L kur, in galop binnenkomen toegestaan?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

moowsy

L kur, in galop binnenkomen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 21:05

Volgende week moet ik een L kur rijden, en ik wilde in galop binnen komen. In het regelement staat dat het is toegestaan om in draf, stap of galop binnen te komen.
Maar er staat ook in dat het niet toegestaan is oefeningen boven het niveau te vertonen.

Stukje uit artikel 146
Citaat:
Oefeningen:
Het binnenkomen, halthouden en groeten dienen te geschieden op de A-X-C-lijn, waarbij het is toe-gestaan vanuit stap, draf of galop binnen te komen, uitsluitend met het front recht naar de voorzitter van de jury bij C.
De deelnemer dient bij het begin en einde van de proef te groeten met het front naar de voorzitter van de jury. Oefeningen getoond tussen het binnen komen bij A en het halthouden / groeten worden door de jury niet bij de technische beoordeling betrokken. Er mogen op de A-C-lijn voor de groet echter geen oefeningen worden getoond boven het gevraagde niveau.

Als er gewoon een aantal drafpassen tussen de overgangen zitten. Is het dan nog steeds boven het niveau? Zou je een deelnemer die dit zo doet als jury uitsluiten of niet?

Alvast bedankt.

Vonkie2009

Re: L kur, in galop binnenkomen toegestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 22:16

dat is idd nog steeds boven het niveau... en in galop binnenkomen mag niet. Dat doe je namelijk in de gewone proef ook pas vanaf Z en niet eerder..... ook boven niveau dus..

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 23:55

Ik denk dat als je in galop binnenkomt en je op X in draf gaat en dan bij G gaat halthouden het niet zo'n probleem is maar persoonlijk zou ik de gok niet nemen.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-06 17:01

Misschien dat in middendraf de muziek ook wel een beetje over een komt, want de muziek staat al op cd.

Simone_40

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 12:41

Nee, je mag niet in galop binnen komen. Het is een kur op L-niveau. In een normale L-proef mag dat ook niet. Het is boven het niveau.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 14:20

Oke bedankt. Ja ik twijfelde dus omdat er staat dat je het zelf mag weten.. En een stukje galop zit natuurlijk in de L ook. Maar dan wordt het een middendrafje. Haha!

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 17:12

En dan ook nog, als je in galop binnenkomt moet je dus een wending met een diameter van 10 meter rijden en in het L2 is de kleinste volte 15m in galop.

moowsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-06 18:50

Ja klopt daar zat ik ook aan te denken. Ik heb vandaag met muziek geoefend en de middendraf geprobeerd, die komt ook wel aardig over een.