hoe wordt bij springen B het groeten beoordeeld?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

TJolieke

hoe wordt bij springen B het groeten beoordeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 18:53

Wat is volgens de springjury's de juiste manier van groeten, en hoe willen jullie dat een combinatie het parcours in komt rijden (draf of galop)

Als je eerst een extra rondje langs "enge" hindernissen maakt kost dat punten?

Liselot

Re: hoe wordt bij springen B het groeten beoordeeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:29

ik kwam altijd binnen in galop, netjes in een mooie boog naar het juryhokje toe. ik groette altijd als bij een dressuurwedstrijd, dus teugels in de linkerhand, rechterhand naar achteren en knikje met het hoofd.

rondje langs enge hindernissen vinden sommige jury's niet erg, maar sommige vinden het not done onder het mom van: dat had je thuis maar moeten oefenen

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:24

Ik rijd altijd vlug de ring binnen. Rondje draven/ galopperen tussen en langs hindernissen rijden en dan bij het juryhokje netjes stilstaan en groeten. Dan krijg je daar gewoon een 6 of 7 voor. Als je niet stilstaat om te groeten mag een jury jou gerust een 4 geven.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:31

Als ik de ring in kom galloppeer ik aan en ga in een rechte lijn richting jury. Als het zo uitkomt rijdt ik eerst een stukje op achter aan om toch een meter of 20 recht op de jury af te kunnen rijden. Vervolgens halthouden recht voor de jury, groeten, naam etc. zeggen. Wegrijden in de goede gallop nadat de jury terug gegroet heeft/gebeld en op weg naar hindernis 1.

Eigenlijk nooit lager dan een 8 voor gehad Knipoog

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:35

vroeger was het zo dat je na het groeten enkele meters stap moest tonen, daarna enkele meters draf, en dan een nette overgang moest maken naar de galop.

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 17:42

Na een ochtendje schrijven bij het ponyspringen heb ik het volgende geleerd:
- Kom in een rechte lijn op de jury af
- Noem je naam, pony en club, ook als je denkt dat de jury je niet gaat horen (Trust me, ze horen het wel)
- Galoppeer aan, rij eerst nog een volte, en begin.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:19

Rij altijd in een rechte en kortse lijn naar de de jury. Zet je paard dichtbij het jury hok. Groet zoals bij dressuurwedstrijd en lach naar de jury. Lachen scheelt zeker punten!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:23

even stil staan en de tijd nemen te groeten word zeker gewaardeerd.

ik rij rechtstreeks naar de jury, hou halt, voor zover dat lukt en groet engalopeer aan.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:52

Is het verplicht om je naam etc te zeggen??? In die oefenparcoursjes wat ik tot nu toe heb gesprongen heb ik dat nooit gedaan Clown

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:09

ik doe dat eingelijk nooit Clown
maar is opzich wel een goede gewoonte.

dauphine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:13

In een zo kort mogelijke rechte lijn naar de jury galloperen, halthouden, groeten, naam, naam pony en naam ponyclub zeggen. Weg galloperen, volte rijden en starten...
haal bijna altijd achten op het binnenkomen Haha! Clown

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 10:58

floor01 schreef:
Is het verplicht om je naam etc te zeggen??? In die oefenparcoursjes wat ik tot nu toe heb gesprongen heb ik dat nooit gedaan Clown

Volgens mij is het niet verplicht, maar je krijgt er wel een hoger cijfer door Knipoog

Hier geven ze meestal een 8 als je netjes binnenrijdt, halthoudt en groet, de 9 krijg je als je je ook nog meldt.
Natuurlijk wordt dat cijfer lager als je niet goed stilstaat of eerst de hele ring rondrijdt.

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:57

floor01 schreef:

Eén van de mensen uit het bestuur van onze club is ook jury en die waardeert het echt heel erg wanneer je je naam, naam van paard/pony en club zegt. Zij geeft je echt 1 punt minder wanneer je alleen groet. Ze verstaan je echt wel, hoe hoog je ook zit.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:20

Anne_GTI schreef:
Als ik de ring in kom galloppeer ik aan en ga in een rechte lijn richting jury. Als het zo uitkomt rijdt ik eerst een stukje op achter aan om toch een meter of 20 recht op de jury af te kunnen rijden. Vervolgens halthouden recht voor de jury, groeten, naam etc. zeggen. Wegrijden in de goede gallop nadat de jury terug gegroet heeft/gebeld en op weg naar hindernis 1.

Eigenlijk nooit lager dan een 8 voor gehad Knipoog

zo heb ik het in het B ook altijd gedaan
en had idd ook nooit lager dan een 8 Haha!

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:22

ik heb eigenlijk nooit mijn naam gezegd! bij 1 wedstrijd hangt dat jury hok echt heel hoog, dat vond ik toen erg vervelend aan rijden omdat je de jury moeilijk ziet.
maar daar heb ik binnenkort weer wedstrijd moet ik dan toch me naam zeggen om betere punten te krijgen?
ik heb trouwens een pony die erg met zijn hoofd schut en zenuwachtig is tijdens het stilstaan, zal ik daar erg aftrek voor krijgen?

MaCHo_LoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:27

maar ik zie heel erg vaak op mijn coupon geen punten staan alleen het totaal, dan kan je toch ook niet zien was je moet verbeteren??

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:32

Ik rij altijd eerst een zo ver mogelijk buitenom door het parcours. Ga dan naar de jury, zet het paard stil, noem m'n naam en groet. Dan ga ik in galop weer weg. Soms een overgang stap-galop, maar draven doe ik niet.
Overigens, bij ons krijgt volgens mij iedereen een 7 hiervoor.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 20:35

ik weet dat hier een tijd nietb op gereageerd is maar er gaat een hele nieuwe wereld voor me open krijg je een punt voor hetbinnen komen ?
Waar krijg je nog meer punten voor ?
Het is maar goed dat ik dit nu lees want er zit toch in de planning een wedstrijd binnenkort te startten