Twee Instructrices

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Judith29

Twee Instructrices

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 08:31

Hallo,

Ik vroeg me af of hier mensen zijn die lessen bij twee verschillende instructrices?
Zoja wat zijn jullie ervaringen daarmee?
Wat zijn de voordelen? Wat zijn de nadelen?

Renee__

Re: Twee Instructrices

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 08:32

Ik niet maar ik kan zo een nadeel noemen. Ze geven wss allebei verschillend les, de een vind dit goed, de ander niet en zo omgedraaid. Zo weet je niet precies hoe het moet. Lachen
Voordeel als ze ong zelfde les geven: Je leert meeer en meer.

xSalina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 08:34

Renee__ schreef:
Ik niet maar ik kan zo een nadeel noemen. Ze geven wss allebei verschillend les, de een vind dit goed, de ander niet en zo omgedraaid. Zo weet je niet precies hoe het moet. Lachen
Voordeel als ze ong zelfde les geven: Je leert meeer en meer.

Inderdaad.. ^ Net zoals hierboven Knipoog

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:27

hmm niet mee eens ik denk dat je zelf weet hoe je paard in elkaar steekt en als het ene niet werkt bij de ene instructrice kan het andere advies misschien wel helpen

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 16:08

Ik:

Dinsdag: De gewone les
1 keer in de 2 weken: Springtraining (is over een paar weken afgelopen)
Soms: Prive les dressuur of springen
Soms: Prive les van Grand Prix amozone

Zijn allemaal andere instructrice's/instructeur.

Judith29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 21:50

En bevalt dat goed MyMyhorses? Of raak je in de war?

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:13

Het bevalt me prima, maar in heb begin was het wel wat verwarrend.
Met springtraining krijg ik ook altijd eerst een halfuur dressuur, en dat helpt me heel goed. Springen gaat ook een stukken beter nu ik bij hem les. (Het is eigelijk JSP les)

Natuurlijk gaat de les ook heel anders bij de amazone die Grand Prix rijd. Ik leer van haar ook echt veel. Dan bij de gewone les.

Prive les dressuur/springen doe ik meestal als het rijden wat minder gaat. Of dat ik meer vertrouwen wil hebben voor de wedstrijd.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:16

Als je twee instructrices hebt die ongeveer dezelfde manier van trainen hebben, dan is het ideaal en vullen ze elkaar goed aan.
Ik heb ook wel eens een instructrice gehad die juist het tegengestelde wilde dan mijn andere instructrice; tsjah, dan kan je wel ophouden natuurlijk.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:27

Ik ben het eens met Yvonnelind; als je twee instructrices ongeveer dezelfde manier van trainen hebben kan het erg waardevol zijn.
Maar wanneer je instructrices te verschillend zijn, is het niet te doen.
Ik heb dit zelf een tijdje gehad en werd er echt niet goed van; moest ik van mevrouw A rustiger draven, van mevrouw B moest het actiever. Moest ik van A meer been bij een bepaalde oefening, moest ik van B juist weer heel wat anders.
Echt niet te doen en zorgt voor veel verwarring.
Uiteindelijk ben ik dan ook bij de voor mij de beste door blijven rijden Lachen

stefanietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:30

ik heb meerdere instructeurs gehad.

ik had er op een gegeven moment zelfs 3

1 voor de zware oefeningen
1 voor proefgerichtheid
en 1 voor alleen de basisafrondingen

ik vond dit heel erg fijn, het paste allemaal, en sloot goed op elkaar aan.

op dit moment heb ik maar 1 trainer, die alles in 1 heeft Tong uitsteken

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 09:58

het kan best, mits je zelf weet wat je wil en kan!

Zo heeft Sas eens les gehad van iemand waar verschillende clubleden helemaal weg van zijn en zij vond het meer lijken op schoppen en tegenhouden dan op dressuurrijden. Die moet je dan ook niet als 2e instructeur hebben.

Maar de clubles instructrice en de privéles instructrice vullen elkaar goed aan! Ze willen beiden hetzelfde en vertellen dat net iets anders of vragen er een andere oefening voor, zodat Sas een keuze leert krijgen( stel ik hem nu wat hoger in of moeten we proberen om het zo laag en rond mogelijk te houden...)

Maar ik ben altijd helemaal voor verschillende soorten informatie!

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 10:57

Ik heb zelfs van 4 verschillende mensen les en het bevalt me prima!!! Op deze maneir leer ik wat ik zelf de beste methode vind bij mijn pony en dat overleg ik ook met mijn instructrises. Je leert om over dingen na te denken en te begrijpen waarom je dingen doet. Heel erg leerzaam..ik doe dit al jaren en ik zou het idereen aanraden om bij verschillende mensen eens te gaan lessen Haha!

