Vraag voor jury; deze pony-combinatie tussen de paarden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

AniekR

Vraag voor jury; deze pony-combinatie tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:01

Deze vraag wou ik even aan de juryleden hier vragen. Ik hoor van genoeg mensen dat ik nog wel op Power pas kwa beeld enzo...
Maar nu wil ik in 2007 met haar gaan starten...

Dan wil ik toch graag even weten van de mensen die het moeten gaan beoordelen, wat jullie van deze combinatie vinden en of dit kan tussen de paarden.

Power is volgend jaar 5 en is 1.41m hoog. Ik ben afgelopen jaar nog niet met haar gestart omdat ze nog behoorlijk groen was en ze nog niet zo veel balans had. Sinds deze zomer gaat het wel heel lekker. Ze heeft haar evenwicht gevonden en loopt lekker ruim!!
Zelf ben ik 1.72m, heb wel lange benen, maar door m'n korte bovenlichaam steek ik niet zover uit Tong uitsteken

Afbeelding
Training in Augustus
Afbeelding
En hier was ze in Juni voor het eerst mee naar een evenement onder het zadel (int. Welsh Show)

Bij voorbaat dank!!

Muzefee

Re: Vraag voor jury; deze pony-combinatie tussen de paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:34

Sjah,

Ben geen jury, ik vind het beeld wel leuk lijken, maar of je tegen de paarden opgewassen bent weet ik niet. Ze zijn vaak 20 cm groter etc. Hoop voor je dat de jury je er niet anders om zal beoordelen, maar de kans zit er natuurlijk in.

Je moet veel in je mars hebben, met zo´n kleine pony tussen de paarden te starten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:58

Dat ze 20 tot 30 cm kleiner is wist ik zelf nog wel,
maar hoop nu van een jurylid hier wat over te horen...

nadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:26

nounou, wat een botte reactie!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:30

ik weet dat de jury er soms bot op kan reageren.. omdat ze met de gangen niet mee kunnen doen gangen van paarden zijn ruimer.. maar als je pony ruime gangen heeft... Vraag anders aan marjolein88 die rijd ook pony's en gaat ook tussen de paarden starten zij heeft er veel ervaring mee

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:37

Ik vind dit altijd vreemde topics.
Ik denk namelijk dat je de antwoorden zelf wel kan bedenken.
Ik ben dan geen jury maar heb wel met een pony tussen de paarden gestart.
Ik heb maar 1x een nare reactie gehad.
maar heb ook wel eens met mijn pony 24 KWPNers achter me gelaten.
Over het algemeen zullen ze je niet anders beoordelen.
Als jij een goede winst waardige proef neerzet krijg jij je puntjes net zo goed als iemand die dat met een KWPNer doet!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:49

Ik ben zelf jury en rijd alleen maar pony's tussen de paarden, t/m Z2 niveau, dus ik kan wel meepraten over dit onderwerp.
Ik weet uit ervaring dat je als je goed rijd gewoon je winstpunten kan rijden, maar dan moet je wel een pony hebben met goede gangen, dus geen krabbelaar.
(geld overigens ook voor de paarden)
Ik heb zelfs een x in de M2 ruim 30 combinaties achter me gelaten op een groot concours (H.C. Schoorl), dus het zegt weinig hoe groot je pony is.
Ik zou lekker gaan starten en goed rijden, dan scoor je vanzelf wel!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:10

Ik heb zelf nog niet eerder met een pony tusen de paarden gestart, dus ik heb geen idee daar verder van...
Heb dus wel eens van mensen gehoord dat ze daarop benadeeld worden, vandaar mijn vraag aan de jury's Knipoog

Maar jullie hebben dus wel goede ervaringen daarmee

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:14

Tha_Niekje schreef:
Ik heb zelf nog niet eerder met een pony tusen de paarden gestart, dus ik heb geen idee daar verder van...
Heb dus wel eens van mensen gehoord dat ze daarop benadeeld worden, vandaar mijn vraag aan de jury's Knipoog

Maar jullie hebben dus wel goede ervaringen daarmee

Als jij goed rijd kunnen ze niet om je heen!

