verschil besisinstructeur/1ste fase instructeur

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Equimon

verschil besisinstructeur/1ste fase instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-06 14:17

Ik vroeg me af of er iemand is die mij het verschil kan vertellen tussen basisinstructeur en 1ste fase instructeur.
Want ben je met een basisinstructeur-cursus ook een gediplomeerd instructeur? Ook verzekeringstechnisch gezien?
Het gaat er mij vooral om dat ik nog veel leer over het 'lesgen'. Niet zozeer de theoretische kennis.

Marije_jiplover

Re: verschil besisinstructeur/1ste fase instructeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 16:28

De theorie van beide cursussen is precies dezelfde. Een aantal jaar geleden deden twee mensen bij mij van stal deze cursussen en hebben samen theorie zitten leren, want ze moesten exact hetzelfde weten.
Verder is het belangrijkste verschil dat je bij de 1e fase instructeur zelf rijden en wordt daar een belangrijk deel van de tijd aan besteed, heb ik begrepen (heb deze cursus nog niet zelf gedaan).
Bij de basisinstructeurscursus wordt uitsluitend aandacht besteed aan het lesgeven tot ongeveer L dressuur en ong. tot B springen. Hier heb ik regelmatig voor voorgereden bij verschillende stalgenoten die deze cursus deden.
Met de basisinstructeurscursus ben je wel gediplomeerd.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 17:13

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 06:17

en daaorm hier een slotje