kleine wedstrijd, instructeur als jury?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kleine wedstrijd, instructeur als jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:14

Hoi,

vanmiddag heb ik concours, heel klein wedstrijdje maar met in totaal maar 11 combinaties (iedereen wel 2 proeven). Nu zijn er helemaal geen M-starts, ben ik de enige Z1 en nog 1 Z2. De jury blijkt nu de man van mijn instructrice te zijn, wat dus wel gewoon mag.
Maar wat als mijn instructrice daar nu gezeten zou hebben, zou ik dan af moeten melden? Zou niet in andere ring gezet kunnen worden, omdat dus maar 1 jury is voor het hele concours.

Zesiram

Re: kleine wedstrijd, instructeur als jury?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:16

Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Bij het maken van de startlijsten heb ik ook wel eens dat ik weet dat een ruiter lest bij de jury. Ik vraag me af of de verantwoordelijkheid bij de ruiter of bij de jury ligt en of er regels voor zijn?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 14:44

ik vraag me dit ook af ...
ik heb wel eens op me heen gehoord dat juist die instructrice erg streng is omdat die precies ziet wat er wel of niet mis gaat.
Omdat diegene je dus ook traint, maar dat zal vast niet in alle gevallen zo gaan.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 17:26

lijkt me toch niet jou verantwoordelijkheid. dat weet je toch niet van tevoren. Ik denk dat het aan de jury zelf is om dit aan te geven en aan de vertegenwoordiger hier iets mee te doen. Stel je voor dat je je af moet melden hierom en wel gewoon het startgeld verschuldigt bent

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:28

Nee hoor dat hoeft niet.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 18:30

de july zou moeten veranderd wordden dacht ik
maar ja als hjet maar een kleine wedstrijd is
en daar word toch eigelijk niet om gegeven

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:10

erleyne schreef:
Dat vraag ik me eigenlijk ook af. Bij het maken van de startlijsten heb ik ook wel eens dat ik weet dat een ruiter lest bij de jury. Ik vraag me af of de verantwoordelijkheid bij de ruiter of bij de jury ligt en of er regels voor zijn?

Die regels zijn er inderdaad Ja
Als jury mag je niet je leerlingen jureren, dus in zo'n geval moet er bijv. een andere jury komen, of de lesklant op een andere wedstrijd rijden Knipoog
Maar dat is hier niet aan de orde, in geval van de TS mag het gewoon.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:24

Maar wie is daar verantwoordelijk voor: de lesklant of de instructeur?

Philadelphia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:28

nee dat hoeft niet heb vaak meegemaakt dat een instructrice van iemand haar jury was
en 1 keer zelf ook
maar tijdens het rijden zelf wist ik het niet ze had me niks verteld en ze doet ook heel streng
en behandelt me net als de rest:P

sjnien1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:33

mijn instructrice zegt altijd: ik ga er gewoon van uit dat jij beter bent dan de rest omdat je bij mij best lest Tong uitsteken Ze beoordeeld me gewoon net als de rest Lachen

__Esther__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:47

Opzich is het niet erg maar wat je wel kunt verwachten zijn minachtende blikken als je bijvoorbeeld het hoogste heb gescoort, je concurenten zullen waarschijnlijk denken dat je dan voorgetrokken bent

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:59

het mag niet vanuit de KNHS
Jury moet daarom ook ruim van te voren een startlijst ontvangen zodat die kan controleren of er familie les klanten of mensen meerijden op een paard van de jury
Over het algemeen zorgt dan de jury dat er een andere jury komt, want de jury kan hier last mee krijgen de vereniging weet meestal van niets want die kan niet weten welke jury er wie les geeft

Mies7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:00

Het mag inderdaad niet. In de reglementen staat dit ook vermeld.
Helaas gebeurd het wel regelmatig... Ik heb zelf ook wel eens 1 van mijn leerlingen in de baan gehad, maar ik probeer het zoveel mogelijk te vermijden door te zorgen dat de organisatie een andere jury regelt of door te ruilen met een andere rubriek.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:02

_Dunja_ schreef:
ik vraag me dit ook af ...
ik heb wel eens op me heen gehoord dat juist die instructrice erg streng is omdat die precies ziet wat er wel of niet mis gaat.
Omdat diegene je dus ook traint, maar dat zal vast niet in alle gevallen zo gaan.

Oh bij mijn instructeur zeker wel! Zou echt niet bij hem willen starten Haha!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 16:03

denk dat het jurylid / instructrice dan zelf moet bepalen of dit kan, jij weet niet van te voren wie jou gaat jureren

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 18:35

Het mag niet, maar er is zoveel wat niet mag. En soms heb je te maken met overmacht. Ik zou gewoon starten, elke start is toch weer een oefening.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:10

De jury is hier inderdaad verantwoordelijk voor. Deze krijgt van te voren de startlijst/aanvangstijden/enz/enz toegestuurd.
Deze moet dan de lijst nakijken.

Ik heb in het verleden wel eens de tweede Z proef bij de eigenaresse van het paard moeten rijden. Ze heeft toen gezorgd dat ik aan het einde van de rubriek was en dat een M-jurylid ( die Z bevoegd was) mijn tweede proef gejureerd heeft.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 16:28

hananya schreef:
Ik heb in het verleden wel eens de tweede Z proef bij de eigenaresse van het paard moeten rijden. Ze heeft toen gezorgd dat ik aan het einde van de rubriek was en dat een M-jurylid ( die Z bevoegd was) mijn tweede proef gejureerd heeft.

Dus jij viel toen ook uit buiten de prijzen neem ik aan (reed een ander klassement dan de andere ruiters)??
Hier zullen niet alle verengingen even blij mee zijn.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:21

Cinzano schreef:
hananya schreef:

Dus jij viel toen ook uit buiten de prijzen neem ik aan (reed een ander klassement dan de andere ruiters)??
Hier zullen niet alle verengingen even blij mee zijn.

Klopt! Dat vergeet ik erbij te zeggen...
Ik heb de tweede proef buiten mededingen meegedaan.
Eerste proef was ik wel eerste... Knipoog

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 18:25

de instructrise moet ruilen met een andere ring, met een andere jurylid.