Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Suzanne F. schreef:Poeh moeilijk. Ik probeerde altijd al het correcte gaan van het paard en het rijtechnische voorop te stellen bovenop het proefgerichte. In het jureren veranderde er niet zo heel veel voor mij dus.
Het is wel zo nu dat je cijfers voor de gangen krijgt en veel paarden daar op de 6 blijven hangen. Bij de rechtgerichtheid, harmonie etc kan ik regelmatig flinke onvoldoendes kwijt maar dat had je vroeger al bij Gereden zijn in het algemeen.

Lowara schreef:wel vind ik het rot dat je 3 cijfers krijgt voor de gangen ipv 1. als je paard niet supermooi beenwerk heeft, krijg je standaard allemaal 6jes,waar je vroeger hoger kon halen omdat ze alles op een hoop gooiden.
oosterhoff schreef:Ik vind het rijden niet heel anders!
ik vind alleen wel dat er soms nogsteed waardeloos wordt gejureerd. Sommige juryleden weten echt niet waar ze nou op moeten letten. Ik vind de beoordeling dus ook niet veel beter geworden. Het gaat nog steeds om het kunstje. Pas vanaf de M dressuur zie je dat er behoorlijk wordt gejureerd en daar zie je dus ook massa's mensen stranden.
oosterhoff schreef:Lowara schreef:wel vind ik het rot dat je 3 cijfers krijgt voor de gangen ipv 1. als je paard niet supermooi beenwerk heeft, krijg je standaard allemaal 6jes,waar je vroeger hoger kon halen omdat ze alles op een hoop gooiden.
Dat lijkt me niet. Als je alles op een hoop gooit heb je toch een gemiddelde?! dus dat komt op hetzelfde neer. Waarschijnlijk komt dat lagere cijfer van jou doordat de jury er nu meer op moet letten en ze het blijkbaar niet uitmuntend vinden maar voldoende. Ik zou er wel vrede mee hebben.
amondi schreef:komt het er nu op neer dat we de proeven niet heel anders vinden....
En de juries zijn ook op de oude voet doorgegaan, goeden zijn goed gebleven, en de foutenkijkers hebben ook nog steeds geen andere bril gekocht?
Of te wel, een hoop bombarie maar er komen nog steeds mensen volledig vast te zitten in de M/Z, die totaal geen inzicht hebben in hun eigen kunnen?
Net zoals vorig jaar,
en het jaar daarvoor
etc.
gekke_koei schreef:opfriscursussen kan..maar zou dat enig verschil maken?? je hebt er van die stugge types bij die vinden dat hun manier de beste is en daarmee klaar