Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Dat is slechts een richtlijn, geen heilig gegeven.Starbreeze schreef:Je kan toch ook gesloten met het neusje eruit? Alles naar graad van africhting natuurlijk...
shan schreef:Ik zou mijn klant adviseren om nog niet op wedstrijd te gaan, zo te horen moeten er dingen verbloemd worden en dat lijkt me geen goede uitgangspositie om te starten.
Het is een groot, jong en misschien een nog wat slap paard.
Rustig doorwerken aan het sterker maken, komt vanzelf goed.
ranna schreef:shan schreef:Ik zou mijn klant adviseren om nog niet op wedstrijd te gaan, zo te horen moeten er dingen verbloemd worden en dat lijkt me geen goede uitgangspositie om te starten.
Pluim voor jou! Goed advies![]()
Zo krijgen er niet veel mensen advies. De meesten kunnen niet wachten en móeten starten, hoe dan ook. Klaar voor wedstrijden of niet.

shan schreef:nou, mijn mening heb je.
Wat geeft het om een half jaar langer te wachten met starten, voor z'n zesde mag je hem toch niet in het Z starten he.
Nistria schreef:shan schreef:Ik zou mijn klant adviseren om nog niet op wedstrijd te gaan, zo te horen moeten er dingen verbloemd worden en dat lijkt me geen goede uitgangspositie om te starten.
als we zo beginnen kan beter half nederland thuis blijven![]()
het dier loopt met gemak winst in de B dus zo erg is het ook weer niet maar ik ben gewoon benieuwd naar andere meningen en ervaringen hiermee...
ranna schreef:Ik heb nooit het nut gezien van een paard starten die half klaar was. Hoef echt niet altijd in de prijzen te zitten maar wil voor mezelf in elk geval weten dat wat in een proef wordt gevraagd goed begrepen en 9 van de 10 x goed uitgevoerd wordt.
Maar afijn, das dus weer mijn mening
Venetia schreef:Het is duidelijk dat sommigen nog geen kaas van dit soort dingen hebben gegeten..
Het dier loopt prima, en kan best een L proef aan, alleen is er nog iets waar het moeite mee heeft en waar kies je dan voor.
Wil niet zeggen dat het dier misschien wel met twee wp per proef thuiskomt. Maar sommige mensen kijken gewoon alvast wat verder.
Anderen daarentegen roepen gewoon als een kip zonder kop dat je dan thuis moet blijven. Dat is gewoon dom. Een paard op L niveau kán beide nog niet beheersen. Dan zou het al op Z niveau lopen. Of het wordt getrokken,dat kan ook.
Op ieder niveau zijn er dingen die je graag beter zou zien, en hoe kun je dat op wedstrijd het beste uit laten komen? Dat is dus de vraag.
Niet op wedstrijd gaan is dus een zinloos advies en getuigt van minachting naar TS, die zelf zéér veel ervaring heeft en daarom juist het probleem ziet, de meesten zouden het niet opmerken.
Het is duidelijk dat sommigen nog geen kaas van dit soort dingen hebben gegeten..
Het dier loopt prima, en kan best een L proef aan, alleen is er nog iets waar het moeite mee heeft en waar kies je dan voor.
Wil niet zeggen dat het dier misschien wel met twee wp per proef thuiskomt. Maar sommige mensen kijken gewoon alvast wat verder.
Anderen daarentegen roepen gewoon als een kip zonder kop dat je dan thuis moet blijven. Dat is gewoon dom. Een paard op L niveau kán beide nog niet beheersen. Dan zou het al op Z niveau lopen. Of het wordt getrokken,dat kan ook.
Op ieder niveau zijn er dingen die je graag beter zou zien, en hoe kun je dat op wedstrijd het beste uit laten komen? Dat is dus de vraag.
Niet op wedstrijd gaan is dus een zinloos advies en getuigt van minachting naar TS, die zelf zéér veel ervaring heeft en daarom juist het probleem ziet, de meesten zouden het niet opmerken.