlijk toch niet kunnen..

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:38

Tsja, wat wil je eraan gaan doen?
Vind wel meer dingen niet kunnen..

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:08

Ach een béétje liefdadigheid àf en toe. Een halve punt of zoals ik vanmiddag had bij het springen even een halve seconde van de tijd af zodat ze nog net binnen de tijd was. Lachen

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:40

Mies7 schreef:
mienetje schreef:

Dat zeg ik niet.. Mijn moeder doet dat alleen bij de 179.. Dan moet ik altijd ondertussen even tellen, zodat ze het een beetje kan toepassen op de laatste onderdelen, dat ze geen 179 krijgen. We gaan er nooit in om krassen!!

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:44

bij ons was een keer een jury die van 180punten 179 punten makte dat vind ik echt niet kunnen ney bij de verzorging stond eerst een 8 daarna was dat doorgestreept en was daar een 7 van gemaakt

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:45

sunny_love : Je mag nooit op de verzorging een winstpunt halen.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:46

sorry

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:49

mienetje schreef:
Dat zeg ik niet.. Mijn moeder doet dat alleen bij de 179.. Dan moet ik altijd ondertussen even tellen, zodat ze het een beetje kan toepassen op de laatste onderdelen, dat ze geen 179 krijgen. We gaan er nooit in om krassen!!

mag ik jouw moeder als jury?? ik had laatst wedstrijd, 2 proeven, beide proeven 179 PUNTEN!! hoeveel pech kun je hebben Boos! Verdrietig

miamivice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:50

Oh ik bedoel het niet verkeerd!!
Je kunt ook niet alles weten natuurlijk. Ik ben het wel met je eens dat ze het niet mogen veranderen. Het is ook meer van " als we jantje nu een 9 geven" dan heeft ie 180 ptn.
Ik zou nooit een punt eraf halen maar zeker geen hoger punt geven voor de verzorging.

xxkristy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:51

okee zo was dat ook echt gegaan zoals jij dat beschreef aleen dan een cijfer lager maken Tong uitsteken

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:52

Casca schreef:
mienetje schreef:

mag ik jouw moeder als jury?? ik had laatst wedstrijd, 2 proeven, beide proeven 179 PUNTEN!! hoeveel pech kun je hebben Boos! Verdrietig

Dat vind mijn moeder dus ook erg banketstaaf!! (ik zelf ook hoor Knipoog)
Als iemand bijv. 181 -2 heeft, laat ze het wel staan!

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:53

ik vind dat dus ook erg flauw, 1 puntje erbij doen op 1 van de 30 onderdelen, dat moet toch kunnen??!??!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:12

Ik ben niet echt een dressuurruiter maar had tijdje terug op mn coupon staan: dit paard kan meer.
Toch leuk om te weten.

Ik schrijf ook wel eens en als ik dan vertel dat ook M1 rij, ik schreef toen dus ook M1, ponies maar die jury gaf me overal uitleg wat ze graag wou zien. Ook handig om te weten als ze zelf die klasse start.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:18

Niet echt speciaal iets leuks, alles is super leuk geweest!
Maar wat me het meest bij staat was vorig jaar bij Gouden Ei dressuur; de Z2 notuleren.. Haha! En "mijn" jury (henk nogwat) legde alles uit. Wat hij wilde zien, wat hij miste, waarom het wel goed was. En ook over het algemeen plaatje. Echt super handig! Wat wel geinig was dat de muziek voor een kuur verderop aanging en het paardje bij ons op de muziek ging "mee dansen", vond tie echt geweldig. De ruiter tijdens de proef niet Knipoog Ook dat tie over allerlei afstammelingen vertelde was leuk.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:22

Casca schreef:
ik vind dat dus ook erg flauw, 1 puntje erbij doen op 1 van de 30 onderdelen, dat moet toch kunnen??!??!

Nee kan niet; de proef wordt per onderdeel bekeken en voor elk onderdeel appart krijg je punten.
En als 1 punt kan moet 2 toch ook kunnen? Want wat is 2 opde 180 nou? En jaa 3 moet dan ook kunnen, en 4 ... blablabla. Gewoon jammer/balen volgende x net voor minimaal 1 punt hoger rijden Knipoog

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:27

ik vind 2 punten onder de 180 wat anders dan 1 punt..

enneh: ik doe altijd mn best Tong uitsteken (of mn paardje dat ook doet is een ander verhaal...)

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:28

miamivice schreef:

Dat is dus onzin, het punt voor de verzorging is gewoon één van de 30 onderdelen en moet ook gwoon meegenomen in de beoordeling, hier is op de bijscholing nog aandacht aan besteedt!
We hadden een voorbeeld: er is een jury (noem geen namen) die iedereen standaard een 6 geeft op verzorging, op mijn vraag waarom hij dat deed (mijn nichtje reed mee op een supermooie haflinger, nix op aan te merken) antwoorde hij dat hij niet wil dat deelnemers door een hoog cijfer op verzorging een winstpunt krijgen!! Dit mag dus niet !!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:32

Alanta schreef:
miamivice schreef:

Dat is dus onzin, het punt voor de verzorging is gewoon één van de 30 onderdelen en moet ook gwoon meegenomen in de beoordeling, hier is op de bijscholing nog aandacht aan besteedt!
We hadden een voorbeeld: er is een jury (noem geen namen) die iedereen standaard een 6 geeft op verzorging, op mijn vraag waarom hij dat deed (mijn nichtje reed mee op een supermooie haflinger, nix op aan te merken) antwoorde hij dat hij niet wil dat deelnemers door een hoog cijfer op verzorging een winstpunt krijgen!! Dit mag dus niet !!

Idd! Nogal raar van die gast zeg ..:S

Alanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:38

Ja en het banketstaaf is, dat hij het nog steeds doet !

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 23:46

Alanta schreef:
miamivice schreef:

Precies dikke onzin. Hij telt net zo zwaar als alle andere punten dus moet ie ook op die manier beoordeeld worden. Helaas zijn er maar zelden mensen die dat doen. Er wordt namelijk vaak niet teruggerekend vanaf een 10 maar uitgegaan van een 6 of 7. Dan moet er dus wel iets heeeeel er goed gaan of heeeel erg mooi zijn om een 8 of een 9 te halen. Helaas zien de meeste juryleden een perfecte overgang die een tien waard is alleen in een grand prix proef en ijken ze daar aan.
De verzorging is gewoonweg een kansloos punt die ze er maar eens uit moeten schrappen of ze moeten hem standaard voor de helft meetellen. Op die manier kan je dus niet met mooie knotjes een winstpunt halen maar moet je altijd op je rijerij je punten halen. Probleem is erg makkelijk op te lossen maar ze zijn niet zo van makkelijk bij de KNHS