commentaar klopt niet

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

dyaco

commentaar klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 19:54

Hallo ,
heb een vraag hebben jullie ook wel eens commentaar gehad van een jury waarvan het commentaar niet klopt ?
Ben niet een zeikert wat betreft de punten maar commentaar hoort toch wel te kloppen .
Ik had overgens 173 en 177 punten ook terechte punten alleen er staan echt grove fouten in die niet terug tezien zijn op de video .
Wilde graag nog de jury spreken maar helaas was die het Z aan het jureren dus kon ik geen tekst en uitleg vragen !

linky

Re: commentaar klopt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:02

Wat vindt jij een grove fout?
En er kan een groot verschil zitten tussen iets wat goed is en wat jij goed vindt?

Ik heb meer dan 15 jaar gejureerd maar ben 7 jaar geleden opgehouden vanwege de vele mensen die het allemaal veeeeeeeel beter wisten................. Haha! Haha! Haha!

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:19

de grove fout die bij mij er op staat is verkeerde galop terwijl dit niet zo was omdat we het op video hebben staan (en anders voelik dit trouwens ook wel is nl niet erg prettig bij kijn pony)

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:28

Ik heb je vandaag zien rijden maar niet gezien dat je de verkeerde galop reed,was ook helemaal niet.Ik neem aan dat je het over de wedstrijd van vandaag hebt.Ik zat trouwens met een goede kennis naar jouw te kijken en die heeft echt verstand van paarden en het rijden en die zei dat je een mooie proef reed zonder fouten.Nou dat betekend dat er geen verkeerde galop was.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:40

ik heb het idd over de proef van vandaag een vriendin van me moest ook rijden en die heeft ook mij op de video gezet en daar was niks op terug tezien .

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:56

Waarschijnlijk dan per ongeluk protocollen omgewissled Knipoog

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:58

na lijkt me serk er reden geen 2 spikkel paarden !

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:00

Niet elke jury kijkt naar de beschrijving van de proef, ze vullen je protocol in. Zetten vervolgens het puntenaantal op je coupons, handtekening erbij en dat is het Knipoog

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:33

maar ik vind het toch raar dat er vermeld word dat ze de verkeerde galop reed terwijl dat echt niet is gebeurd.Ik heb nog steeds geen bril nodig maar die jury waarschijnlijk wel.Ook was het geen drukke wedstrijd dus deze fout had niet gemaakt mogen worden

samyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:43

Tja, dat heb ik ook eens gehad. In de B was dat. Ik had een hele tijd geen wedstrijden gereden en ging nu weer vol goede moed aan de gang. Samyr liep een stuk fijner dan daarvoor, véél beter aan het been. Stond er op mijn protocol dat ze niet aan mijn hulp was en dat ze erg veel onregelmatige stukken er in had. Ik had 124 punten Frusty en er stond onderaan mijn protocol:
pony moet veel beter aan de hulpen. Nu reed er gelijk na mij een pony van 1,45 m. Ik vond het commentaar allemaal heel vreemd, dus 's middags heb ik maar eens naar de rijvereniging gebeld of ik de jury kon spreken. Toen ik die man eenmaal aan de telefoon had, kreeg ik te horen dat ik de enige pony was, dus ik heb gezegd dat ik dan dacht dat de protocollen omgewisseld waren, omdat Samyr 1,60 is en er na mij een pony van 1,45 startte. Toen kreeg ik als antwoord dat de jury in in discussie wilde gaan over de uitslag van de wedstrijd. De pony had trouwens wel een winstpunt, die had misschien wel voor mij geweest... Verdrietig . De reactie van de jury bewees voor mij trouwens wel dat hij een fout gemaakt had. Sindsdien stel ik me altijd even voor aan de jury, dan kan het bijna niet meer fout gaan...

Wat je trouwens wel kan proberen, als je het op video hebt, is je protocollen en de video opsturen naar de KNHS. Ik heb wel eens van iemand gehoord dat die een winstpunt kreeg van de KNHS omdat er niet goed gejureerd was. Bij de KNHS vonden ze het een winstpunt waard, terwijl ze heel laag gejureerd was.

Best balen zulke dingen...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:00

Idd opsturen naar de KNHS. Als er echt fouten op staan, dan is misschien het verkeerde formuliertje gebruikt...

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 09:27

dat zou ik misschien idd kunnen doen ,,,maar het was zo iezo niet winstpuntwaardig .
maar vind het jammer dat er zon grove fout word gemaakt.
edit ; ik was trouwens ook de enige pony! Vork

xLijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:57

_angela_ schreef:
Idd opsturen naar de KNHS. Als er echt fouten op staan, dan is misschien het verkeerde formuliertje gebruikt...

idd! Knipoog

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 19:34

heb al bericht terug gekregen van het knhs maar hun kunnen hier niks aan doen ze vinden het erg verveelend maar hellaas

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 10:10

--> JI

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 11:11

samyrah schreef:
pony moet veel beter aan de hulpen. Nu reed er gelijk na mij een pony van 1,45 m. Ik vond het commentaar allemaal heel vreemd, dus 's middags heb ik maar eens naar de rijvereniging gebeld of ik de jury kon spreken. Toen ik die man eenmaal aan de telefoon had, kreeg ik te horen dat ik de enige pony was, dus ik heb gezegd dat ik dan dacht dat de protocollen omgewisseld waren, omdat Samyr 1,60 is en er na mij een pony van 1,45 startte. Toen kreeg ik als antwoord dat de jury in in discussie wilde gaan over de uitslag van de wedstrijd.

