Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Mickey, een 6 geven als een jury niet heeft opgelet vindt ik terecht, dat heet het voordeel van de twijfel
VValar schreef:Tja, soms geeft de jury ook vaak een 6 omdat het ergens op lijkt. Je kunt een ruiter wel overal flink voor afstraffen, maar dan houdt zo'n kind helemaal niets meer over. De boodschap komt ook wel over met 169 pnt, daar hoef je geen 155 pnt voor te geven. Maar als het een kwestie van net wel/niet een winstpunt, mag je eigenlijk blij zijn dat ze niet overal voor afgestraft is. Thuis in je training harder oefenen voor die 7'vens!

Alanta schreef:Ik wil hier ook wel even op reageren: toen ik nog niet jureerde en wedstrijden reed met mijn oude merrie, baalde ik als een stekker als ik bijna allemaal 6'jes op mijn staatje had staan! Nu ik zelf al een paar jaar jureer, ben ik er wel achter, dat je soms gewoon niet anders kunt. Het is net te slecht voor een 7 en net te goed voor een 5 en ja, dan blijf je soms wel eens op een 6 steken.
Nu geef ik regelmatig een 8 of een 9 als iets goed is, maar ook in de B geef ik een 4 als de galop fout gaat, je kunt dan gewoon niet hoger geven, want volgende de regels is een 5 voldoende en dat is het dan dus niet!
. Ze rijden er dan niet echt aan en dat geeft in veel gevallen ook net de doorslag om een 6 te geven en niet hoger. Als je dan eens een combinatie treft die wel rijd KAN je als jury ook hoger zitten en fouten ook meer afstraffen dus krijg je bij zo iemand geen 6jes proef!
creool schreef:Ik vind het terecht om in de B soepeler te jureren (Het moet inderdaad wel een stimulans blijven). Wat een 4 waard is kan je een 5 van maken en van een 6 kan je een 7 maken.
Dit is nog steeds iets anders dan overal 'maar' een zes voor geven ongeacht of het goed of slecht ging (Dat is waar de topic over gaat)
runningkawa schreef:Er zijn gewoon veel 6jes ruiters.
Een braaf proefje, maar niks extra's, maar ook geen echte fouten.
Wat kan een jury daar anders kwijt dan een 6?
creool schreef:Ik vind het terecht om in de B soepeler te jureren (Het moet inderdaad wel een stimulans blijven). Wat een 4 waard is kan je een 5 van maken en van een 6 kan je een 7 maken.
Dit is nog steeds iets anders dan overal 'maar' een zes voor geven ongeacht of het goed of slecht ging (Dat is waar de topic over gaat)
Citaat:Maar om nou elk foutje die je als jury ziet gelijk met een 5 of 4 te beoordelen vind ik niet helemaal terecht. Tuurlijk worden die 5 en 4 gegeven bij slecht uitgevoerde onderdelen, maar ik vind niet dat in de B met 4'en moet gaan gooien. Dat haalt de stimulans totaal weg. Het stimuleert meer voor iemand die 170 pnt haalt om nog beter zijn best te gaan doen, dan wanneer er 165 pnt gereden wordt.