-2 op protocol, echter geen programmafout

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Tyrza

-2 op protocol, echter geen programmafout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 15:09

Vandaag moest Greetje een L1 proef rijden.

Bij de 2e proef moest zij in de hoek aanspringen in galop. Paard deed dit, maar sprong vlak voor ze een volte in moest zetten over. In deze volte nam ze het paard terug, galoppeerde weer aan en reed nog enkele sprongen middengalop. Echter, ik kneep hem wat toen het deze fout gaf en riep om het aangalopperen te stimuleren "galopperen in middengalop". Tja, mijn fout, alhoewel het een herhaling was van een onderdeel uit de proef.

Anyway, ik hield er al rekening mee dat dit wellicht vermeld zou worden op het protocol, en inderdaad, het stond er. Echter, wat schetste mijn verbazing? Naast het gegeven punt stond -2, waarbij vermeld werd dat er geen stemhulpen van voorlezer gebruikt mag worden. Maar dit was toch echt een herhaling van het noemen van het onderdeel??

En dat mag natuurlijk niet, mits er echt een programmafout is gemaakt. Al zou er stemhulp van derden zijn, dan moet er uitgesloten worden. Tenzij het stemhulp van de ruiter zelf is, dan is het 1 punt in mindering op het oorspronkelijke punt.

2 bevriende GP juryleden hebben mij dit telefonisch nog eens bevestigd. Dus zometeen, als de wedstrijd voorbij is, ga ik naar het jurylid toe om dit te corrigeren. Zeker, omdat dit net een winstpunt kan zijn (ze had net 181 maar dan -/-2).

Ik ben benieuwd hoe dit opgelost word!

Fitzroy

Re: -2 op protocol, echter geen programmafout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:29

Hmmm .... ik hoop voor je dat het idd opgelost wordt. Voor hetzelfde geld wordt het gezien als hulp van derden en wordt ze alsnog uitgesloten.
Ben benieuwd!

_MV_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 16:33

Ben benieuwd hoe dit afloopt. Hep zelf wel eens eens een waarschuwing gekregen dat ik zelf geen stemhulpen mocht geven tijdens een proef (ik was hem aan het aanmoedigen) maar toen had ik geen punten aftrek.

Vind het vreemd, zeker als je alleen maar de tekst van het proefje herhaalde. Succes

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-06 17:02

Goed, ik heb met deze zeer aardige meneer gepraat. Hij vond het erg zonde dat ze nu net geen winst had.

Hij zei dat ik ipv "middengalop" "rechtergalop" had gezegd. En dat is een oefening voor de oorspronkelijke oefening. Nu ga ik twijfelen aan mijzelf en kan ook niet hard maken dat ik dat niet gezegd heb.
Hij zei dat het een dusdanige kleinigheid was, maar wel genoodzaakt was om het te vermelden, zodat hij niet meteen hoeft uit te sluiten en dus had hij het op deze manier opgelost.

Okee, de 2e proef ging erg goed, zaten we aan de 200 punten en hij was dan ook erg te spreken over het paard. Hij nam echt de tijd om antwoord te geven en ik kan niet anders zeggen dat ik, buiten die -2, het helemaal met hem eens ben wat betreft de punten van beide proeven, dat ik er verder ook niet moeilijk over heb gedaan.

Nog leuk gebabbelt samen en het is altijd leuk om te horen als een jury lovend is over je eigen fokproduct.

Zo zie je dat een jury het echt niet zo bedoelt als dat het overkomt op een protocol en het geen kwaad kan om je vragen na afloop te stellen aan betreffend jurylid. Lachen

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:02

Tyrza schreef:

Zo zie je dat een jury het echt niet zo bedoelt als dat het overkomt op een protocol en het geen kwaad kan om je vragen na afloop te stellen aan betreffend jurylid. Lachen

Inderdaad! Een goede jury zal altijd bereid zijn je te woord te staan en je verder te helpen.
En nou ben je zelf ook tevreden, je weet nu waarom het was, anders blijf je er toch over nadenken.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 06:17

typisch geval van: als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
Terecht( zeker in zijn ogen) dat hij het zag als hulp van buitenaf en zo, toch hard gestraft( moet ook!) maar niet onzinnig hard met een uitsluiting.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 09:41

Jammer dat het dus net een winstpuntje kostte maar goed, in mijn ogen dus wel een rechtvaardige jury...daar mogen er van mij wel meer van zijn.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:31

Ik heb een keer -2 en -4 gekregen omdat mijn paard wegschrok op de korte zijde (pasje opzij)... bij navraag zij de jury ja maar je mag ook geen gebroken lijn rijden.. Tikkeltje overdreven vond ik maarja het kostte me geen wp of plaatsing, maar anders was ik not amused geweest. Imo zijn minpunten ook voor fouten in het programma, niet wanneer een paard omspringt of schrikt en gewoon doorloopt.

In jullie geval jammer van het wp maar de jury had idd anders kunnen besluiten dus dit was wel aardig dan toch Lachen

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:36

Zo heb ik recentelijk -2 gekregen voor het omver tikken van een hekje, hij zwaaide iets uit van achter waardoor hij met zijn achtervoet onder het hekje kwam en tikte het zo uit de houders...... Mij kostte het geen winstpunt maar anders was ik er wel over begonnen tegen de jury want het mag niet! Maar zo zie je dus maar weer dat jury's overal anders tegenaan kunnen kijken en dus ook anders beoordelen, terwijl het dus niet altijd juist hoeft te zijn!

Denk dat je in dit geval heel juist gehandeld hebt door het te gaan vragen en omdat je niet heel zeker weet of je middengalop of rechtergalop gezegd hebt, er verder niet over door te gaan. Jammer maar helaas....

Overigens worden stemhulpen in het algemeen bestraft met min 1......maar goed dan wordt wel bedoeld de stemhulp die de amazone geeft!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 14:50

Fijne jury dat hij het op deze manier heeft opgelost en ook een nette uitleg wilde geven.
Nadat ik ooit 2x een 0 en -2 heb gekregen omdat mijn paard ging stilstaan (niet staken oid) in de eenvoudige wissels kijk ik nergens meer van op. Dat jurylid was helaas iets minder vriendelijk toen ik om uitleg kwam vragen.