Erg vervelend altijd dit soort situaties, maar officieel moet je zoiezo binnen een half uur na de uitslag hierover een 'klacht' indiennen. Doe je dat niet (of veel later) hoeven ze hier idd niets meer mee te doen.

Schwung

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:53

als het in de proef van 177 was, is het wel balen..
maar in de 173 proef.. ach!
ik gaf dit weekend een combinatie een 8 voor verzorging, in totaal had ze 171 pnt, en schreef erbij; jammer dat je geen haarnetje in had (leek alsof het haar gewoon los hing.)
dus deze mevrouw kwam helemaal overstuur naar me toe dat ze wél een haarnetje in had.
mijn exuses hiervoor, maar een 9 kon ik er niet van maken en wat was het verschil? 172 pfff!!

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 09:55

samyrah schreef:
Wat je trouwens wel kan proberen, als je het op video hebt, is je protocollen en de video opsturen naar de KNHS. Ik heb wel eens van iemand gehoord dat die een winstpunt kreeg van de KNHS omdat er niet goed gejureerd was. Bij de KNHS vonden ze het een winstpunt waard, terwijl ze heel laag gejureerd was.

Dat lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Dat ze het een winstpuntwaardige proef vonden, daar kan ik me iets bij voorstellen, maar alsnog een wp toekennen....?

sarah79

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 23:16

ach ik denk dat meerdere mensen onder ons

weleens het idee hebben gehad dat een jury het verkeerde protocol ingevuld had

(reed x jaren geleden is een Z1 wedstrijd had bij de ene jury 196 punten en bij de andere 168)

ja tuurlijk kan er verschil tussen zitten (stond bij de ene jury 1ste en bij de andere laatste van de 10 ruiters) en ook op plaatsen een punten verschil van 3 bv voor uitstrekken en appyeren een 8 en bij de ander een 5. ook het commentaar van de jury van 168 was heel raar en niet kloppend.
en zeker omdat ik van allerlei vreemde mensen kreeg te horen dat het echt een super proef was

enfin het mooie was dat het meisje wat na mij reed een score had van 175 en 188 en . en ik durf te wedden dat die 188 toch echt bij mij hoorden en die 168 bij haar

je kunt er niets aan doen, tis gewoon balen haha had ik maar moeten gaan springen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 01:10

mirjamalvaro schreef:
Waarschijnlijk dan per ongeluk protocollen omgewissled Knipoog

Ja dat heb ik ook een keer gehad stond erin dat mij paard twee keer terug was gevallen in de draf en die van mij was helemaal niet terug gevallen en er stond nog iets in wat ik niet kon plaatsen.
Wij terug was de jury al weg konden ze er niks meer aan doen balen dus!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 01:13

Ja ik heb t ook een keer mooi gehad..
Een slapende jury geloof ik..
Stond er bij wijken... Meer door galoperen???

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 01:16

daantjuhhh schreef:

Nagelbijten / Gniffelen vast een kater Haha!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 01:23

Haha, ja ik geloof het wel, ik had echt zoiets van Wattuh??? toen ik mijn coupon met mijn boekje erbij doornam!

En ik heb een keer een jury gehad die niet in de gaten had dat ik verkeerd reed.
Mijn vader was een cruciaal van hand veranderen vergeten, waardoor ik doortufte op de verkeerde hand..
En ik maar roepen, papa er is iets fout...
Dan stond er tussen M en C aanspingen in de linkergalop, maar de C kwam eerder dan de M en ik zat op de rechterhand..
Pas 8 punten later kwam de jury erachter dat ik wat fout deed...
En ik maar de hele tijd roepen, wat is er fout??

En een vriendinnetje van mij had ook een keer wat grappigs..
Ik las haar een Z2 proef voor en op een gegeven moment ging er iets fout, het klopte niet..

Dus ik zeg ik heb toch echt goed voorgelezen..
Zij zei ik heb echt goed gereden, (ze had m de week ervoor nog zonder voorlezer moeten doen op de kampioenschappen)
En de jury kwam de auto uit met vraagtekens... van huh?
Je gaat goed en ineens is het mis? maar ik heb ook niet gezien waar je de fout inging?

Tot Zij ineens zegt, AAAhhh De letters staan verkeerd... (stonden de P R S en V verkeerd)
En in de ring ernaast ook, maar wij waren de eerste deelnemers..

Konden we weer opnieuw beginnen!

sarah79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 10:37

dames en herende oplossing

we moeten gewoon gaan springen! (dan roepen ze tenminste je naam enzo om)

en tis niet zo moeilijk te zien lijkt me of er wel of geen balkje afgaat haha Cool of wie weet hebben sommige daar nog moeite mee Haha!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 11:14

daantjuhhh schreef:

Ik denk dat dat eerder een slapende schrijfster was...