Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
haike schreef:Wat een lieve jury's zitten er hier toch op bokt!
Denk dat ook wel aan niveau ligt, een B/L-combinatie zou meer tijd moeten krijgen dan een Z-combinatie.
Mies7 schreef:haike schreef:Wat een lieve jury's zitten er hier toch op bokt!
Denk dat ook wel aan niveau ligt, een B/L-combinatie zou meer tijd moeten krijgen dan een Z-combinatie.
Hoezo?
Mijn Z-paard is veel kijkeriger en vaker gestresst dan mijn 4-jarige L-paard...
#Ymke# schreef:De reden dat ik het vraag is eigenlijk dat ik straks L1 ga starten met m'n nieuwe paard. Hij heeft wel wat wedstrijdervaring, maar vooral bij indoor bouwt hij bij nieuwe dingen (planten in de bak etc) ontzettend spanning op, in zoverre dat hij echt in de stress kan schieten. De enige manier om hem in de ontspanning te krijgen is door een paar keer extra langs de enge dingen te rijden op een rustige manier. Ik vermoed dat het minder word als we vaker op concour gaan, maar vooral in het begin is het fijn om te weten dat juryleden daar ook begrip voor hebben. Ik denk namelijk dat het anders geen nut heeft om te starten, door die spanning kan je nooit een fatsoenlijke proef neerzetten.
KarinvdM schreef:Ik laat paarden die erg kijkerig zijn vaak ook wel een extra rondje draven, maar het heeft wel z'n grenzen.
#Ymke# schreef:De reden dat ik het vraag is eigenlijk dat ik straks L1 ga starten met m'n nieuwe paard. Hij heeft wel wat wedstrijdervaring, maar vooral bij indoor bouwt hij bij nieuwe dingen (planten in de bak etc) ontzettend spanning op, in zoverre dat hij echt in de stress kan schieten. De enige manier om hem in de ontspanning te krijgen is door een paar keer extra langs de enge dingen te rijden op een rustige manier. Ik vermoed dat het minder word als we vaker op concour gaan, maar vooral in het begin is het fijn om te weten dat juryleden daar ook begrip voor hebben. Ik denk namelijk dat het anders geen nut heeft om te starten, door die spanning kan je nooit een fatsoenlijke proef neerzetten.

SoldaatxDees schreef:Ik wacht altijd tot mn paardje een beetje rustig is geworden voor ik begin .. Mn moeder loopt dan extra sloom enzo .. zodat ik meer tijd heb ...
Angelo schreef:SoldaatxDees schreef:Ik wacht altijd tot mn paardje een beetje rustig is geworden voor ik begin .. Mn moeder loopt dan extra sloom enzo .. zodat ik meer tijd heb ...
juist, of jij en je voorlezer kijken expres niet in de richting van de jury, zodat niemand het begin signaal kan zien....
, want dan vraag ik je juist extra snel te starten.