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 13:28

Ik les met twee verschillende paarden bij twee verschillende instructrices. Bij het ene paard werkt de "gewone" manier van rijden niet. Nu les ik met dat dier bij een instructrice waarbij het wel goed past.

Het zijn twee compleet verschillende personen met ook verschillende manieren van lesgeven. Maar voor beide paarden werkt het goed...
Ik probeer echter wel te vermijden thuis dat ik ze direct achter elkaar rijd en zo ja, dan in een bepaalde volgorde Knipoog

Ik heb het hier overigens wel over privélessen. Ik heb ook nog één keer in de week verenigingsles, maar dit is in mijn ogen meer om eens in de week tussen andere paarden te rijden....

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 14:26

Ja, ik. Haha!

Van de week krijg ik elke week 1 of 2 keer les, die kent me ook het best.
Van de ander heb ik tot een half jaar geleden 5 jaar les gehad en ik vond het heel jammer om bij haar weg te gaan dus af en toe neem ik nog een lesje. Ze let net even op andere dingen en kijkt anders tegen dingen aan dus het is wel lekker als opfrisser.
Maar van allebei evenvaak les zou niet goed werken denk.

Vivande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 15:32

ik ook Lachen
de 1 let weer op iets anders dan de ander, ik vind het heel handig Ja

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:26

4 instructeurs: 2 voor dressuur, 1 voor springen en 1 voor de crosslessen.

Zolang ze mekaar wel aanvullen is er geen probleem. Ik zie dus geen nadelen.

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:22

Heb in het verleden twee verschillende dressuurinstructeurs gehad, vond het vooral erg verwarrend omdat ik bij de één iets aanleerde wat ik bij de ander absoluut niet mocht doen, en andersom. Je leert natuurlijk wel twee manieren en kan je eigen middenweg bepalen, dat is dan ook het voordeel ervan.

hananya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:34

Ik vraag me inderdaad ook af of twee instructrices voor dezelfde discipline bij hetzelfde paard wel verstandig is.
Ik heb er dus twee voor verschillende paarden, maar ik denk dat ze over één van die paarden allebei heel verschillend denken...

Janella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:52

Ik krijg ook van 2 mensen les...
Nadeel : Van de 1 moet je dit en van de ander dat.
Voordeel : Je leert van ieder wat.
Groetjes Janella

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 09:20

Met sani:
Heb 1x in de week clubles, hier rijd ik voornamelijk voor mezelf en veel aandacht voor het basiswerk.
Verder 1x in de 2 weken priveles, hier trainen we echt verder door.

Nevada: 1x in de 2 weken priveles, zelfde instructrice als priveles sani.

Vind erg fijn, de ene let toch meer op de basis, terwijl de ander juist iets meer wil. Mooie combinatie zo

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:21

ik krijg les van 3 verschillende mensen.

prive dressuurles van een M2 instructrice
Prive springles van een professioneel springruiter
groeps club les van een allround instructrice

Juist de punten die je moeilijk vind en misschien bij de een niet snapt, leer je weer bij de ander Ja
Heel af en toe botsen de stijlen wel,maar dan leg ik het uit en zoeken we een middenweg. werkt werkelijk perfect!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 21:17

Ik rijd er zelfs bij 3.

2 geven in feite precies hetzelfde les. Alleen de ene let meer op de houding van mij en de andere meer op de losheid van mijn paard. Zodra dat goed is gaan ze beide door op de oefeningen en echt precies hetzelfde Knipoog

De 3e is toch wel anders, maar daar probeer ik zoveel mogelijk te rijden als bij de andere 2, maar dat lukt meestal niet Lachen

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 17:30

Ik zou niet van 2 verschillende mensen dressuurles kunnen hebben tenzij ze beide op dezelfde manier rijden en les geven.
Op het moment is mijn instructrice met zwangerschapsverlof en is er een vervanger, dat is tevens een van haar leerlingen dus dat gaat heel goed.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:16

Ik heb van 2 verschillende mensen les.
Van 1, dressuur en springen(vanaf volgende week niet meer dan neemt mn andere instructrice de dressuurgroepsles ook over), van de ander alleen dressuur
Ik heb er goede ervaringen mee, je wordt op verschillende punten gewezen waardoor ze elkaar min of meer aan vullen. Nadeel is natuurlijk wel dat je af en toe tegenovergestelde dingen moet doen, maar dat probeer ik dan voor te leggen en dan passen ze zich vaak aan Lachen

_Madelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:18

Op de club krijgen wij van 2 verschillende mensen les, springen en dressuur les. De een heeft meer verstand van springen en de ander van dressuur. Ik spring dan wel niet maar van andere weet ik dat ze er geen moeite mee hebben. Het zou een ander verhaal worden als je van 2 verschillende springles of dressuur hebt.