Ik heb goede ervaringen, en ik kan je vertellen dat ik helemaal geen pony had met extra beweging.
(ze had ernstige HKO, daar kwamen we later achter, en dan kan je je wel bedenken dat een pony met ernstige HKO niet al te beste beweging heeft)
En toch kon ik alle mooie KWPNers achter me laten, en ik ben ook echt geen top ruiter.

Gewoon zelf verzekerd en netjes rijden, dan komt het helemaal goed.

EN P.S. ik denk dat je deze vraag toch echt het beste aan mensen kan vragen die met een pony tussen de paarden hebben gereden,
Geen jury zal openlijk toegeven een pony te benadelen... Clown

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 17:41

Ik zeg gewoon eerlijk dat ik het beeld niet mooi vind. Maar daar gaat het niet om. Het gaat erom hoe je rijdt. En als dat goed is zul je bij mij gewoon de punten krijgen die je verdient.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:07

dit is het zoveelste topic over hetzelfde onderwerp.

Het maakt niet uit waar je start, je moet de basisbeheersen...

Maar volgens mij kan je dat allemaal lezen bij faq.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:09

Ik vind je wel ietsje te groot, maar het is niet storend. Op de bovenste foto zit je beugel(riem) trouwens gedraaid.

Er wordt niet gejureerd op het aantal cm de stokmaat is of hoe ver de benen komen. Het gaat om het correct uitvoeren van de oefeningen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:21

Ik vind het beeld dus echt niet mooi. Je bent veel te groot. Maar dat staat los van de manier van rijden.
Ik zal hooguit bij mezelf denken, waarom gaat ze niet gewoon op een paard rijden, maar in de punten kan ik je daar niet op afstraffen.

Nen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:31

Ik ben zelf jurylid en wil mijn mening ook best geven.
Ten eerste: als je inderdaad echt goed rijdt, dwz netjes op de bordjes, goed aan de hulpen, stil/gedragen beeld, mooi voorwaarts enz, dan krijg je je punten wel, ook al rijd je met een pony.
Toch zou ik er zelf nooit voor kiezen een pony tussen de paarden te starten. Dit omdat je toch altijd nadeel hebt, al zou dit niet moeten kunnen.
Wanneer jij namelijk start net na een groot, robuust paard van 1.75m die geweldig ruime gangen heeft, veel front enz..tja, dan moet jij toch met je D-pony daarvoor onder doen. Ik weet dat dit niet zou mogen, maar dit is wel wat vaak gebeurt in de jurysport. Denk er dus goed over na en laat je niet ontmoedigen!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 21:51

Dank jullie voor de reacties!!

Fitzroy schreef:
Ik zal hooguit bij mezelf denken, waarom gaat ze niet gewoon op een paard rijden

Helaas heb ik die keuze niet. Als ik het geld en de mogelijkheid had, had ik natuurlijk een geweldig duur dressuurpaard met topgangen die lekker onder het zadel loopt. Helaas heb ik, noch mijn ouders, het geld daarvoor en ben ik heel blij dat ik deze pony kan rijden en dat ik ook eindelijk weer eens de mogelijkheid krijg om wedstrijden te gaan rijden.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 21:53

Nen schreef:
Ik ben zelf jurylid en wil mijn mening ook best geven.
Ten eerste: als je inderdaad echt goed rijdt, dwz netjes op de bordjes, goed aan de hulpen, stil/gedragen beeld, mooi voorwaarts enz, dan krijg je je punten wel, ook al rijd je met een pony.
Toch zou ik er zelf nooit voor kiezen een pony tussen de paarden te starten. Dit omdat je toch altijd nadeel hebt, al zou dit niet moeten kunnen.
Wanneer jij namelijk start net na een groot, robuust paard van 1.75m die geweldig ruime gangen heeft, veel front enz..tja, dan moet jij toch met je D-pony daarvoor onder doen. Ik weet dat dit niet zou mogen, maar dit is wel wat vaak gebeurt in de jurysport. Denk er dus goed over na en laat je niet ontmoedigen!

Ja maar daar kan de gemiddelde wedstrijd ruiter nooit tegen op onafhankelijk of je met een paard of pony rijdt.
Ik heb een spring fok gerichte merrie, van 1,63m schofthoogte, mooi leuk dier, maar geen extra beweging.. (maar ik kan daar echt niet tegen op hoor)

Dus vind dat eigenlijk onzin!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:05

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk nog een startkaart aanvragen voor dit jaar en eerst eens kijken hoe het gaat tussen de pony's. Dan heb je alvast een opstapje. Ik zie in je profiel dat jullie 10 paarden en pony's hebben, is er echt geen mogelijkheid om dan een paard te rijden?
Want voor het mooie ben je iets aan de grote kant voor deze pony en dat zal ten koste gaan van je punten.

