Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Flurk schreef:zoals ik al zei spreek de jury gewoon aan. Houding en zit moeten natuurlijk goed zijn maar ja het blijft toch een jurysport.
En misschien kan niemand bij dat jurylid wel een 8 scoren omdat de jury vastgebakken zit op die 7 en moet je de jury daarmee confronteren ik jureer erg veel FNRS wedstrijden en mensen mogen mij altijd vragen hoe of wat want daar hebben ze wat aan echter regels zijn regels en goed is goed en fout is fout
)
. Ooit een keer een 8 gehad in een proef die bagger was haha, paard vond echt alles eng maar ik bleef er fijn aan rijden volgens de jury, ging niet krampachtig zitten of vasthouden voor. Maar zo heb ik ook weleens een 6 gehad voor een proef die niet lekker ging en waarbij alle impuls ver te zoeken was -> veel beenhulp, onrustig been werkt in het hele lichaam door dus helaas, geen 'mooi' cijfer! Flurk schreef:Als houding en zit goed zijn dan is je proef ook sterk want dat gaat nu eenmaal samen het feit dat iemand een 6 scoort wil dus zeggen dat dit nog niet optimaal maal is en nog verder ontwikkeld of verbeterd dient te worden. Het beste wat je kunt doen is met je protocol naar de desbetreffende jury lopen en hem of haar persoonlijke uitleg vragen ook kun je van te voren aan het secretariaat vragen of de jury daar wat duidelijker in kan zijn op het protocol ikzelf probeer altijd zoveel en zo duidelijk mogelijk de protocol af te leveren want ik ga ervan uit dat men zijn of haar resultaat wil verbeteren en begrijpt hoe een bepaald cijfer tot stand komt maar helaas motiveren nog te weinig juryleden hun cijfers
Dus slecht zitten en goed rijden gaan wel degelijk samen...