Ik ben een jongen van 15 en ik rijd nu zelf m2 met mijn paard. Ook geef ik af en toe mensen les en val ik vaak in op mijn stal als instructeur. Nu wil ik alleen het graag officieel zegmaar gaan doen, alleen alle opleidingen zijn voor 17 jaar en ouder. Weet iemand of het ook mogelijk is om voor je 17 instructie-diplomas te halen.
Goh, eerlijk zou ik er zo gauw niet eentje weten. Maar waarom doe je gewoon niet lekker ervaring op en doe je als je 17 wordt geen cursus. Als je goed inzicht hebt en je kan iets goed overbrengen moet je best mensen al kunnen helpen.
Volgens mij is dat niet mogelijk nee. Deze leeftijd is vastgelegd voor de basiscursus, voor de 1ste fase moet je 18 zijn. Die zou ik je dan aanraden, vooral omdat je zelf ook m2 (en dan waarschijnlijk hoger) bent. Basis vind ik persoonlijk dan zonde. Tot die tijd kun je toch ook wel gewoon lesgeven? Ik heb mezelf ook verder niet verzekert, ik heb de 1ste fase
Ik zou wachten, ik ken je verder niet enzo, ik weet nie hoe je les geeft.. Maar ik weet niet of je op die leeftijd 100% serieus genomen word.. Niet flauw bedoeld hoor Ik gaf op 16 jarige leeftijd ook wel n's les aan beginnende ruiters, en stalgenootjes.. dus ik spreek uit ervaring
ik wil dit al heel lang gaan doen. dus nu ik inmiddels 18 jaar ben en als wat heel jaartjes rijervaring heb. wil ik ook een intructie diploma gaan halen weet iemand waar ik info kan vinden sorry dat dit offtopic is maar anders moet ik weer een topic ervoor openen . mensen die willen reageren graag pm dankjee
Nee, voor je 17e kan je geen cursus volgen. Zou gewoon die 2 jaar nog wachten, want ook al heb je er kijk op, als je wat ouders bent kijkt men toch meer tegen je op en neemt meer van je aan dan wanneer je er als jongetje van 15 voor staat.
In principe kan het niet. Maar ik weet zeker dat er wel eens dispensatie gegeven is (in ieder geval bij de leeftijds grens voor juryleden). Je zou het dus kunnen aanvragen bij de KNHS, hoewel ik denk dat ze niet akkoord zullen gaan met en 15-jarige.
Er bestaat geen cursus onder de 18 jaar en er wordt geen dispensatie gegeven. (ik kan het weten want ik wilde het toen ook doen, ik was net 17 geworden en was ZZ-licht met winstpunten, nee ik moest een jaar wachten zeiden ze... Toen ben ik naar Deurne gegaan naar de Masterclass, deze kan je wel doen onder de 18 maar dan moet je wel nationaal rijden)