Verder erg leuke pony trouwens, heeft wel wat weg van de mijne Haha!
(startkaart kost nu de helft trouwens..)

kwpner10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 12:18

Mijn pony heeft ook bij de paarden in de wedstrijden gelopen en ging super goed, heeft ook vele malen de paarden achter zich gelaten.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 14:11

Kyralovertje schreef:
Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk nog een startkaart aanvragen voor dit jaar en eerst eens kijken hoe het gaat tussen de pony's. Dan heb je alvast een opstapje. Ik zie in je profiel dat jullie 10 paarden en pony's hebben, is er echt geen mogelijkheid om dan een paard te rijden?
Want voor het mooie ben je iets aan de grote kant voor deze pony en dat zal ten koste gaan van je punten.

Verder erg leuke pony trouwens, heeft wel wat weg van de mijne Haha!
(startkaart kost nu de helft trouwens..)

Dit jaar zou ik ook al tussen de paarden moeten, ik ben 19 Knipoog

We hebben idd 9 pony's en 1 paard, alleen ben ik bang dat ik met dit ene paard een mindere kans maak in de wedstrijden dan met deze pony... Verder hebben we nog 1 andere pony die ong. net zo groot is als deze en de rest zijn Welsh A's en B's Knipoog

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:09

Oh sorry, ik las in je profiel dat je 18 was. Vandaar Knipoog

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 15:23

Ja, het profiel is al een beetje verouderd Knipoog

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:01

Fitzroy schreef:
Ik vind het beeld dus echt niet mooi. Je bent veel te groot. Maar dat staat los van de manier van rijden.
Ik zal hooguit bij mezelf denken, waarom gaat ze niet gewoon op een paard rijden, maar in de punten kan ik je daar niet op afstraffen.

Eens.
Als ie rijtechnisch goed voor elkaar is rijd je gewoon de punten die een paardencombinatie ook zou rijden. Alleen het beeld is idd niet zo heel erg mooi, je bent te lang voor de pony.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 16:33

Tha_Niekje schreef:
Dat ze 20 tot 30 cm kleiner is wist ik zelf nog wel,
maar hoop nu van een jurylid hier wat over te horen...

Sjah jij wil toch meningen horen.

Weet je wat ik denk wat beter is... Rij die ring zelf in en kom er achter hoe mensen er over denken. De kans dat je dan een jury tegenkomt is 100%, met of zonder mening erover of het te doen is of niet.
Jury's hier kunnen zeggen wat ze willen, maar het stopt jou er wss toch niet van om te starten. Ondervind het zelf. Is de makkelijkste manier. Lachen

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:24

Ik denk dat je voor jezelf al de beslissing hebt genomen Aniek, je reacties zo te lezen. Het is heus niet onmogelijk om met Power tussen de paarden te starten, je zal er alleen wel op aan/nagekeken worden (of je je daar wat van aantrekt is aan jou) en voor het plaatje vind ik je ook wat te lang. Je zal je moeten bewijzen, de punten komen niet vanzelf omdat een D'tje niet de verschijning van een paard heeft. Maar als jij een nette proef neerzet zal je heus je winstpunten wel halen hoor, daar kunnen ze niet omheen. er zijn je zat vor gegaan.
En elke jury denkt er anders over, je zal erbij hebben die het niets vinden, en die er positief tegenover staan. Dat hou je toch.
Dus maak voor jezelf de keus of je op Power wil starten ook als ze eigenlijk aan de kleine kant voor je is. Dan zou het mij namelijk niet meer uitmaken wat de rest van de wereld erover denkt. Het is en blijft toch een jurysport Clown

Marinx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:24

Rij wel wedstrijden en geef les in duitsland, maar jureer er niet. Nog niet tenminste. maar jij en je pony staan qua lengte misschien niet zo super meer bij mekaar, alleen is dat niet waar je proef om draait he. Je pony lijkt over ruime draf te beschikken en je moet zien in te halen wat jullie qua plaatje missen.