Niet voorwaarts tijdens wedstrijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SatisJ_

Niet voorwaarts tijdens wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 18:49

Hejj, Ik heb een vraagje voor alle juryleden hier.. of mensen die ervanaf weten Knipoog
Mijn kwpner paard, Satisfaction, 6 jaar rij ik sinds kort in de B, ze doet alles best netjes, maar ze is zo ongelovelijk lakoniek(traag, langzaam)! Als ik thuis in de bak rijd, en ook met inrijden is ze juist hartstikke voorwaarts, maar zodra ik de bak in ga is ze echt niet vooruit te branden! Natuurlijk staat dit onder m'n proefje, en ik haal de punten ook wel, laatste keer 189 en 194, maar toch vind ik het niet leuk dat er commentaar over word gegeven! Met inrijden rijd ik altijd heel veel overgangen en probeer ik d'r goed aan m'n been te maken, maar zodra ik de bak in ga is het opeens allemaal weg.. Heeft een van jullie tips, zodat ik d'r lekker actief kan maken, ook in de bak??

Alvast bedankt! Haha!

-XxX- Marjolein

Vonnie84

Re: Niet voorwaarts tijdens wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 18:52

De antwoorden hebben een beetje gelijkenis met deze link:
Pony loopt in de wedstrijd slecht:S

Kort gezegd: vaak gaan mensen in de ring anders op hun paard zitten (b.v. willen het netter doen dan thuis, of verstijven compleet).

GIBRALDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:53

dat probleem had ik ook eerst met mijn paard
thuis deed hij alles en op het moment dat mijn voorlezer begint te lezen kakt hij helemaal in
ik wist ook niet wat ik moest doen
toen heb ik me een keer HC ingeschreven dus dan kan je doen wat je wilt
op het moment dat hij het weer deed heb ik hem een flinke tik op zijn billen gegeven en heel het probleem was opgelost
nu weet hij dat hij ook op wedstrijd door moet lopen
en voorheen deed ik dat nooit en dan zit je maar te duwen enzo
en hij had gewoon door dat ik mijn zweep niet gebruikte , maar van die droom heb ik hem afgeholpen
dus voor mij was dit de oplossing

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 23:59

Dat valt bij mij onder "het netter willen doen dan thuis". Want thuis had je hem meteen gecorrigeerd.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:25

ik neem aan dat je thuis in een grotere bak rijd dan op wedstrijden. Of iig meer aanleuning hebt.
Vaak blijkt het dat mensen moeten afremmen omdat de wendingen in de proef toch wat aan de krappe kant zijn of omdat je geen aanleuning hebt aan de kant. Het gebeurt ook dat je in de proef opeens wel netjes door de hoeken wilt rijden en je daarvoor het tempo terug moet brengen.
Zet dus thuis eens een bak uit en oefen daar eens in. Ga niet de proef uren achtereen herhalen maar rijd gewoon de figuren die je ook in de proef moet doen en ga vooral ook eens goed die hoeken in zonder dat ie op de binnen of buiten schouder valt.
Een paard dat voorwaarts rijd hoeft nite per definietie hard te gaan. Ik weet niet hoever je met dit paard bent maar misschien kan je in de trainingen eens wat meer verzameling vragen en van daaruit naar de middengangen en weer terug. Zorg dat je in je verzameling de impuls niet verlist want daardoor gaat het er vaak wat sloompjes uit zien. Hij moet in een langzamere snelheid blijven stuwen. Dat is waar je aan moet werken. Veel schijnovergangen dus

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:37

Laat je eens op de film zetten, dan zie je zelf hoe het eruit ziet. Want gezien de punten die je rijdt kan je gevoel wel eens veel slechter zijn dan dat het eruit ziet.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:58

Wat doe je er thuis aan als ze een keer niet voorwaarts is??

oosterhoff schreef:
Hij moet in een langzamere snelheid blijven stuwen. Dat is waar je aan moet werken. Veel schijnovergangen dus

En ik maar denken dat een paard moet gaan dragen. Verward

Hanin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 13:11

Katja schreef:

oosterhoff schreef:
Hij moet in een langzamere snelheid blijven stuwen. Dat is waar je aan moet werken. Veel schijnovergangen dus

En ik maar denken dat een paard moet gaan dragen. Verward

Dat dacht ik ook, vooral als je paard in langzamere snelheid gaat moet hij meer op het achterbeen komen en dus meer gaan dragen

Ik denk dat het bij jou meespeelt dat je je paard in de ring laat doorlopen terwijl hij niet voorwaarts is en dat je dat misschien thuis allang had verbeterd. Mensen denken meestal ook dat je je zweep niet mag gebruiken in een proef dat je dan mindere punten krijgt.
Liever een keer je zweep erbij dan uiteindelijk een slechte proef rijden.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:10

Ik bedoel ook stuwen naar boven en niet trekken met de voorbenen. Een paard dat in een lage snelheid stuwend loopt brengt de energie dus niet in zijn geheel naar voren maar ook opwaarts. Dragen dus.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:41

Als je een paard meer wilt verzamelen dan moet ie meer dragen, en als ie niet goed draagt dan spreek je van stuwen of heb ik het nu helemaal mis????

Ik heb ook hetzelfde probleem als jou gehad.. Zodra ik de baan in kwam hadden we erg impuls verlies, niet actief.. Ook elke keer kreeg ik dat were op mijn coupon! Maar ik ben er wel achter gekomen dat ik toen in de baan stopte met ''het''rijden.. Nu pak ik haar gewoon aan in de baan en het is goed.. Ze weten het gewoon heel snel dat je ze toch niet aan pakt in de proef.. Nou ik verkl**t nu liever 1 proef dan al de proeven want in de hogere klassen kom jejezelf wel tegen. Met de travers staan ze dan stil..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 15:50

idd ik ga met marus mee,
een keer flink aanpakken in de proef, en dan gaat het stukken beter.
heb het al heel erg vaak meegemaakt met mezelf en klanten,
paarden voelen nu eenmaal dondersgoed aan dat het anders is dan anders, en kunnen je dan een beetje in de steek laten.

begin zowiezo met eerst een ronde in een flinke draf te rijden, desnoods met een goeie tik erbij, zodat ze weten dat ze ook in de ring moeten doorlopen !